Kurs mod fremtiden

Milliardinvesteringer i kerneforretningen med et ufravigeligt fokus på kunder og innovation skal sikre et endnu mere robust Salling Group.

Foto: Salling Group

Efter mere end 60 års A.P. Møller - Mærsk ejerskab er Salling Fondene i dag 100 procent ejere af Salling Group – den virksomhed Ferdinand Salling grundlagde i 1906, og som sønnen Herman med årene udbyggede. I dag er Salling Group finansielt stærkere end nogensinde, og timingen for at løfte både mål og standarder har derfor aldrig været bedre for dagligvarekoncernen.    
”Salling Group står et historisk sted i tiåret for tilbagekøbet fra A.P. Møller - Mærsk, hvor vi siden har professionaliseret hele virksomheden og i dag står økonomisk stærkere end nogensinde. Nu hæver vi barren. Vi vil videreføre det, som Hermann Salling satte som mål – at tilbyde kunderne de bedste varer og løsninger. Det vil vi gøre ved at ekspandere yderligere gennem ambitiøse opkøb og ved at investere op mod 13 mia. kroner i at styrke kerneforretningen i alle led. Det lader sig kun gøre, fordi vi driver en økonomisk sund virksomhed, som netop er forudsætningen for, at vi kan realisere vores nye mål med et hidtil uset højt ambitionsniveau hen over de kommende år”, siger administrerende direktør i Salling Group, Anders Hagh.   

Opkøb og fusioner på det europæiske marked skal gøre Salling Group endnu mere robust mod udsving på det danske dagligvaremarked. 
Salling Group etablerer også Salling Seeds, som er en innovationspulje på en halv milliard kroner til investeringer i start-ups og små virksomheder med fokus på teknologi, bæredygtighed og produktudvikling.

Kerneforretningen i Danmark, Tyskland og Polen skal styrkes. Konkret skal den historisk største vækstmotor, det danske marked, forblive robust gennem investeringer i bl.a. nye butikker og drift, mens alle tyske butikker skal opdateres til nyeste Netto-koncept. I Polen skal butiksantallet øges fra 650 til 1.000 inden udgangen af 2028. Samtidig vil der blive investeret massivt i nye løsninger og systemer til at understøtte 60.000 medarbejdere i Danmark, Tyskland og Polen.     

Ud fra de nye strategiske prioriteringer har Salling Group defineret et mål om at nå en årlig omsætning på over 100 mia. kroner.     

”Gennem de seneste år har vi bragt os selv i en unik position, hvor vi hurtigt kan gribe muligheder, når de opstår. Vi kan, og vi tør slå til. Det vil vi gøre henover de næste år, så Salling Group bliver en endnu større og vigtigtigere samfundsaktør, som gør en reel forskel i hverdagen. Jeg glæder mig til at gøre hver dag bedre for vores over 12 mio. ugentlige kunder sammen med alle mine kollegaer i Danmark, Tyskland og Polen, og jeg ser frem til fortsat at give en del af vores overskud tilbage til samfundet gennem vores ejere, Salling Fondene”, siger Anders Hagh.      

Salling Group har i dag 1.746 butikker i Danmark, Tyskland og Polen og omsatte i 2023 for 70,3 mia. kroner.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023