Fra ikon til hverdagsdesign

Normann Copenhagen har introduceret nyt designbrand i samarbejde med Tivoli.

Pressefoto: Normann Copenhagen.

Tivoli-kollektionen forener det bedste fra dansk kulturarv og design og er starten på et helt nyt designbrand, der vil blive solgt globalt. Fællesnævneren for kollektionen er et legende og internationalt look. Normann Copenhagen har arbejdet med en bred variation af former, såsom gitre, riller, harlekin og prikker, mens gentagelser, lag på lag, gennemsigtighed og bevægelse er blevet brugt som dynamiske designgreb. Et varieret materialevalg, fra skinnede metaller til varme træsorter over til bløde tekstiler og tidløst porcelæn, afspejler dybden i den overvældende kollektion. På tværs af produktgrupperne skaber formgivning, prints og farver en fælles, genkendelig DNA.

Den omfattende kollektion består bl.a. af en serie af stilfulde knager, vægspejle og bakker i changerede blågrønne farver inspireret af de flotte påfugle, der frit bevæger sig rundt i Tivoli. Den ikoniske trærutsjebane fra 1914 har inspireret til skåle i stål og træ. Mens parkens velkendte lysunivers er fortolket som lysestager og en belysningskollektion af væglamper, bordlamper og pendler. Her finder man blandt andet Emperor pendlen, hvis karakterfulde moderne design, skabt af en lang, slank hals og sfæriske detaljer i skinnede messing, henter inspiration i havens asiatiske arkitektur.

Med service-stellet Banquet kan man skabe sin egen Tivoli fortælling gennem borddækningen. Et raffineret mønster af linjer og cirkler foldes ud i mundblæste vinglas, bestik i rustfrit stål og et stateligt porcelænsstel i 17 dele. Tivoli kollektionen byder også på en række af skønne prints. Nyfortolkninger af klassiske candy stripes giver associationer til havens søde sager, og Tivoli gardernes sidestribede buks er forvandlet til et simpelt to-stribe print. Printet Fairy Lights har referencer til havens lys og mønstre, mens overdimensionerede udgaver af klassiske, ternede prints er inspireret af det danske frokostbord. Det håndtegnede print Walk in the Park er frit komponeret af genkendelige elementer fra blomster, fliser, Pantomime Teatret og luftballoner sat sammen til et finurligt mønster.

www.normann-copenhagen.com

-SSK

Formex

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

22.01.2025Designbase.dk

Designers Saturday 2025

21.01.2025Designbase.dk

Basic & More åbner butik på Fisketorvet

21.01.2025Designbase.dk

Fra kapsejlads til direktør for Stelton

20.01.2025Designbase.dk

Ny møbelmesse får god modtagelse

18.01.2025Designbase.dk

BOLIA runder to vigtige miljø-milepæle

18.01.2025Designbase.dk

På en surrealistisk trendrejse

16.01.2025Designbase.dk

Heimtextil Trends 25/26: Fra tradition til innovation

15.01.2025Designbase.dk

AL FRESCO

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023