Miljøvenlig levende ild til boligen version 2.0
Miljøvenligheden er i fokus, når TenderFlame skaber hygge i boligen – inde som ude – med levende ild. Hemmeligheden er en patenteret metalvæge, der reagerer med en specialudviklet fuel, og resultatet er både sodfrit, lugtfrit og giftfrit – og så kan det tilmed ikke brænde andre steder end i TenderFlames pejse, ildsteder og candles. Bag TenderFlame i Danmark står livsstilshuset Aficionado.
Levende ild og flammernes leg har altid været indbegrebet af hygge. Inden døre i den kolde tid, og uden døre, når de skønne sommeraftener skal forlænges. Netop den levende ild inde som uden døre, har TenderFlame taget til et nyt niveau med en serie af alt fra pejse til fyrfadsstager og ildsteder. Det specielle ved TenderFlame er dog ikke rammerne, så meget som det er teknikken bag. For hvor traditionelle biopejse og stearinlys ikke er specielt godt for indeklimaet, har TenderFlames norske ophavsmænd, Ola Bergner og Tor Egil Nordli udviklet en væge i metal og en væske TenderFuel, der hverken soder eller lugter, og som hverken er giftig eller brandfarlig. Og dermed harmonerer TenderFlame meget fint med den nye miljøvenlige trend i tiden.
”Antændelsespunktet er 104 grader. Det betyder faktisk, at man kan fylde væske på, mens ilden brænder, flammen er ren og ydermere kan væsken både sendes og opbevares uden problemer. Og skulle uheldet være ude, og væsken løber ud, brænder den heller ikke”. Det fortæller Hans Snestrup, der er direktør for Aficionado, som netop har fået forhandlingen af TenderFlame i Danmark.
”Vi præsenterede produkterne på Formland, og interessen var faktisk overvældende”, fortæller Hans, der ikke er i tvivl om, at danskerne inden længe vil kunne finde TenderFlame i en række møbel- og designhuse. ”Så der er ingen tvivl om, at TenderFlame så rigtigt ved at præsentere det spændende koncept på Formland, hvor de fleste primære indkøbere fra design- og interiørbranchen kommer”.
Aficionado, der står bag TenderFlame i Danmark, er et brand- og livsstils agency, der - som navnet antyder – beskæftiger sig med livsstilsprodukter.
”TenderFlame passer perfekt ind i konceptet”, fortæller Hans, der i øvrigt er yderst velkendt i branchen ikke mindst som Nordic business manager på Designbase, et job som han i øvrigt fortsat vil bestride og dedikere sig til. Med i Aficionado-ledelsen er også Steen Brylle og Rasmus Brylle, der sammen startede Aficionado for godt 10 år siden.
Convenient design med kant
”Filosofien bag Aficionado er, at produktporteføljen skal omfatte livsstilsprodukter, der blandt andet har en grøn tilgang til design, eller som rummer noget andet, der gør designet unikt. Det gælder med andre ord ‘convenient design’, der er let at gå til og som har kant. Og TenderFlame matcher den profil perfekt”, siger Hans.
Han har fulgt TenderFlames store succes på det norske marked, og han forventer klart, at succesen kan videreføres til det danske og senere til det svenske marked. Derfor har Aficionado også 100 procent fokus på TenderFlame lige nu, men man afviser dog ikke, at der kan tilføres andre produkter til porteføljen, hvis de harmonerer med Aficionados DNA.
”Lige nu satser vi stort på TenderFlame på det danske marked, og når vi har skabt en god base her, fortsætter vi i 2021 på det svenske marked”.
Aficionados ambition med TenderFlame er at etablere brandet i design- og interiørbutikker, førende webshops og med pejsesortimentet i de førende byggemarkeder, pejsecentre og møbelhuse, ligesom TenderFlame pejse såvel som mindre candle-designs matcher perfekt i hotel- og restaurantsegmentet, netop fordi de ikke forurener indeklimaet og nok så vigtigt: Ikke udgør en brandfare. Det illustrerer Hans Snestrup i øvrigt ved at fortælle, at på trods af de mange restriktioner, der er omkring væsker i fly, må man faktisk gerne transportere TenderFlame Fuel i sin kuffert.
Vi skaber loyale kunder
TenderFlame kan udelukkende antændes med TenderFuel, der går i forbindelse med den patenterede stålvæge. Derfor er det essentielt, at forhandlerne af TenderFlame-produkterne naturligvis også har væsken på hylderne. Samtidig er det et produkt, som trækker forbrugerne ind i forretningen igen og igen og skaber mersalg.
Faktisk fortæller Hans også, at TenderFlame med samarbejdet med Aficionado nu vælger at flytte centrallageret til Danmark. ”Det betyder korte leveringstider for de danske forhandlere både på fuel og på selve produkterne”.
Og det afsløres, at TenderFlame nu arbejder på at skabe en helt ny brandidentitet. ”Der er tilført ressourcer, og man samarbejder med et designteam om at fintune designet på emballagen, redesigne logoet og skabe et velfungerende set-up i forhold til shop i shop materiale og POS materiale til gavn for de mange nye TenderFlame forhandlere, som Aficionado forventer i den kommende tid.
Læs mere på aficionado.dk og tenderflame.com
Teknologien bag TenderFlame
Teknologien bag TenderFlame er udviklet af norske Steelwick, som holder til i Oslo, og produkterne fremstilles hos to norske producenter.
Opfindelsen er et resultat af flere års tests og udvikling, og består af en kombination af den patenterede SteelWick og TenderFuel.
Vægen, der i øvrigt er livstidsgaranti på, er designet, så den opnår netop de 104 grader, der skal til for at den brænder, når man tænder den med eksempelvis en lighter, og vægen, der er fremstillet af flere lag rustfrit stålmesh, er konstrueret, så det kun er den aller øverste del af vægen, der bliver så varm. Resten af beholderen har en temperatur på godt under de 104 grader, og dermed fordamper væsken ikke.
Sortimentet tæller både små candles, bordmodellerne, pejse og udendørsmodeller, og priserne spænder fra 149 kroner op til pejsene, der koster fra 3.000-10.000 kroner.