Nu er det snart forår og endelig påske, og til denne lejlighed introducerer Georg Jensen Damask farven lemon curd.
Lemond curd er en nuance af gul, som byder påsken velkommen på en ny, moderne og forfriskende måde. Farven gengives i to nuancer på den damaskvævede dug, hvilket får de kunstneriske skitseringer af kyllinger, æg og florlette fjer til at træde stilfuldt frem.
De talrige dekorationer væver sig nærmest ind i hinanden med en uprætentiøs enkelthed og changerer smukt i lyset.
Med en vævning i egyptisk, dobbelttvundet kæmmet bomuld har dugen en slidstyrke, kvalitet og skønhed, som altid har været kendetegnende for tekstiler fra Georg Jensen Damask.
Og takket være disse fine, solide tråde falder den naturligt på bordet med en klædelig stivhed. Til dugen hører også mundservietter i samme farve og vævning. Som alternativ til damask fås de også i ren hørkvalitet.
- HCL
Tekstiler

Tegn og symboler
En ny serie håndtuftede tæpper designet af OEO Studio for den danske tæppeproducent massimo samler fragmenter af menneskelig kreativitet fra hele verden.
Brugskunst

Poetiske bakker
Accessories

Bartenderens valg
Branchenyt

Branchepartnerskab baner vej for nye digitale handelsmuligheder
International House Association (IHA) har netop indgået et partnerskab med Brandwise om at skabe en digital, B2B e-commerce markedsplads indenfor living og husholdningsartikler for sine medlemmer og indkøbere.
Branchenyt

Vi bevarer Thuesen Jensen-identiteten
Thuesen Jensen DNA’et fastholdes, selv om man tidligere på året blev en del af F&H. Det siger kommerciel direktør Martin B. Larsen. Han mener kun, fusionen har gjort Thuesen Jensen endnu bedre, man er mere markedstilpassede i forhold til detailhandlen, og mere koncentrerede om salg og udvikling. ”Vores mål er at gøre faghandlen endnu skarpere”.
Branchenyt

SACKits webshop-salg er mangedoblet
Danskernes onlinekøb stiger kraftigt. Hos designvirksomheden SACKit er webshop-salget eksploderet siden årsskiftet – en ny hjemmeside og øget markedsføring er blandt hovedårsagerne.