Hay går live med globalt website
Hay er gået i luften med et nyt globalt brandsite med fokus på en interaktiv og inspirerende brugeroplevelse. I det nye onlineunivers kan designinteresserede i hele verden komme helt tæt på Hays produkter og gå på oplevelse i omkring 7.000 fotos.
Formidling af design, kreative indretningsløsninger og inspiration til boligen i et digitalt univers er en kompleks opgave. Det er lykkes på Hay.dk, hvor der er skabt en naturlig sammenhæng mellem æstetik, brugeroplevelse og sociale medier.
Det nye site er netop gået i luften, og hos Hay er man glade for slutresultatet:
Vi er stolte over det nye Hay.dk og har glædet os til at invitere vores kunder og samarbejdspartnere ind i dette nye univers", fortæller Mette Langkilde, ansvarlig for marketing hos Hay og uddyber:
Vi har i længere tid ønsket en ny og mere tidssvarende digital platform, der afspejler omverdenen og den udvikling, som Hay er undergået i løbet af de seneste år. Derfor har vi investereret en del tid på at finde den rigtige partner til at løse opgaven sammen med os.
Det nye Hay.dk er en global platform, der skal afspejle de værdier og dyder, der har formet Hay de seneste 14 år. Hos konsulenthuset Impact har man lagt vægt på at skabe en involverende brugeroplevelse med tæt integration til sociale medier og de forhandlere, hvor man kan købe Hays produkter og designs.
Impact: Skab synergi mellem det æstetiske univers og forretningen
Impact, der specialiserer sig i strategi, implementering af platforme og digital marketing, har fungeret som leadbureau på projektet og har i tæt samarbejde med 1508s digitale designere defineret sitets design.
Læs også: Hay skovler penge ind
Design og de visuelle udtryk bliver i højere grad en hygiejnefaktor, når kunden hedder Hay. Udfordringer ligger i koble det æstetiske onlineunivers til forretningen og sikre, at inspirationen transformeres til et køb hos en af de mere end 2000 forhandlere, der er integreret i det nye Hay.dk, siger Kasper Holst, partner hos Impact.
Selvom det nye Hay.dk netop er lanceret, har det allerede fået rosende ord med på vejen fra selveste Forbes Magazine. Her omtaler journalisten Jordan Bishop Hay i rosende vendinger og opfordrer sine læser til at gå oplevelse på det nye Hay.dk, som han mener er en næsten lige så god en oplevelse, som et besøg i Hays fysiske butikker.