EuroShop 2023: Bredt internationalt fremmøde

EuroShop 2023 er vel overstået. Foto: EuroShop.

EuroShop 2023 er vel overstået med det personlige møde som omdrejningspunkt, gos stemning og inspiration blandt de 1.830 udstillere. I alt rejste mere end 81.000 fagfolk til Rhinen fra alle fem kontinenter.

"Især i lyset af de aktuelle udfordringer inden for detailhandel er vi glade for, at EuroShop endnu en gang opfyldte sit mandat som verdens førende messe", sagde Erhard Wienkamp, administrerende direktør hos Messe Düsseldorf, meget tilfreds med resultaterne af messen og tilføjede: "Vi skylder vores udstillere en stor kompliment. Med deres innovative kraft har de endnu en gang vist sig at være en magnet for hele branchen. På besøgssiden imponerede EuroShop endnu en gang med sin høje grad af internationalitet og var i stand til at registrere en yderligere stigning i messepublikummets beslutningskompetence", siger Wienkamp.

Udstillere fra 55 nationer deltog og rapporterer om gode kontakter og en klar vilje til at investere fra de besøgende. Andelen af besøgende i detailhandlen steg igen med 9% til over 50%.

Udstillere roste arrangementets høje internationale deltagelse: 68% af EuroShop-publikummet kom fra udlandet. Særligt positiv var stigningen i besøgende fra Sydøstasien, Afrika og Nordamerika. I alt rejste fagfolk fra 141 lande til EuroShop 2023, herunder fra så langt væk som Brasilien, Australien og New Zealand.

"EuroShop beviste endnu en gang sin særlige position som en drivkraft for detailhandlen," sagde Michael Gerling, formand for EuroShop Advisory Board og administrerende direktør for EHI Retail Institute. Sammenfattende sagde han: "Det viste sig igen at være en inspirationskilde og det har understreget messens relevans. Efter tre hårde år står detailhandlerne over for vigtige investeringer inden for fremtidens emner som digitalisering, energistyring og bæredygtighed."

Foto: EuroShop.

EuroShop 2023 tilbød alt for at imødekomme nutidens kundekrav: I offline detailhandel fortsætter kunderne med at elske at fordybe sig i verdener af erfaring og at blive adresseret følelsesmæssigt. På den anden side ønsker de ikke at give afkald på den bekvemmelighed, hastighed og høje grad af personalisering, de nyder, mens de handler online; Derfor har digitaliseringen taget enormt fart på tværs af næsten alle segmenter af detailhandlen. EuroShop afspejlede tydeligt denne transformation. Buzzwords som Smart Shopping, Connected Retail, Seamless Shopping eller Customer Centricity var allestedsnærværende på messestandene.

Bæredygtighed var det gennemgående tema på alle områder af dette års EuroShop. Udstillere demonstrerede imponerende, at bæredygtige butiksindretninger ikke kun bidrager til klimabeskyttelse, men også tilbyder masser af materiale til historiefortælling - fra innovative, bionedbrydelige butiksmonteringsmaterialer til visning af mannequiner fremstillet af råmaterialer hentet fra havaffald. Desuden var emnet energibesparelser i centrum, især inden for butiksbelysningssegmenterne.

Den næste EuroShop holdes i Düsseldorf fra den 22. til den 26. februar 2026. 

-PF

EVA SOLO

Sponseret

Lysende kunstværker

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.11.2024Designbase.dk

Optimisme i sigte i en presset designbranche

21.11.2024Designbase.dk

Maison & Objet: Tre "What’s New?"-rum inspireret af sur/reality-temaet

20.11.2024Designbase.dk

Nye krav til bogføring bliver en fordel for virksomhederne

20.11.2024Designbase.dk

Nilfisk klar med blandede resultater i Q3

19.11.2024Designbase.dk

Bedre cybersikkerhed for SMV’er med Systemoverblikket

18.11.2024Designbase.dk

Når ulykken er ude til julefrokosten: Er det en arbejdsskade?

18.11.2024Designbase.dk

Erhvervsudvalget vil forbedre vilkår for danske virksomheder

14.11.2024Designbase.dk

54% af danskerne foretrækker fysiske butikker

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
IHGF
Messe
IHGF Delhi Fair 2024

Det bedste af Indiens håndværk

Dato

16.10.2024

Tid

09:00

Sted

India Expo Center & Mart, Greater Noida, Delhi-NCR

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Stockholmsmässan
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023