05.10.2020 | Business | Branchenyt
Lars Larsen Group lancerer nyt virksomhedskoncept
Lars Larsen Group lancerer nu Third.space, der skal sikre en endnu stærkere position inden for indretning og møblering af blandt andet hoteller, feriecentre og ungdomsboliger.
Virksomhederne Interior Direct og IDdesign Project har i en længere periode tilbudt en bred vifte af services i forhold til design og indretning af hoteller, feriecentre samt ungdomsboliger.
Per 1. oktober er det imidlertid slut med at have to enheder med det samme fokus inden for Lars Larsen Group. Der bliver de nemlig fusioneret under navnet Third.space, med det formål at kunne levere endnu bedre service og flere muligheder for kunderne i fremtiden.
”De to virksomheder har været beskæftiget indenfor samme område, men med hver deres fokus. Groft sagt har Interior Direct haft massiv fokus på design delen og haft flere designere ansat, mens IDdesign Project, som en del af ILVA, har fokuseret målrettet på at levere den helt rigtige indretningsløsning. Ved at sammenlægge de to virksomheder, bliver vi absolut førende indenfor begge områder, hvilket betyder, at vi kan hjælpe vores kunder endnu bedre end tidligere”, siger formand for Lars Larsen Group, Jacob Brunsborg.
Spiller på alle tangenter
Ud over eksterne samarbejdspartnere kan Third.space også trække på hjælp og ekspertise fra de øvrige virksomheder i Lars Larsen Group, som blandt andet inkluderer ILVA, JYSK, Bolia, SengeSpecialisten, Actona Company og Scancom.
”Gennem samarbejdet med så stærke virksomheder har vi adgang til et meget stort sortiment. Samtidig har vi adgang til leverandører over hele verden, så vi også har nemt ved at finde den rigtige leverandør af special-løsninger, der ikke findes i sortimentet, men skal produceres specifikt til en kunde, der har nogle helt specielle ønsker eller idéer”, siger Kristian Jessen, direktør for Third.space.
Han understreger derudover, at virksomheden vil være i stand til at servicere kunder af alle størrelser.
”Third.space skal både kunne hjælpe helt små kunder, som har brug for assistance til at møblere en lobby eller nogle få værelser til store hotelkæder eller andre virksomheder, som har behov for assistance og kreativ sparring til indretning af mange rum i flere forskellige lande”.
- HCL
Branchenyt

Mater baner vejen for fremtidens cirkulære designs
Designbrandet Mater har gang i noget helt unikt. Gennem partnerskaber med Novo Nordisk, Carlsberg og BKI-kaffe har brandet nemlig skabt en banebrydende form for cirkulær økonomi, der har potentiale til at kunne ændre dagsordenen for bæredygtigt design fremover.
Accessories

Hygiejne i højsædet
Design

Naturterapi
Accessories

Klip i køkkenet
Fjerkræsaks, fiskesaks, krydderurtesaks, pizzasaks - man kunne blive ved. Saksen er et allround redskab med mange funktioner i køkkenet og sakselegenden.
Branchenyt

Trends er fortsat kernen hos Heimtextil
Hvordan har pandemien ændret måden vi lever på? Dette spørgsmål blev for nylig taget op i den årlige workshop af Heimtextils Trend Council, der med internationale trendeksperter, har sat sig for at udpege de dominerende designtemaer til 2022/23 sæsonen.
Udstyr
