Kop & Kande runder 1 milliard

Regnskabsmeddelelse, Kop & Kande.

Kop & Kande runder 1 milliard. Et konsekvent fokus på den gode kundeoplevelse og kompetent rådgivning giver et stærkt resultat hos Kop & Kande, der endnu engang skaber fremgang og overskud.

Et mere direkte fokus på kerneydelser som høj faglighed og personlig betjening giver endnu engang fremgang hos isenkræmmerkæden. Et samlet nettooverskud på 80 millioner for butikker og kæden viser, at det med succes er lykkedes at kombinere onlinesalg med salget i de 96 butikker. 

Kodeordet er netop den personlige og kompetente vejledning, som kunderne møder, når de er i kontakt med Kop & Kande. Kæden vil give kunderne succes i køkkenet, omkring spisebordet, og når de giver gaver – det giver succes på bundlinjen for den Viborg-baserede isenkræmmerkæde Kop & Kande a.m.b.a. Butikkernes samlede omsætning rundede 1 milliard inklusive moms sidste år med et resultat på 80 millioner kroner. Kædens nettoomsætning er gået frem fra cirka 468 millioner kroner i 2015 til 486 millioner kroner.

- Både kæden og butikkerne kommer flot ud af 2016, og det gør vi ikke mindst, fordi butikkerne hver eneste dag yder en service, hvor kunderne mødes af kompetente fagpersoner. Det betyder, at de får en god serviceoplevelse, der sætter dem i stand til at vælge lige præcis den vare, de får mest glæde af, siger administrerende direktør i Kop & Kande a.m.b.a., Peter Rønn.

Kædens årsregnskab blev godkendt på den årlige generalforsamling, hvor langt de fleste af kædens 96 butikker var repræsenteret. De blev præsenteret for et samlet nettooverskud på 80 millioner kroner og et EBITDA på 88 millioner kroner. Selve Kop & Kande-kæden ender med et resultat på 24 millioner kroner i overskud.

- Når kædens resultat er 2 millioner kroner mindre end året før, skyldes det primært, at vi har sendt penge tilbage til kunderne i form af rabatkuponer til en værdi af 3,2 millioner kroner til kundeklubmedlemmer. Så i det store hele glæder jeg mig over, at både kæde og butikker oplever stigende omsætning, bruttoavance og overskud, siger Peter Rønn.

Indretter køkkener i butikkerne

Som en del af en ny 5-årsplan har Kop & Kande styrket kædens vision og mission, som fastholder et fokus på gode gamle dyder som høj faglighed blandt personalet og personlig service.

- Vi mener, at vejen til succes går gennem at inspirere og skabe gode oplevelser for kunderne. Derfor holder vi fast i, at kunderne hos os får en service, der ligger udover det sædvanlige, og at de altid mødes af ansatte, som giver dem kompetent betjening. Vi arbejder med indretningen af butikkerne, og flere steder indsætter vi regulære køkkener, så kunderne også har mulighed for at se og prøve køkkengrejet i aktion, inden de træffer deres valg, fortæller Peter Rønn.

Samtidig har Kop & Kande lykkedes med at lade on- og offlinesalget smelte sammen. Omsætningen i kædens webshop steg sidste år med 54 procent, og en stor andel af onlinekunderne benytter sig af kædens click and collect-service, hvor kunderne selv henter deres onlinekøb i den nærmeste butik. 

Fakta om Kop & Kande

 
Hos Kop & Kande er det rigtige isenkræmmere, der står bag disken i de 96 butikker fordelt over hele landet. De kan deres kram, og som sælgere sætter de sig i kundernes sted og giver en personlig og professionel rådgivning.
 
Kop & Kande sælger oplevelser til kunder, der ønsker succes i køkkenet, når de samles omkring et veldækket bord, eller når de skal give den helt rigtige gave. Uanset om kunderne handler i butikkerne eller online, så bliver de præsenteret for godt, solidt grej og en service, der inviterer til at komme igen.
 

EVA SOLO

Sponseret

Lysende kunstværker

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.11.2024Designbase.dk

Optimisme i sigte i en presset designbranche

21.11.2024Designbase.dk

Maison & Objet: Tre "What’s New?"-rum inspireret af sur/reality-temaet

20.11.2024Designbase.dk

Nye krav til bogføring bliver en fordel for virksomhederne

20.11.2024Designbase.dk

Nilfisk klar med blandede resultater i Q3

19.11.2024Designbase.dk

Bedre cybersikkerhed for SMV’er med Systemoverblikket

18.11.2024Designbase.dk

Når ulykken er ude til julefrokosten: Er det en arbejdsskade?

18.11.2024Designbase.dk

Erhvervsudvalget vil forbedre vilkår for danske virksomheder

14.11.2024Designbase.dk

54% af danskerne foretrækker fysiske butikker

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
IHGF
Messe
IHGF Delhi Fair 2024

Det bedste af Indiens håndværk

Dato

16.10.2024

Tid

09:00

Sted

India Expo Center & Mart, Greater Noida, Delhi-NCR

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Stockholmsmässan
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023