Instagrammable lyskunst

Foto: Foscarini.

Foscarini opfatter ikke sig selv som lampeproducent. I stedet betragter det italienske belysningsbrand sig som ”Makers of Light”, for hvem lysets dekorative og stemningsskabende værdi er lige så vigtig som funktionaliteten. Alle design skabt af Foscarini er derfor både karakteristiske og karismatiske elementer i indretningen – og nu tager brandet kunsten at indrette med lys til en helt ny dimension; cyberspace. Året ud vil Foscarinis instagram @foscarinilamps således blive overtaget af skiftende kunstnerprofiler, som med hvert deres udtryk fortolker de mest kendte og elskede design i brandets bagkatalog i projektet WHAT’S IN A LAMP? På paletten er bl.a. israelske Noma Bar, der har skabt i alt seks ”lyskunstværker” i simplistisk colour blocking, der løbende afsløres på Instagram med den majestætiske megalampe Twiggy, den trebenede bordlampe Lumiere og det retrocool standerdesign Havana som tre af motiverne. 
Se mere på instagram @foscarinilamps

-PF

Relateret indhold

19.04.2024Designbase.dk

Virksomheder står alene med udfordrede lærlinge

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

16.04.2024Lübech Living ApS

Sponseret

Den populære og unikke Ania vase

15.04.2024F&H Group A/S

Sponseret

Smukke lanterner med karakter fra Villa Collection Denmark

15.04.2024Designbase.dk

Keramisk popkultur

11.04.2024F&H Group A/S

Sponseret

Indret med naturlig charme og godt håndværk

10.04.2024F&H Group A/S

Sponseret

Alt til forårsfrokosten fra Södahl

10.04.2024Designbase.dk

Fire makrotrends for de kommende år

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023