Førstedagen på Formland: De personlige møder er genstartet
Efter et år uden messer var gensynsglæden stor, da MCH torsdag morgen slog dørene op til den 74. udgave af Formland. Frem til søndag kan besøgende igen gå på opdagelse i trends, tendenser, produktnyheder og et nyt, grønt planteunivers.
Ti haller med 412 udstillere stod klar igår, da dørene blev åbnet til fire dage med inspirerende indspark, fængende foredrag og glade gensyn på interiør- og designmessen Formland. For MCH er det den første messe i et år, og det var således en ydmyg administrerende direktør i MCH, der torsdag morgen bød de mange udstillere velkommen indenfor i messehallerne:
"Dagen i dag er helt særlig for os alle i MCH. Den første messe i et helt år. Vi er tilbage. Og tilbage er også det personlige møde - det rigtige fysiske møde, der gør en forskel og skaber den menneskelige relation. Det er jo derfor, I er her. For at kunne mødes med kunderne ansigt til ansigt. Sammen vil vi skabe et vendepunkt for det personlige møde - et vendepunkt, der genstarter messerne her i MCH", sagde Georg Sørensen.
Forude venter nogle oplevelsesrige dage med produktnyheder, inspiration og personlige møder. De besøgende på Formland Autumn 2021 kan frem til søndag blandt andet opleve årets trendzone 'One of a kind', det nye grønne sanseunivers 'GREENHOUSE', iværksætterområdet 'Creators Community', Danske Dekoratørers Styling Event, trendcaféen 'Honey, I'm back' samt deltage i et af de mange foredrag med trendeksperter, dekoratører og meningsdannere.
Det personlige møde i fokus
Blandt Formlands 412 udstillere er blandt andre design- og interiørbrandet Hübsch, som er glade for at være tilbage på Formland-messen:
"Det giver os noget andet at komme ud og se kunderne i øjnene. Man kan holde mange Zoom- og Skypemøder, men øjenkontakten og nærværet får man ikke på samme måde gennem kabler, som man gør, når man står ansigt til ansigt med sine kunder. Relation og netværk er en enormt vigtig ting i vores branche, og det får man bare på en anden måde, når man står her på Formland", siger Daniel Henriksen, sales og marketing director hos Hübsch.
Begejstringen for det personlige møde bekræftes af trendforsker Louise Byg Kongsholm fra pej gruppen:
"Coronatiden har lært os, at vi vitterligt har manglet det fysiske møde, og at det er ekstremt svært at bygge relationer op og skabe nye uden at mødes fysisk. Her på Formland føles det lidt som om, det er køer, der er blevet lukket ud på græs. Der er vild aktivitet, og folk er super glade for at komme ud", siger hun.
Et nyt grønt univers
En af årets helt store nyheder på Formland er et nyt univers med spirende grønne trends til inde- og uderum. Det nye område 'GREENHOUSE - Nature to the people' inviterer besøgende indenfor i et inspirerende, grønt, levende og organisk sanseunivers, som kombinerer plante- og interiørbranchen på en helt ny måde. Området er skabt i samarbejde med GASA GROUP.
"For os er Formland en helt unik mulighed for at få noget eksponering og møde vores kunder på en anderledes måde, end vi er vant til. Derfor var vi også straks med på idéen om at skabe et nyt univers, hvor man kombinerer planter og interiør, da vi ser det som en helt naturlig rejse, som giver rigtig god mening for os", siger Jens Hermansen, marketing manager, GASA GROUP.
Formlands åbningsdag blev afsluttet på fornemmeste vis, da iværksætterprisen Creators Community Design Award blev overrakt til AYA&IDA, som vandt for deres bæredygtige drikkeflasker og dermed en check på 50.000 kroner og en stand på Formland Spring 2022.
I alt var 46 iværksættere udvalgt til Creators Community. Tidligere på dagen blev mumutane tildelt prisen 'Product of the year', der uddeles af udvalgte influencers, for sin pude-serie.
- HCL