The Inspired Home show har fokus på livsstil
Livsstil er omdrejningspunktet for den rebrandede The Inspired Home Show i Chicago. ”Detailhandlere som leverandørere skal tænke både funktion, design og pris ind i deres forretning, og skabe den livsstil, der matcher deres målgruppe”, siger Derek Miller fra IHA.
Når International Home & Houseware Show i Chicago slår dørene op i 2020, sker det med et nyt navn; The Inspired Home Show. Rebrandingen er sket for bedre at kunne afspejle forholdene på nutidens markedsplads. Det fortæller Derek Miller, præsident for International Housewares Association (IHA), der står bag messen.
“I begyndelsen af 2000erne var prisen den afgørende salgsfaktor. Herefter så vi at funktionalitet og design blev stadig vigtigere elementer, og i dag, hvor livsstil er det næste skridt i udviklingen, vil vi være i front i forhold til det. For hvis det bedst designede produkt fundet til den rigtige pris ikke passer ind i forbrugermålgruppens livsstil, sker der ikke noget salg”, slår Derek Miller fast.
Hvad er hovedbudskabet fra IHA til besøgende og udstillere omkring rebrandingen?
“Igennem vores forbrugerrettede program “The Inspired Home”, har IHA været en aktiv spiller, når det gælder at promovere livsstil igennem flere år. Og til marts 2020 vil The Inspired Home Show yderligere slå vigtigheden af begrebet livsstil fast på branchens førende markedsplads.
Nutidens forbruger søger muligheden for at skabe sig en personlig branding og en livsstil, som de produkter, man omgiver sig med i boligen, skal være en del af. Ofte finder forbrugerne deres inspiration hos influencers – både i detailhandlen og på de sociale medier. For at vinde disse forbrugere over, må detailhandlerne anerkende denne tilgang, og arbejde hen imod at hjælpe forbrugerne med at udvikle den livsstil, de ønsker. Det genopfundne Inspired Home Show vil hjælpe detailhandlerne med at forstå, hvordan design og funktion passer ind i deres forbrugeres livsstile og finde måder at inspirere disse forbrugere til at købe de produkter, der passer til deres livsstil”.
Hvad vil være den mest synlige forskel/nye tiltag for de besøgende på 2020-messen?
”Messen vil også fremadrettet udstille et bredt udsnit af produkter inden for segmenterne: Dine + Décor med tabletop, cookware, bakeware og home décor; Clean + Contain med rengørings-, organiseringsprodukter og; Wired + Well med elektriske produkter til køkken, sundhed og personlig pleje. Discover Design viser designdrevne produkter fra alle kategorierne samt International Sourcing.
For at hjælpe detailhandlerne med at tænke over produkter og livsstil, har vi skabt nogle nye områder og oplevelser på messen, ligesom vi har udbygget andre. Flere specialudstillinger flyttes til nye områder og er samtidig blevet gentænkt for bedre at matche vores forbrugerlivsstils vision. Vores IHA Global Innovation Awards (gia) for Product Design og Discover Design flytter til en mere fremtrædende plads i Grand Concourse Lobby - messens centrum, og her vil man kunne se alle finalisterne og vinderne. IHA Student Design konkurrencen lægges ind under gia-paraplyen og flyttes ligeledes til Grand Concourse Lobby. Vores partnerskab med Pantone fortsætter og ColorWatch by Pantone udstillingen flytter til Level 2.5 i Grand Concourse, hvor der sættes fokus på trends og farver, der matcher forbrugerlivstilskonceptet.
I Hall of Global Innovation vil de besøgende finde IHA Smart Home Pavilion såvel som Inventors’ Corner og Inventors Revue. Herudover udvikler vi trenddrevne produktområder, så detailhandlerne kan matche trendinformationerne i vores foredragsprogram med de produkter, der lever op til tendenserne. Nye udstillingsområder i år er Smart Retail Experience, hvor de besøgende vil kunne se, hvordan fremtidens detailbutik kan se ud, og Social Central, hvor de besøgende og udstillere kan mødes med social media konsulenter omkring influencer- og digital marketing”.
Har rebrandingen af messen åbnet nye døre for IHA, og har man denne gang kunnet tiltrække nye detailhandlere og leverandører, der ikke tidligere var at finde på Home + Housewares Show?
”Absolut. Vi ser nye detailhandlere og nye leverandører, der nu tilmelder sig messen. Hver år kommer der godt 350 nye leverandører og i tusindvis af førstegangsbesøgende – og 2020 er ikke anderledes.”