Fremgang i modvind

Det danske designbrand New Works lukker regnskabet for 2022 med en vækst i omsætningen på over 60%.

Her Kizu Portable fra New Works. Foto: New Works.

har sat sig i branchen. Ambitionen om at nå en omsætning på 100 millioner er nu lige om hjørnet. 

Geopolitiske, finansielle, produktions-, fragt- og forsyningskriser er blevet hverdagskost for de danske virksomheder. Det gælder også designbrandet New Works, der laver møbler, belysning og designobjekter til hjemmet. Nu er virksomheden klar til at offentliggøre regnskabet for 2022 - et år, hvor mange i møbelbranchen har kæmpet og flere desværre har måtte fyre medarbejdere og nedjustere forventninger. Det gælder dog ikke New Works, hvis vækstrejse først for alvor har taget fat de seneste år og som fortsat oplever fremgang. Resultatet før skat i 2022 lyder på 7,7 millioner. I store træk er omsætningen firedoblet i perioden 2020-2022. 

“I 2020 lagde vi en vækststrategi, der skulle få os til at runde 100 millioner i omsætning i 2025. Strategien har virket på trods af de seneste års kriser. Vi kommer tidligere end forventet til at nå denne milepæl, og vi kommer til snart at skulle se ind i de næste skridt på vækstrejsen”, fortæller CEO i New Works, Nikolaj Meier. 

Stabil vækstrejse trods modvind

Da New Works gik i gang med eksekveringen af vækststrategien i januar 2020, var det ikke just planlagt, at den skulle eksekveres sideløbende med de kriser, som branchen de seneste år har været påvirket af. På trods af det har New Works holdt fast i strategien, og i dag er bl.a. et stærkt internationalt netværk af forhandlere samt en stor viden om, hvordan salg af designobjekter kan drives digitalt, med til at løfte væksten.  

“Det har selvfølgelig ikke været uden søvnløse nætter at føre en vækstrejse i denne tid. Vi har dog holdt fast i vores strategi og har på trods af de udefrakommende udfordringer, der har været, kunne følge den til punkt og prikke. Det har vi kunne, fordi alle medarbejdere har været sublime til at eksekvere, tage hurtige beslutninger og generelt har været agile. På den måde har vi kunne tilpasse os de udfordringer, der selvfølgelig har været, når man træder på speederen i en turbulent tid”, fortæller Nikolaj Meier. 

I 2023 skal blandt andet nye designsamarbejder, udvidelse af produktsortimentet og opjustering af medarbejderstaben være med til at opretholde det momentum, som New Works med vækststrategien har skabt. Her vil der også blive kigget ind i nye ambitiøse målsætninger for designbrandet.

aida a/s

Sponseret

Skab varme i køkkenet med RAW teak – naturlige redskaber med rodfæste i nordisk æstetik

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

20.11.2025Designbase.dk

Skattestyrelsen advarer virksomheder mod svig i leverandørkæden

19.11.2025Designbase.dk

Europæiske virksomheder kæmper med sene betalinger – de små rammes hårdest

18.11.2025Designbase.dk

SMVdanmark om europæisk regelforenkling: Betydningen kan næsten ikke overvurderes

18.11.2025Designbase.dk

Regeltyranni kvæler de små: “Vi har nået grænsen for, hvad danske virksomheder kan bære”

17.11.2025Designbase.dk

Sådan får du værdi ud af influencer-samarbejder

14.11.2025Designbase.dk

Unge fritages for betaling af am-bidrag fra 2026

12.11.2025Designbase.dk

Over 40 millioner på vej ud i livsstilsbranchen

12.11.2025Designbase.dk

Vildledende klistermærker på stegepander

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023