Fremgang i modvind

Det danske designbrand New Works lukker regnskabet for 2022 med en vækst i omsætningen på over 60%.

Her Kizu Portable fra New Works. Foto: New Works.

har sat sig i branchen. Ambitionen om at nå en omsætning på 100 millioner er nu lige om hjørnet. 

Geopolitiske, finansielle, produktions-, fragt- og forsyningskriser er blevet hverdagskost for de danske virksomheder. Det gælder også designbrandet New Works, der laver møbler, belysning og designobjekter til hjemmet. Nu er virksomheden klar til at offentliggøre regnskabet for 2022 - et år, hvor mange i møbelbranchen har kæmpet og flere desværre har måtte fyre medarbejdere og nedjustere forventninger. Det gælder dog ikke New Works, hvis vækstrejse først for alvor har taget fat de seneste år og som fortsat oplever fremgang. Resultatet før skat i 2022 lyder på 7,7 millioner. I store træk er omsætningen firedoblet i perioden 2020-2022. 

“I 2020 lagde vi en vækststrategi, der skulle få os til at runde 100 millioner i omsætning i 2025. Strategien har virket på trods af de seneste års kriser. Vi kommer tidligere end forventet til at nå denne milepæl, og vi kommer til snart at skulle se ind i de næste skridt på vækstrejsen”, fortæller CEO i New Works, Nikolaj Meier. 

Stabil vækstrejse trods modvind

Da New Works gik i gang med eksekveringen af vækststrategien i januar 2020, var det ikke just planlagt, at den skulle eksekveres sideløbende med de kriser, som branchen de seneste år har været påvirket af. På trods af det har New Works holdt fast i strategien, og i dag er bl.a. et stærkt internationalt netværk af forhandlere samt en stor viden om, hvordan salg af designobjekter kan drives digitalt, med til at løfte væksten.  

“Det har selvfølgelig ikke været uden søvnløse nætter at føre en vækstrejse i denne tid. Vi har dog holdt fast i vores strategi og har på trods af de udefrakommende udfordringer, der har været, kunne følge den til punkt og prikke. Det har vi kunne, fordi alle medarbejdere har været sublime til at eksekvere, tage hurtige beslutninger og generelt har været agile. På den måde har vi kunne tilpasse os de udfordringer, der selvfølgelig har været, når man træder på speederen i en turbulent tid”, fortæller Nikolaj Meier. 

I 2023 skal blandt andet nye designsamarbejder, udvidelse af produktsortimentet og opjustering af medarbejderstaben være med til at opretholde det momentum, som New Works med vækststrategien har skabt. Her vil der også blive kigget ind i nye ambitiøse målsætninger for designbrandet.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

27.01.2025Designbase.dk

Skift de sorte affaldssække ud med klare

27.01.2025Designbase.dk

Er din virksomhed omfattet af de nye regler om producentansvar?

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

09:00

Sted

Vardevej 1, 7400 Herning

Stockholm Furniture Fair
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, fællesfølelse og optimisme

Kreativt design, naturlige materialer og farver tæt på naturen: De vejledende temaer ansvar, fællesfølelse og optimisme definerer Christmasworld Trends 25+. Forhandlere inviteres til at opdage disse fra 7. til 11. februar 2025 på Christmasworld.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023