Kreativt brand imponerer i Løvens Hule

Konge-idé. Fin niche. Det var blot nogle af de roser og anerkendelse, som det nye brand Creative Wood har fået af Løvens Hule på DR1. Løverne var imponerede over den specialdesignede pynt i træ og akryl til livets små og store fejringer.

PR-foto..

De fem investorers blåstempling af det unikke produkt udløste imidlertid ikke en investering, men siden optagelserne tilbage i august 2020 er omsætningen, på trods af coronakrisens nedlukning af festlige begivenheder, steget stødt. 

Bag Creative Wood står ægteparret Samanda og Thomas Berlin, som fik ideen til virksomheden, da de selv manglede en leverandør af unik pynt til deres eget bryllup. Ideen blev omsat til handling, og i 2018 forlod de første bestillinger kælderlokalet i parrets villa. På to år har iværksætterparret skabt en millionforretning, efterspørgslen er stigende, og de er pt de eneste udbydere i Europa. 

Som leverandør til festlige begivenheder og eventbranchen har coronakrisen selvsagt også været en udfordring for Creative Wood. 

Men parret har bevidst valgt ikke at søge hjælpepakker, men i stedet tænkt i nye afsætningsmuligheder og udviklet nye produkter, der rammer danskerne, der hvor de er, nemlig derhjemme. Det har resulteret i omsætnings­rekord i 2020 og en styrket tro på fremtiden og endnu mere vækst i 2021.

”Vi har rigtig godt fat i forbrugerne, men der ligger et stort uudnyttet potentiale i salget til eventbureauer og virksomheder. Det har vi også oplevet her under corona, hvor vi til trods for, at det meste af branchen er tvangslukket, fortsat har haft en god efterspørgsel. Fx udviklede vi en specialdesignet adventskalender, som viste sig at være et kæmpe hit hos virksomheder, der købte dem til medarbejderjulegaver, fortæller Samanda Berlin.

På B-2-B markedet leverer Creative Wood i dag både til eventbureauer og virksomheder, herunder også tøj-, kosmetik- og livsstilsbrands som fx L’Oréal, NA-KD og Nivea. Senest har Creative Wood også leveret håndskrevne akrylskilte til Danske Apoteker og frisører.

- HCL

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, fællesfølelse og optimisme

Kreativt design, naturlige materialer og farver tæt på naturen: De vejledende temaer ansvar, fællesfølelse og optimisme definerer Christmasworld Trends 25+. Forhandlere inviteres til at opdage disse fra 7. til 11. februar 2025 på Christmasworld.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023