Formland melder udstillernavne ud
Udstillerlisten eller udstillerkataloget, som Formland kalder det, er endnu ikke offentliggjort, men messen sætter navn på de første topudstillere.
Formland har her til morgen annonceret nogle af den kommende messes udstillere. Og meget lig optakten til en musikfestival, hvor de første hovednavne annonceres tidligt og før plakaten er klar, er der her tale om nogle af de tunge spillere i designbranchen, der melder sin ankomst på messen.
Normann Copenhagen har meldt sig på og ser frem til at deltage på messen. Administrerende direktør i Normann Copenhagen Poul Madsen fortæller:
”Deltagelse på Formland er rigtig godt givet ud for os, og vi forventer som altid at få en masse salg, ordrer og omsætning med hjem - der er ikke så meget hokuspokus der. Formland har skabt - og bliver samtidig ved med at videreudvikle på - et rigtig godt og relevant produkt, som vi glæder os rigtig meget til at tage del i”.
Multibrand-huset Rosendahl Design Group har ligeledes signet sig op som udstiller på messen og med plads til sine ni selvstændige brands såsom Kähler, Kay Bojesen, Holmegaard, Lyngby Porcelæn med flere.
Sidste Formlandmesse, der fandt sted i februar 2019, havde besøgsfremgang, og det vidner om, at messen tilbyder noget helt særligt, som tiltrækker både danske og internationale besøgende til Herning, mener projektleder på Formland, Mai-Britt Risvig Flyvholm. Ifølge hende fortjener dansk design og den stærke danske designhistorie en særlig messe: ”Med de mange kvalitets-designprodukter og designere, vi har i Danmark, bør vi stå sammen som én stærk platform, der virkelig kan sætte os på verdenskortet. Der er ingen tvivl om, at der kigges på Danmark, når der tænkes og snakkes design”, siger projektlederen og tilføjer: ”På andre udenlandske messer står danske udstillere side om side med andre internationale udstillere og kan ikke på samme måde sende det stærke signal om dansk/skandinavisk minimalistisk og eksklusivt design”.
Formland Autumn slår dørene op 15.-18. august i Messecenter Herning.