Kop & Kande kom ud af 2021 med fint overskud

På Kop & Kandes netop afviklede generalforsamling blev andelshaverne præsenteret for endnu et flot årsresultat. Kop & Kande kæden kom ud med et overskud på 29 mio. kroner i 2021.

Foto: Kop & Kande.

”Trods lukkede butikker i begyndelsen af 2021 kom Kop & Kande stærkt ud af 2021 – faktisk med det bedste resultat nogensinde. Vejen til resultatet har ikke være snorlige, men fyldt med udfordringer – nedlukningen vendte op og ned på alting. Men den omstillingsparathed og fleksibilitet, der er i Kop & Kande er enestående. Vi lærte meget under pandemien. Vi fandt vej, når kunderne pludselig ikke kunne besøge os fysisk i butikkerne og forsyningssikkerheden vaklede, og butikkernes omsætning og manglen på varer og mængder udeblev. Det var en ny hverdag vi skulle forholde os til”, udtaler Peter Therkelsen, adm. direktør Kop & Kande.


Men hårdt arbejde fra de selvstændige butiksindehavere kombineret med en god digital platform i kæden og kundernes fokus på produkter til hjemmet betød et tilfredsstillende resultat.


”I 2021 har der været fuld fokus på yderligere udvikling af nethandlen og i august måned gik vores nye platform live. Det har hele tiden været Kop & Kandes strategi, at aktiviteterne på nettet og i butikkerne skal smelte mest muligt sammen. ”Click & Collect” og ”Reserver i butik” skaber meget omsætning. Kunderne er glade for, at de kan vælge varer hjemme og afhente dem i en butik. Kunderne er også tilfredse med, at ombytning og reklamationer kan håndteres, uden at de skal sende varer frem og tilbage. Det er en effektiv og tryg måde at handle på, som kunderne benytter meget”, fastslår Peter Therkelsen.


Man har et stort fokus på online markedsføring – og det er øget markant de sidste 4 år, og ligeledes har der været fokus på det visuelle udtryk, som er løftet til et højt niveau. Det er heller ikke gået stille for sig i butikkerne. I 2021 har flere opdateret deres butikker til Kop & Kandes nye butikskoncept - og flere er flyttet til nye, bedre og større placeringer.


”Kunderne efterspørger muligheden for at blive præsenteret for et stort udvalg af varer og opleve den personlige kontakt i butikken. Rådgivning og service er vigtigt, når man køber ind til madlavning og servering. Kunderne går op i både funktionalitet, skønhed og nyheder, og det er et butiksbesøg, der skaber den oplevelse”.


Igen et solidt regnskab
På generalforsamlingen blev årsrapporten præsenteret, og Kop & Kande har 2021 igen leveret et godt resultat.
”Resultatet er skabt i fællesskab, og vi er stolte af at vise, at det stadig er muligt at drive en kæde med fokus på service, faglighed og oplevelser – og samtidig tjene penge. Et tæt samarbejde mellem kæden og medlemmerne og konstant fokus på kundernes ønsker er vores nøgle til succes”.


Det netop offentliggjorte regnskab for 2021 viser en nettoomsætning (varekøb) på 580 millioner og årets resultat endte på 29 mio. kroner. Kædens omsætning ligger på knap 1,1 mia. kroner.
Kop & Kande A.m.b.a. udlodder i forbindelse med generalforsamlingen 25,3 mio. kroner til kædens 102 butikker, som fordeles efter deres andel af varekøbet.
-PF

Relateret indhold

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

17.04.2024Designbase.dk

Færre konkurser i Danmark, mens Sverige stadig er ramt

17.04.2024Designbase.dk

ESG skal være nemt for SMV’er

16.04.2024Witt

Sponseret

Witt A/S overtager distributionen af Aiper kabelfri poolrobotter i Norden

16.04.2024Designbase.dk

Nyt regnskab fra Bygma Gruppen:  Investeringer trods et udfordrende marked

16.04.2024Designbase.dk

Digital bogføring: det skal du vide

16.04.2024Designbase.dk

Bogføringsloven: De nye krav giver en klar fordel

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023