Et skarpt samarbejde
bySommer har netop indgået et samarbejde med Nordic Chefs om lancering af den nye knivserie: ‘Nordic Chefs Collection’.
En stor kærlighed til og interesse for finere gastronomi var udgangspunktet, da Thomas Axelsen og Nicolai Damgaard Nielsen skabte medieplatformen Nordic Chefs. Den har i dag udviklet sig til at være Nordens største med godt 350 millioner årlige visninger og med 2,9 millioner følgere – både amatører og professionelle køkkenentusiaster.
I 2019 blev Nordic Chefs ‘Nordic content creator’ hos The Michelin Guide, og man har i samarbejde med Michelin skabt Michelins første e-bog.
Nu er turen kommet til udviklingen af egne produkter, og derfor har man netop lanceret en ny serie køkkenknive og tilbehør.
“Hos Nordic Chefs ønsker vi at tilbyde vores egne kvalitetsknive og tilbehør, der naturligvis er godkendt af nogle af de bedste kokke i verden”, siger Nicolai og Thomas.
Da Nordic Chefs søgte en distributør faldt valget på bySommer. Det er Jesper Sommer utroligt glad for.
“Vi elsker at fortælle den gode historie bag vores produkter, og her er historien om Nicolai, Thomas og Nordic Chefs helt unik. Den vil vi gerne stå sammen med dem om at fortælle. Samtidig kommer vi jo i forvejen ude i de butikker, der skal forhandle knivene fra Nordic Chefs, så det er en fordel for både os og butikkerne, der dermed kan indkøbe mere samme sted”.
Og også Nicolai og Thomas er tilfredse. “Nordic Chefs står stærkt på de sociale kanaler, men vi har et begrænset netværk i forhold til at komme ud i de fysiske butikker. Her står bySommer dog stærkt”, lyder det.
Forud for lanceringen af knivserien har man fået udarbejdet en markedsundersøgelse omkring salget af knive i Danmark, hvilke knive danskerne foretrækker og hvilke prisklasser, der er bedst sælgende.
“Det har tydeligt vist os, at der er potentiale i kategorien, og at produktudvalget skal ligge i et prisvenligt segment”, lyder det.
Undervejs i udviklingen af designet har distributionsforandringer i markedet yderligere styrket muligheden for at komme ind på kniv-markedet, mener Jesper Sommer.
“Vi har således allerede planlagt introduktion med skandinaviske kæder og en stribe enkeltstående butikker udenfor kædesamarbejde, som vores to konsulenter Kirsten Iversen og Camilla Vestereng med deres erfaring og indsats har fået gode aftaler på plads med”.
Lanceringen af Nordic Chefs sker blandt andet via sociale medier. Nordic Chefs vil påvirke forbrugeren via deres 2,9 millioner følgere, der udvikles materiale, som butikkerne kan benytte, der arrangeres aktiviteter i butikkerne, og der indgås samarbejder med kendte kokke og influencere.