Italiensk madglæde med historie

Tyske Zwilling købte for nogle år siden italienske Ballarini. Det er blevet til et spændende samarbejde med køkkenprodukter af høj kvalitet.

Madglæde – og det italienske, er en vigtig del af Ballarinis markedsføring..

Det italienske brand Ballarini blev grundlagt allerede i 1889 som et lille værksted til produktion af metalredskaber. Faktisk var det første produkt et fuglebur i stål, som Pablo Ballarini udviklede i 1889. I 1931 omfattede sortimentet 2000 produkter, men i løbet af 1960’erne tog man den strategiske beslutning, at koncentrere sig om pander og gryder med non-stick belægning. Siden 2015 har Ballarini været en del af Zwilling Group. Morten Heiberg, der er adm. direktør for Zwilling i Norden og Baltikum fortæller:


”En del af grunden til at Zwilling købte Ballarini var netop, at man manglede en egen produktion af non-stick produkter, og at man ville komplimentere porteføljen med et alternativ af høj kvalitet. Det blev til et rigtig godt match mellem de to familievirksomheder, der allerede delte en række værdier, både når det gjaldt struktur og kultur”.
Ballarini har en lang række betydningsfulde certifikater og patenter både på materialer og teknik. Blandt andet samarbejder man med Demeyere, der er en førende producent af rustfrit stål, og som samtidig også er en del af Zwilling Group. Sammen udvikler de to virksomheder i dag innovative og unikke teknologier, der kan sælges af begge parter.

Historie og madglæde
”Vi er meget glade for at have Ballarini i Zwilling Groups portefølje. Det er en virksomhed med historie og en tradition for italiensk madkultur, som passer meget fint til det danske marked. Samtidig er det et godt supplement, der matcher perfekt med vores premium-orienterede profil. Italiens verdensberømte madglæde er således også en vigtig del af Ballarini’s markedsføring fremadrettet. Blandt andet via en ny logotype, men også i forhold til aktiviteter som opskrifter og musik med italiensk følelse”.


Ballarini’s fabrik og hovedkontor ligger stadig i den samme lille by, Rivalo Mantovano i det nordlige Lombardiet, hvor virksomheden har ligget siden begyndelsen for 130 år siden. Medarbejderne er i stor udstrækning blevet efter Zwillings opkøb, og flere af dem, der er ansat i produktionen, er nu tredje generation.
”Vi er ikke direkte gået ind og har forandret noget i virksomheden. Men den er moderniseret og effektiviseret, så den kan leve op til de nye muligheder, der nu viser sig med overtagelsen”, fortsætter Morten. Zwilling Group er en af verdens største producenter af produkter til køkkenet, hvilket gør at Ballarini’s produkter nu kan distribueres til alle Zwillings markeder på globalt plan.

Skræddersyede indsatser på markederne
Ballarini’s produktudvikling sker også i Rivalo Mantovano med nogle internationale medarbejdere på stedet, og i samråd med Zwillings hovedkontor i Solingen. Derudover har de enkelte lande mulighed for at få udviklet deres egne landstilpassede serier.


Da Zwilling erhvervede Ballarini, stod det klart at de indsatser, man gjorde, skulle skræddersys de respektive lande. På det danske marked har man således valgt at fokusere på premium-produkter med serien Salina Granitium, som har et sten- og granitlignende udseende og en ny belægning med stenmineraler.


Mineralerne i belægningen giver en granitagtig overflade. Det betyder, at der tilføres ilt til kødets stegeflade, der dermed bliver sprødere - som steger man på sten.

Stort fremtidigt potentiale
”Satsningen på Granitium i Danmark er succesfuld! Udseendet gør, at kunderne er interesserede, og når man derefter forklarer teknikken med stenmineraler og de fordele, der er ved det, er der mange, der straks slår til. Stegepander er et af de mest anvendte redskaber i køkkenet, og det betaler sig at investere i et produkt af høj kvalitet”, lyder det fra Morten Heiberg.


Efter en god begyndelse udvider man nu Ballarini’s sortiment i Danmark med andre serier, bl.a. fra samarbejdet med Demeyere samt med bunde med Radiant-teknologi, der er specielt udviklede til induktionskomfurer.


En stor nyhed for Ballarini i 2019 er lanceringen af knive og knivtilbehør, som slibeværktøjer, knivblok og skærebrædder. Som bekendt er knive Zwillings signaturprodukt, og derfor var det naturligt, at også Ballarini skulle have en egen kniv-kollektion.


”Ballarini er et vigtigt brand for Zwilling Group, og vi ser et stort potentiale for fremtiden. Ikke mindst i Danmark og i resten af Norden”, slutter Morten Heiberg.

Formex

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

20.01.2025J.A Sundqvist AB

Sponseret

Forårsnyheder 2025

13.01.2025Designbase.dk

En gastronomisk oplevelse

02.01.2025Witt

Sponseret

Witt Denmark A/S overtager distributionen af Outdoorchef-produkter på det nordiske marked og i UK.

21.11.2024F&H Group A/S

Sponseret

Termokande-nyhed fra Zone taler ind i tidsånden

14.11.2024Witt

Sponseret

Revolutioner din juiceoplevelse – Mød Witt by Kuvings AUTO10

11.11.2024EVA SOLO

Sponseret

Stilfuld og effektiv affaldssortering

11.11.2024EVA SOLO

Sponseret

Køkkenklassikere nu i genanvendte materialer

11.11.2024EVA SOLO

Sponseret

Hvad kræver det at blive Verdens bedste kok?

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023