Mette Ditmer Design opruster
Design- og interiørbrandet sætter fokus på salg og vækst med ansættelse af ny CCO.
Mette Ditmer kan med sit designbrand i år fejre 25-års jubilæum og året skydes godt i gang med tiltrædelsen af en kommerciel direktør og fokus på vækst.
”Efter licenssamarbejdet med Rikki Tikki Company A/S, der gik konkurs ultimo november 2017, har vi brugt vores ressourcer på at genetablere vores egen Mette Ditmer Design-organisation, udvide kollektionen med nye produktområder, og styrke brandet med en strammere politik omkring vores distributionskanaler, samtidig med at vi har etableret egen B2C webshop, hvor Mette Ditmer universet kan opleves i sin helhed. Det har kostet, men vi kan se og mærke, at strategien har været rigtig,” udtaler Mette Ditmer.
Tiden er så nu kommet til at opruste på salgssiden, og det gøres med ansættelsen af Poul Riberholt som kommerciel direktør. Poul kommer senest fra en stilling som salgsdirektør i Society of Lifestyle (tidlig. House Doctor Group), og med tidligere erfaringer fra lignende stillinger i bl.a. IDEmøbler/ILVA samt Euromaster.
”Jeg har gennem årene fulgt virksomheden, og har altid været tiltrukket af Mettes design-stil samt de stærke værdier og DNA, der ligger i Mette Ditmer brandet” udtaler Poul og fortsætter: ”Der ligger et stort internationalt potentiale, både i og udenfor Europa, og jeg ser frem til, sammen med Claus og Mette og resten af teamet, at starte på denne vækstrejse”.
Første stop på rejsen vil være Ambiente messen den 7.-11. februar, hvor Poul sammen med resten af holdet, glæder sig til at hilse på nye og gamle kunder.
Fremadrettet vil Mette Ditmer selv have primært fokus på at udvikle kollektionen med nye produkttyper indenfor boligaccessories og -interiør til alle hjemmets rum.