Fremgang i modvind

Det danske designbrand New Works lukker regnskabet for 2022 med en vækst i omsætningen på over 60%.

Her Kizu Portable fra New Works. Foto: New Works.

har sat sig i branchen. Ambitionen om at nå en omsætning på 100 millioner er nu lige om hjørnet. 

Geopolitiske, finansielle, produktions-, fragt- og forsyningskriser er blevet hverdagskost for de danske virksomheder. Det gælder også designbrandet New Works, der laver møbler, belysning og designobjekter til hjemmet. Nu er virksomheden klar til at offentliggøre regnskabet for 2022 - et år, hvor mange i møbelbranchen har kæmpet og flere desværre har måtte fyre medarbejdere og nedjustere forventninger. Det gælder dog ikke New Works, hvis vækstrejse først for alvor har taget fat de seneste år og som fortsat oplever fremgang. Resultatet før skat i 2022 lyder på 7,7 millioner. I store træk er omsætningen firedoblet i perioden 2020-2022. 

“I 2020 lagde vi en vækststrategi, der skulle få os til at runde 100 millioner i omsætning i 2025. Strategien har virket på trods af de seneste års kriser. Vi kommer tidligere end forventet til at nå denne milepæl, og vi kommer til snart at skulle se ind i de næste skridt på vækstrejsen”, fortæller CEO i New Works, Nikolaj Meier. 

Stabil vækstrejse trods modvind

Da New Works gik i gang med eksekveringen af vækststrategien i januar 2020, var det ikke just planlagt, at den skulle eksekveres sideløbende med de kriser, som branchen de seneste år har været påvirket af. På trods af det har New Works holdt fast i strategien, og i dag er bl.a. et stærkt internationalt netværk af forhandlere samt en stor viden om, hvordan salg af designobjekter kan drives digitalt, med til at løfte væksten.  

“Det har selvfølgelig ikke været uden søvnløse nætter at føre en vækstrejse i denne tid. Vi har dog holdt fast i vores strategi og har på trods af de udefrakommende udfordringer, der har været, kunne følge den til punkt og prikke. Det har vi kunne, fordi alle medarbejdere har været sublime til at eksekvere, tage hurtige beslutninger og generelt har været agile. På den måde har vi kunne tilpasse os de udfordringer, der selvfølgelig har været, når man træder på speederen i en turbulent tid”, fortæller Nikolaj Meier. 

I 2023 skal blandt andet nye designsamarbejder, udvidelse af produktsortimentet og opjustering af medarbejderstaben være med til at opretholde det momentum, som New Works med vækststrategien har skabt. Her vil der også blive kigget ind i nye ambitiøse målsætninger for designbrandet.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

26.12.2024Designbase.dk

Ny taskforce til kamp mod ulovlige produkter online

23.12.2024Designbase.dk

Kampagne skal hjælpe virksomheders digitale sikkerhed

20.12.2024Designbase.dk

Julemærkehjemmene modtager over en million kroner fra Salling Group

19.12.2024Designbase.dk

Små erhvervsdrivende får nu lettere ved at oprette bankkonto

19.12.2024Designbase.dk

Ny guide giver SMV’er værktøjer til at navigere i EU’s krav til cybersikkerhed

16.12.2024Designbase.dk

Danskerne købte for rekordmange penge i julen 2023

12.12.2024Designbase.dk

Svanemærket tildeler Svanemærket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.dk

Få styr på medarbejdernes overskydende ferie

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023