Flere besøgende på Maison&Objet
MAISON&OBJET kunne denne gang melde om en lille stigning i både antallet af besøgende og udstillere.
Således var der 2.762 udstillere på messen, og de viste deres produkter inden for livsstil, design og interiør for 76.862 besøgende (+0.5%). Heraf kom godt 30.000 fra 160 forskellige lande, mens 47.000 kom fra Frankrig. Fra messens side lyder det, at de positive tal i et ellers presset marked, markerer, at den strategi, man har lagt de seneste sæsoner i forhold til at gøre messen mere intuitiv og nemmere at overskue, fungerer.
Næste år kan MAISON&OBJET fejre sit 25. jubilæum, og det sker med et ry for at være et globalt udstillingssted for design. På den netop afsluttede messe blev der således præsenteret 3137 brands, hvoraf de 863 var nye. 61 pct. af de udstillede brands kom fra lande uden for Frankrig, og faktisk var hele 69 lande repræsenteret blandt udstillerne på messen.
Ud over at være en messe, mange branchemennesker gerne besøger, har MAISON&OBJET også stor succes på nettet med sin digitale platform MOM, der blev lanceret i 2016 og som i dag har 150.000 følgere. Messens Instagram-profil har 700.000 følgere, og på Facebook følger 543.000 interesserede med.
Trendtemaet denne gang var WORK. Et kontor er ikke længere bare et kontor, men i højere grad et hjem væk fra hjemmet, et multifunktionelt sted, hvor arbejdet blot er en af mange ting, man kan foretage sig. Her kan man mødes og tale sammen, oplade sine batterier, få lidt at spise og have det sjovt. Det betyder, at arbejdspladsen skal indrettes mere behageligt, rarere og mere trendy.
MAISON&OBJET løber næste gang af stablen fra 17.-21. januar 2020, hvor overskriften er ”Regeneration”, og hvor man naturligvis vil fejre, at det er 25. gang, messen holdes og stadig er klar til at præsentere indkøberne for nye trends og nye forbrugsvaner.