ILVA og IDEmøbler fusioneres som resultat af ny strategi
Efter en årrække med underskud, er IDdesign nu klar med en ny strategi, der skal øge indtjeningen og styrke virksomheden, men også 47 stillinger nedlægges og butikker lukkes.
En ny strategi i det Lars Larsen ejede IDdesign betyder, at de to kæder ILVA og IDEmøbler fusioneres og lægges sammen. Det oplyser virksomheden i en pressemeddelelse udsendt her til morgen.
”Siden jeg tiltrådte stillingen som administrerende direktør i IDdesign 1. maj i år, har jeg arbejdet på at kunne præsentere en ny strategi, som skal sikre, at IDdesign kan levere overskud. Her har vi vurderet, at det bedste vil være at sammenlægge de to kæder. Der vil stadig stå henholdsvis ILVA og IDEmøbler på butikkerne rundt omkring i landet, men internt sammenlægges alle centrale funktioner, ligesom der fremover vil være fælles sortiment og én fælles tilbudsavis”, siger administrerende direktør i IDdesign, Rami Jensen i pressemeddelelsen.
De funktioner der sammenlægges er blandt andre Marketing, koncept og butiksdrift, hvor de to kæder indtil nu har haft hver deres dedikerede afdeling på IDdesigns hovedkontor i Sabro.
To butikker lukker og 47 stillinger nedlægges
I alt nedlægges 47 stillinger og sammenlægningen betyder primært nedskæringer i staben på hovedkontoret, hvor de ramte medarbejdere enten mister deres arbejde eller vil få tilbudt et job andet sted i Lars Larsen Group.
”Det er jeg selvfølgelig utrolig ked af. Men med forventning om, at det netop overståede regnskabsår ender med et underskud på omkring 100 millioner kroner, har jeg måttet træffe nogle nødvendige beslutninger. Til gengæld har vi her en fordel af at være en del af Lars Larsen Group, og jeg håber, at vi kan tilbyde mange af de afskedigede medarbejdere en stilling i et af de øvrige selskaber indenfor gruppen”, siger Rami Jensen.
Men udover nedskæringer på hovedkontoret, rummer den nye plan også lukning af IDEmøblers butikker i Brørup og Ribe, der tilsammen beskæftiger 15 medarbejdere. De vil også alle blive tilbudt ny stilling indenfor Lars Larsen Group.
Fokus på kunderne
Mens den nye strategi således har stor betydning for de ansatte i IDdesign, understreger Rami Jensen, at det er helt centralt at fastholde fokus på fortsat at give alle virksomhedens kunder en god oplevelse.
”Som kunde vil, man selvfølgelig kunne se, at der fremover kun kommer en tilbudsavis i postkassen. Derudover vil kunderne både online og i butik opleve, at de kan vælge fra et større sortiment”, siger Rami Jensen.