Fiskars Denmark A/S
Outdoor

Haveglæden i fokus
En ny undersøgelse foretaget af Fiskars sætter fokus på det havearbejde, som danskerne nyder mest, og det vi helst vil undgå. Og faktisk viser undersøgelsen, at 86 procent af danskerne fastslår, at havearbejde gør dem gladere.
Dekoration

Iittala lancerer kollektion af 100 procent genanvendt glas
Med ambitioner om at skabe varigt design, der tager afstand fra brug og smid væk-kulturen, har Iittala annonceret en ny kollektion med designikoner fremstillet udelukkende gennem cirkulære processer.
Design

Vi ser en fremtid med forbrugeren i centrum
”Det, der sker i markedet lige nu, er spændende og peger på et markant anderledes retail-landskab i en nær fremtid”. Det mener Allan Schefte, der er ny direktør i Fiskars Danmark. Han slår fast, at virksomheden er inde i en god gænge, både når det gælder de bløde værdier og den hårdere økonomi, og han ser en forbruger- og oplevelsesdrevet fremtid, hvor relevant og personificeret kommunikation til forbrugerne er essentiel.
Udstyr
Tilbage til stålet
Ny køkkenserie fra Fiskars hylder virksomhedens historie.
Design
Fra bord til lysestage
Nappula lysestagen kom til verden, da designeren Matti Klenell under et besøg på Nuutajärvi glasmuseum forelskede sig i et bord med en usædvanlig form.
Table top
Let som nyfalden sne
Mumitroldens første møde med sne.
Table top
Vinter på glas
Ultima Thule fylder 50 år.
Udstyr

Funktionel makeover
Den praktiske køkkenserie, Fiskars Functional Form, har fået en funktionel makeover.
Branchenyt

Vinder af Royal Copenhagen produkter
Læserkonkurrencen i designbase nr. 04.2018 er lavet i samarbejde mellem designbase og Fiskars og vi har fundet en vinder.
Udstyr

Den praktiske køkkenserie, Fiskars Functional Form, har fået et funktionelt makeover
Hos Fiskars er funktionalitet i højsædet, og det skinner særligt igennem i relanceringen af Functional Form.
Indhold fra partner
Table top

Vinder af et riflet fad fra Royal Copenhagen er fundet
Læserkonkurrencen i magasinet designbase 04.2020 har fundet en vinder.
Table top

En ny-klassiker er skabt
Blå Mega Riflet fylder 20 år, og dermed understreger en af de største succeser i Royal Copenhagens 245 år lange historie, sin status som en moderne ny-klassiker.
Branchenyt

Funktionalitet kan godt rime på designpriser
Fiskars, som er kendt for sine funktionelle produkter og orange redskaber, har de seneste år bevist, at gennemtænkt, funktionalitet godt kan kombineres med æstetik og design af højeste kaliber.
Indhold fra partner
Table top
På besøg i Mumis hus
Det særlige runde Mumihus set udefra og dets hyggelige atmosfære indvendig udgør illustrationerne på to nye kander fra Mumi by Arabia.
Table top
Mønster nr. 1
Musselmalet Riflet var Royal Copenhagens første og mest langtidsholdbare stel – og derfor også kendt som ‘Mønster Nummer 1’.
Food
Fiskars Titanium-knive byder på revolutionerende skarphed, lethed og holdbarhed
Fiskars, kendt verden over for sine innovative produkter til hjemmet og haven, introducerer den seneste innovation inden for køkkenknive med den nye professionelle knivserie Titanium.
Indhold fra partner
Dekoration

Produkter til julen 2018
Inspiration til julepyntningen i år.
Table top
Ti år med Elements
Det er ti år siden Royal Copenhagen præsenterede det innovative og finurlige Elements-stel i tre varianter: Multifarvet Elements, Blå og Hvid Elements, som fortsat charmerer med deres legesyge referencer til porcelæn-brandets historie.
Outdoor

Havearbejde øger livskvaliteten
En undersøgelse viser, at havearbejde er lige så tilfredsstillende som yoga og sex
Indhold fra partner
Udstyr

Fiskars ikoniske Classicer fejrer 50 års jubilæum
For 50 år siden, i en lille by i Finland, så den klassiske, orange saks dagens lys. Siden da er der blevet fremstillet og solgt mere end en milliard sakse. Du finder dem i alt fra køkkenskuffer til redskabsrum, ved symaskinen og på skoler ja, selv på MOMA i New York finder du den klassiske orange saks.
Indhold fra partner