Kreativt brand imponerer i Løvens Hule
Konge-idé. Fin niche. Det var blot nogle af de roser og anerkendelse, som det nye brand Creative Wood har fået af Løvens Hule på DR1. Løverne var imponerede over den specialdesignede pynt i træ og akryl til livets små og store fejringer.
De fem investorers blåstempling af det unikke produkt udløste imidlertid ikke en investering, men siden optagelserne tilbage i august 2020 er omsætningen, på trods af coronakrisens nedlukning af festlige begivenheder, steget stødt.
Bag Creative Wood står ægteparret Samanda og Thomas Berlin, som fik ideen til virksomheden, da de selv manglede en leverandør af unik pynt til deres eget bryllup. Ideen blev omsat til handling, og i 2018 forlod de første bestillinger kælderlokalet i parrets villa. På to år har iværksætterparret skabt en millionforretning, efterspørgslen er stigende, og de er pt de eneste udbydere i Europa.
Som leverandør til festlige begivenheder og eventbranchen har coronakrisen selvsagt også været en udfordring for Creative Wood.
Men parret har bevidst valgt ikke at søge hjælpepakker, men i stedet tænkt i nye afsætningsmuligheder og udviklet nye produkter, der rammer danskerne, der hvor de er, nemlig derhjemme. Det har resulteret i omsætningsrekord i 2020 og en styrket tro på fremtiden og endnu mere vækst i 2021.
”Vi har rigtig godt fat i forbrugerne, men der ligger et stort uudnyttet potentiale i salget til eventbureauer og virksomheder. Det har vi også oplevet her under corona, hvor vi til trods for, at det meste af branchen er tvangslukket, fortsat har haft en god efterspørgsel. Fx udviklede vi en specialdesignet adventskalender, som viste sig at være et kæmpe hit hos virksomheder, der købte dem til medarbejderjulegaver”, fortæller Samanda Berlin.
På B-2-B markedet leverer Creative Wood i dag både til eventbureauer og virksomheder, herunder også tøj-, kosmetik- og livsstilsbrands som fx L’Oréal, NA-KD og Nivea. Senest har Creative Wood også leveret håndskrevne akrylskilte til Danske Apoteker og frisører.
- HCL