Flere forbrugere shopper på mobilen
Computeren er stadig forbrugernes foretrukne redskab, når det kommer til at købe ind på nettet, men mobiltelefonerne er også ved at vinde indpas. Det viser en ny undersøgelse fra konsulentvirksomheden PwC.
17 procent af de danske forbrugere shopper på deres mobiltelefoner mindst én gang om måneden. Det er viser en ny undersøgelse fra PwC.
- Vores undersøgelse viser, at detailhandlerne med fordel kan overveje at investere i at optimere deres mobilsite, da der ligger et stort potentiale her, og det er mindre omkostningstungt end for eksempel at udvikle og vedligeholde en app, siger Henrik Trangeled Kristensen, partner og detailhandelsekspert i PwC, til detailfolk.dk.
På årlig basis bruger hele 26 procent danskerne mobilen til shopping, mens 27 procent bruger den til at sammenligne priser, og 26 procent bruger den til at researche inden et køb.
- De detailhandlere, som klarer sig bedst i den nye digitale verden, har formået at tilpasse sig kundernes forventninger, siger Henrik Trangeled Kristensen.
Selvom mobilen bliver mere populær, så er forbrugerne stadig ikke helt tilfredse. Ifølge undersøgelsen mener 40 procent af danskerne, at skærmen er for lille, 20 procent finder virksomhedernes mobilsites svære at bruge, og 10 procent er bekymrede over sikkerheden på siderne, skriver detailfolk.dk