Dansk designbrand skifter ud i toppen
Efter kun to år er der ny administrerende direktør hos Dansk designbrand
Georg Jensen meldte torsdag den 2. november ud, at de skifter administrerende direktør.
Firmaet udnævner Francesco Pesci som ny administrerende direktør. Francesco Pesci efterfølger Eva-Lotta Sjöstedt som har siddet som administrerende direktør i blot to år. Francesco Pesci har siddet i bestyrelsen i Georg Jensen siden december 2016 og som bestyrelsesformand siden juli.
Det er Pescis omfattende erfaring med positionering og forretningsudvikling af luksusbrands, som eksempelvis Brioni og Casa Damiani, der har gjort ham til den oplagte afløser og hans opgave bliver at accelerere væksten på tværs af produktkategorier og geografiske regioner.
Vi er overbeviste om, at Francesco Pescis erfaring og kompetencer vil bidrage betydeligt til Georg Jensens vækst og transformation til et virkelig globalt brand med afsæt i vores skandinaviske arv, siger Andrea Davis, bestyrelsesmedlem i Georg Jensen i en pressemeddelelse udsendt torsdag.
Francesco Pesci vil desuden udvide forretningen på den omnichannel-platform, der blev etableret under Eva-Lotta Sjöstedts ledelse.
Jeg har været utroligt imponeret over Georg Jensens unikke håndværk og produkter, siden jeg blev medlem af bestyrelsen, og jeg ser frem til at arbejde endnu tættere sammen med virksomhedens dedikerede ledelse og medarbejdere for at fortsætte den positive udvikling og accelerere den globale vækst, siger administrerende direktør Georg Jensen, Francesco Pesci i pressemeddelelsen.
Det fremgår ikke af pressemeddelelsen hvorfor Eva-Lotta Sjöstedt bliver aflyst af Francesco Pesci, men spekulationer omkring fyring pga. millionunderskud for 2016 har floreret i pressen i dag. Dette afviser Georg Jensen dog og forklarer til Berlingske Business at fyringen skyldes utilfredsstillende resultater.