Kop & Kande kom ud af 2021 med fint overskud

På Kop & Kandes netop afviklede generalforsamling blev andelshaverne præsenteret for endnu et flot årsresultat. Kop & Kande kæden kom ud med et overskud på 29 mio. kroner i 2021.

Foto: Kop & Kande.

”Trods lukkede butikker i begyndelsen af 2021 kom Kop & Kande stærkt ud af 2021 – faktisk med det bedste resultat nogensinde. Vejen til resultatet har ikke være snorlige, men fyldt med udfordringer – nedlukningen vendte op og ned på alting. Men den omstillingsparathed og fleksibilitet, der er i Kop & Kande er enestående. Vi lærte meget under pandemien. Vi fandt vej, når kunderne pludselig ikke kunne besøge os fysisk i butikkerne og forsyningssikkerheden vaklede, og butikkernes omsætning og manglen på varer og mængder udeblev. Det var en ny hverdag vi skulle forholde os til”, udtaler Peter Therkelsen, adm. direktør Kop & Kande.


Men hårdt arbejde fra de selvstændige butiksindehavere kombineret med en god digital platform i kæden og kundernes fokus på produkter til hjemmet betød et tilfredsstillende resultat.


”I 2021 har der været fuld fokus på yderligere udvikling af nethandlen og i august måned gik vores nye platform live. Det har hele tiden været Kop & Kandes strategi, at aktiviteterne på nettet og i butikkerne skal smelte mest muligt sammen. ”Click & Collect” og ”Reserver i butik” skaber meget omsætning. Kunderne er glade for, at de kan vælge varer hjemme og afhente dem i en butik. Kunderne er også tilfredse med, at ombytning og reklamationer kan håndteres, uden at de skal sende varer frem og tilbage. Det er en effektiv og tryg måde at handle på, som kunderne benytter meget”, fastslår Peter Therkelsen.


Man har et stort fokus på online markedsføring – og det er øget markant de sidste 4 år, og ligeledes har der været fokus på det visuelle udtryk, som er løftet til et højt niveau. Det er heller ikke gået stille for sig i butikkerne. I 2021 har flere opdateret deres butikker til Kop & Kandes nye butikskoncept - og flere er flyttet til nye, bedre og større placeringer.


”Kunderne efterspørger muligheden for at blive præsenteret for et stort udvalg af varer og opleve den personlige kontakt i butikken. Rådgivning og service er vigtigt, når man køber ind til madlavning og servering. Kunderne går op i både funktionalitet, skønhed og nyheder, og det er et butiksbesøg, der skaber den oplevelse”.


Igen et solidt regnskab
På generalforsamlingen blev årsrapporten præsenteret, og Kop & Kande har 2021 igen leveret et godt resultat.
”Resultatet er skabt i fællesskab, og vi er stolte af at vise, at det stadig er muligt at drive en kæde med fokus på service, faglighed og oplevelser – og samtidig tjene penge. Et tæt samarbejde mellem kæden og medlemmerne og konstant fokus på kundernes ønsker er vores nøgle til succes”.


Det netop offentliggjorte regnskab for 2021 viser en nettoomsætning (varekøb) på 580 millioner og årets resultat endte på 29 mio. kroner. Kædens omsætning ligger på knap 1,1 mia. kroner.
Kop & Kande A.m.b.a. udlodder i forbindelse med generalforsamlingen 25,3 mio. kroner til kædens 102 butikker, som fordeles efter deres andel af varekøbet.
-PF

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

03.01.2025Designbase.dk

Fuldt fokus på EU’s konkurrenceevne

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023