Kreativt brand imponerer i Løvens Hule

Konge-idé. Fin niche. Det var blot nogle af de roser og anerkendelse, som det nye brand Creative Wood har fået af Løvens Hule på DR1. Løverne var imponerede over den specialdesignede pynt i træ og akryl til livets små og store fejringer.

PR-foto..

De fem investorers blåstempling af det unikke produkt udløste imidlertid ikke en investering, men siden optagelserne tilbage i august 2020 er omsætningen, på trods af coronakrisens nedlukning af festlige begivenheder, steget stødt. 

Bag Creative Wood står ægteparret Samanda og Thomas Berlin, som fik ideen til virksomheden, da de selv manglede en leverandør af unik pynt til deres eget bryllup. Ideen blev omsat til handling, og i 2018 forlod de første bestillinger kælderlokalet i parrets villa. På to år har iværksætterparret skabt en millionforretning, efterspørgslen er stigende, og de er pt de eneste udbydere i Europa. 

Som leverandør til festlige begivenheder og eventbranchen har coronakrisen selvsagt også været en udfordring for Creative Wood. 

Men parret har bevidst valgt ikke at søge hjælpepakker, men i stedet tænkt i nye afsætningsmuligheder og udviklet nye produkter, der rammer danskerne, der hvor de er, nemlig derhjemme. Det har resulteret i omsætnings­rekord i 2020 og en styrket tro på fremtiden og endnu mere vækst i 2021.

”Vi har rigtig godt fat i forbrugerne, men der ligger et stort uudnyttet potentiale i salget til eventbureauer og virksomheder. Det har vi også oplevet her under corona, hvor vi til trods for, at det meste af branchen er tvangslukket, fortsat har haft en god efterspørgsel. Fx udviklede vi en specialdesignet adventskalender, som viste sig at være et kæmpe hit hos virksomheder, der købte dem til medarbejderjulegaver, fortæller Samanda Berlin.

På B-2-B markedet leverer Creative Wood i dag både til eventbureauer og virksomheder, herunder også tøj-, kosmetik- og livsstilsbrands som fx L’Oréal, NA-KD og Nivea. Senest har Creative Wood også leveret håndskrevne akrylskilte til Danske Apoteker og frisører.

- HCL

Formex

Sponseret

Formex kickstarts the design autumn

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

16.09.2025Designbase.dk

Tilfreds med aftale om producentansvar

15.09.2025Witt Denmark A/S

Sponseret

Sommelier fra Michelin-restauranten Restaurant domæne vinder verdensmesterskab for unge sommelierer

15.09.2025Designbase.dk

Få styr på reglerne om tilbud til Black Friday og jul

15.09.2025Designbase.dk

Konkursudviklingen for august 2025

12.09.2025Designbase.dk

Skattelettelser på vej til mange danskere

11.09.2025Designbase.dk

Salling skriver historie og slår dørene op i København

10.09.2025Designbase.dk

Sådan kan du spare op til 40 % på kortgebyrer

10.09.2025Designbase.dk

Se udgifterne til producentansvaret for emballage i 2025

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023