Kop & Kande kom ud af 2021 med fint overskud

På Kop & Kandes netop afviklede generalforsamling blev andelshaverne præsenteret for endnu et flot årsresultat. Kop & Kande kæden kom ud med et overskud på 29 mio. kroner i 2021.

Foto: Kop & Kande.

”Trods lukkede butikker i begyndelsen af 2021 kom Kop & Kande stærkt ud af 2021 – faktisk med det bedste resultat nogensinde. Vejen til resultatet har ikke være snorlige, men fyldt med udfordringer – nedlukningen vendte op og ned på alting. Men den omstillingsparathed og fleksibilitet, der er i Kop & Kande er enestående. Vi lærte meget under pandemien. Vi fandt vej, når kunderne pludselig ikke kunne besøge os fysisk i butikkerne og forsyningssikkerheden vaklede, og butikkernes omsætning og manglen på varer og mængder udeblev. Det var en ny hverdag vi skulle forholde os til”, udtaler Peter Therkelsen, adm. direktør Kop & Kande.


Men hårdt arbejde fra de selvstændige butiksindehavere kombineret med en god digital platform i kæden og kundernes fokus på produkter til hjemmet betød et tilfredsstillende resultat.


”I 2021 har der været fuld fokus på yderligere udvikling af nethandlen og i august måned gik vores nye platform live. Det har hele tiden været Kop & Kandes strategi, at aktiviteterne på nettet og i butikkerne skal smelte mest muligt sammen. ”Click & Collect” og ”Reserver i butik” skaber meget omsætning. Kunderne er glade for, at de kan vælge varer hjemme og afhente dem i en butik. Kunderne er også tilfredse med, at ombytning og reklamationer kan håndteres, uden at de skal sende varer frem og tilbage. Det er en effektiv og tryg måde at handle på, som kunderne benytter meget”, fastslår Peter Therkelsen.


Man har et stort fokus på online markedsføring – og det er øget markant de sidste 4 år, og ligeledes har der været fokus på det visuelle udtryk, som er løftet til et højt niveau. Det er heller ikke gået stille for sig i butikkerne. I 2021 har flere opdateret deres butikker til Kop & Kandes nye butikskoncept - og flere er flyttet til nye, bedre og større placeringer.


”Kunderne efterspørger muligheden for at blive præsenteret for et stort udvalg af varer og opleve den personlige kontakt i butikken. Rådgivning og service er vigtigt, når man køber ind til madlavning og servering. Kunderne går op i både funktionalitet, skønhed og nyheder, og det er et butiksbesøg, der skaber den oplevelse”.


Igen et solidt regnskab
På generalforsamlingen blev årsrapporten præsenteret, og Kop & Kande har 2021 igen leveret et godt resultat.
”Resultatet er skabt i fællesskab, og vi er stolte af at vise, at det stadig er muligt at drive en kæde med fokus på service, faglighed og oplevelser – og samtidig tjene penge. Et tæt samarbejde mellem kæden og medlemmerne og konstant fokus på kundernes ønsker er vores nøgle til succes”.


Det netop offentliggjorte regnskab for 2021 viser en nettoomsætning (varekøb) på 580 millioner og årets resultat endte på 29 mio. kroner. Kædens omsætning ligger på knap 1,1 mia. kroner.
Kop & Kande A.m.b.a. udlodder i forbindelse med generalforsamlingen 25,3 mio. kroner til kædens 102 butikker, som fordeles efter deres andel af varekøbet.
-PF

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

20.12.2024Designbase.dk

Julemærkehjemmene modtager over en million kroner fra Salling Group

19.12.2024Designbase.dk

Små erhvervsdrivende får nu lettere ved at oprette bankkonto

19.12.2024Designbase.dk

Ny guide giver SMV’er værktøjer til at navigere i EU’s krav til cybersikkerhed

16.12.2024Designbase.dk

Danskerne købte for rekordmange penge i julen 2023

12.12.2024Designbase.dk

Svanemærket tildeler Svanemærket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.dk

Få styr på medarbejdernes overskydende ferie

11.12.2024Designbase.dk

De potentielle cybersikkerhedstrusler i 2025

10.12.2024Designbase.dk

Dansk konkursstatistik november 2024: Historisk nedgang, men udfordringer består

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023