”Igennem det seneste århundrede har funktionen af butiksvinduer været den samme. Butiksvinduer var stedet, hvor man viste og solgte merchandise og promoverede og inspirerede til køb af varer, men som alt andet- tingene har ændret sig”. Det siger Anne Kong, der underviser og designer med speciale i visual merchandising.
Hun har over 20 års erfaring i arbejdet med at udvikle designkoncepter og -løsninger til detailhandlen og til blandt andet messer. Herudover har hun været medlem af gias ekspertjury siden 2017. Den 29. september kl. 17:30 vil Anne Kong online fortælle om netop brugen af vinduesdekoration og ikke mindst annoncere vinderen af The Inspirered Home Show’s gia Top Window Global Honorees.
”Butiksvinduer har udviklet sig til i dag at være et kraftfuldt kommunikationsværktøj, som butikken kan bruge til at udtrykke sit image, sin stil og sine værdier. Design, teknologi og sociale medier påvirker vores opfattelse af rummet, og statiske displays tiltrækker og fanger ikke længere nutidens forbrugeres opmærksomhed. Derfor skal de fysiske butikker i dag have en god forståelse for den avancerede historiefortælling, og oplevelsesdesign er en integreret del butikken og vinduesudstillingerne”, siger Anne Kong, der opfordrer til, at man deltager online den 29. september og får ny inspiration til teknikker og de mest effektive måder at skabe vinduesudstillinger, der spiller op til nutidens markedsplads på.
Anne Kongs præsentation kan ses på: https://www.theinspiredhomeshow.com/connect/connect-fall/
-PF