20.09.2022 | Business | Branchenyt
imm cologne tager første skridt ind i fremtiden
imm spring edition holdes i juni 2023
I 2023 tilpasser imm cologne sit koncept til udfordringerne i et transformeret marked og repositionerer sig selv. Messen har fået et nyt program, og der holdes nu en ny, enkeltstående forårsudgave af messen. Datoerne er valgt i tæt samråd med markedspartnerne.
”Det nye koncept vil sikre, at imm cologne kan finde sted igen efter en toårig pause. Branchen har bakket op om en stærk indretningsmesse i Tyskland," siger Gerald Böse, administrerende direktør for Koelnmesse. "Jeg tror fuldt og fast på kontakt ansigt til ansigt. Efter min mening er det uhyre vigtigt for branchens udvikling, især i udfordrende tider. Sektoren har brug for en personlig platform i Tyskland, en begivenhed med international appel og en stærk kommunikationsrækkevidde som imm cologne," tilføjer han.
imm Kölns nye historie vil ske i to trin
Imm cologne-teamet præsenterede sin vision for et nyt koncept i juni 2022. Den nye historie for imm cologne vil ske i to steps Første skridt bliver imm-forårsudgaven fra 4. til 7. juni 2023. "Forårsudgaven er synonym med en ny begyndelse. imm cologne vil bruge det til at motivere og vise, hvordan det eksperimenterer med nye ideer og efterlader velbetrådte stier," forklarer Oliver Frese, Chief Operating Officer for Koelnmesse. "Desuden giver arrangementet i juni vores partnere planlægningssikkerhed."
Firedages forårsudgave med fokus på branchefolk
Hjørnestenene i det nye koncept er klare: Imm-forårsudgaven finder sted over fire dage, der løber fra søndag til onsdag, og vil være rettet mod fagfolk. Slutforbrugere vil kunne besøge messen efter invitation, hvilket giver forårsbegivenheden et klart forretningsfokus. "Det er også vores mål at skabe nye deltagelsesformater på markedet," siger Matthias Pollmann, Vice President Trade Fair Management hos Koelnmesse. Køkkensegmentet vil også indgå i imm 2023 forårsudgaven. Samtidig er det planen at tænke byen tættere ind i forårsudgaven som eventsted.
Vision 2024+: imm cologne som forum for fremtidige branche-issues
Det andet skridt følger i sommeren 2023. I tæt samråd med branchen vil de fremtidige datoer for imm cologne og LivingKitchen blive fastsat. Fremtidsvisionen for imm cologne opfatter interiørbegivenheden som mere end blot en vigtig forretningsplatform. Som katalysator for sektorens udvikling behandler den både industri og eksterne spørgsmål af relevans for imm cologne-samfundet.
Ud over begivenhederne i Köln udvider Koelnmesse strategisk sin portefølje internationalt: Den indledende ORGATEC TOKYO vil blive afholdt i 2022. Det bliver den første messe i Japan, der fokuserer på professionelle og hybride arbejdsmiljøer. Som satellitbegivenhed for imm cologne og ORGATEC giver idd shanghai europæiske virksomheder i premium- og luksussegmentet i indretningsindustrien en unik platform til fremvisning af eksklusive, designdrevne produkter.
-PF
Belysning

Ikon i nye højder
STOFF Nagel gulvstander og STOFF Nagel vægophæng er to nye produkter i den ikoniske serie.
Trends

Nyt norsk samarbejde
Branchenyt

Mater sigter mod international ekspansion
Mater står stærkere end nogensinde. I 2022 blev der investeret massivt i Maters nye patenterede cirkulære materiale Matek®, og der er for alvor sket en skalering i produktionen af møbler i Matek. I 2022 har Mater lanceret to nye kollektioner i Matek, som er Maters eget cirkulære materiale. Derudover blev indsatsen på det internationale kontraktmarked styrket med åbningen af et nyt showroom i Clerkenwell, London.
Table top

Mumi-dag
Med Mumidagen 9. august markerer Arabia hvert år Tove Janssons fødselsdag med et særdesign, og i 2023 kan den finske porcelænspioner desuden fejre 150-års jubilæum.