50 etablerede og upcoming brands rykker ind på Nationalmuseets Kongernes Lapidurium under 3 Day of Design fra 7.-9. juni – og vil lære af hinanden.
For tredje år i træk er DDcated designhub klar til at byde på designoplevelser udover det sædvanlige, vigtige branchedebatter, netværk og erfaringsudveksling på tværs, når 50 større og mindre brands flytter ind blandt statuerne i Kongernes Lapidarium i Nationalmuseet under dette års 3 Days of Design 7-9. juni 2023.
En magisk oplevelse for alle sanser. Sådan beskriver teamet bag DDcated deres populære branche designhub for arkitektur, møbler og design, som sidste år trak mere end 3000 designinteresserede, indkøbere og fagprofessionelle forbi statuerne i Kongernes Lapidarium under 3 Days of Design. I år er 50 brands klar til at vise deres nyeste designs og kollektioner frem i de unikke historiske rammer:
”Man skal ikke underkende værdien for udstillerne i, at flere tusinde besøgende lægger vejen forbi vores designhub, som er det største under 3 Days of Design. Samtidig oplever vi, at mikset mellem etablerede brands og upcoming designere og mikroprocenter skaber vigtige relationer på tværs i en tid, hvor alle har brug for gode netværk for at opstarte og udvikle nye markeder,” siger Lene Junker Wiberg, én af de tre stiftere af DDcated, som også tæller branchefolkene Thomas Wiberg og Peter Mørk.
20 fripladser til spændende nye designere og mikroproducenter
En vigtig del af DDcateds’ DNA er at skabe synlighed og plads til nye aktører, som har meget at byde på, men endnu ikke budget til at udstille på egen hånd. Derfor giver man i år 20 fripladser til upcoming brands inden for kultur, design og møbler, som kommer til at udstille side og side med 30 etablerede brands.
Det skaber ikke bare værdi for de nye aktører, men en værdiskabende synergi for alle udstillere:
”Hvor de etablerede brands har en produktions-, distributions- og markedsføringsmuskel, som de nye designere og mikroprocenter kan have stor gavn af, så bidrager de nyere aktører ofte med noget kreativt, kant og friskhed, som de etablerede kan trække på. På vores designhub de to forrige år har vi oplevet, hvordan samarbejder og gode idéer opstår mellem upcoming- og etablerede brands – og det er godt for vores branche,” siger Thomas Junker Wiberg.
Netværk og design pitches
Den rustikke baggård bag Kongernes Lapidarium omdanner DDcated til et socialt og fagligt samlingspunkt, hvor bl.a. arkitekter, indkøbere, designere, facility managers, developers og kulturfolk kan netværke, udveksle erfaringer, udfordringer og muligheder.
Der vil være designpitches fra Kolding Designskole samt talks og workshop med danske og internationale eksperter, som bl.a. sætter fokus på branchetrends, bæredygtige forretningsmodeller, brugen af AI samt værdien af at samtænke kultur, design og arkitektur. Det sidste har netop været DDcateds’ afsæt for at holde sin designhub i tæt samarbejde med Nationalmuseet:
”Når vi netop vælger at afholde vores designhub blandt statuerne i Kongernes Lapidarium, har vi samtidig et ønske om at være et levende bevis på, hvordan man ved at gentænke og samtænke kultur, design og arkitektur kan åbne vores historiske bygninger, så de får al den opmærksomhed, de fortjener,” siger Peter Mørk.
Traditionen tro vil DDcated ligeledes sørge for lounge og DJ-bar, som er åben for alle. Her vil arkitekter vende vinyler, og der vil være nyheder og forfriskninger fra Anarkist, som er én af sponsorerne, der er med til at gøre DDcated designhub til en realitet.
DDcated designhub kan besøges alle dage under 3 Days of Design i Kongernes Lapidarium i Christian IV’s bryghus på Slotsholmen ved Frederiksholm Kanal, nabo til DAC og BLOX.
Endeligt program opdateres på www.ddcated.dk
Ledelse & drift

Spam er forbudt. Men hvad må vi så??
Der er et forbud mod spam. Det betyder, at det ikke er tilladt at sende elektronisk markedsføring, hvis modtageren ikke har sagt ja tak til det. Men hvad må man så?
Trends

Christmasworld Trends 23+: Klassiske og overraskende designs og bæredygtige dekorationer
Inden længe skal detailhandlen tænke julen 2023. Hvilke farver, former og designs vil være på mode til julepynten? Christmasworld Trends 23+ giver et godt overblik over de tre spændende trendverdener, der kan arbejdes med til den julen.
Branchenyt

Spændende ændringer på The Inspired Home Show
Inspired Home Show® 2024, der holdes til marts i Chicago, vil gennemgå ændringer i både showets længde og layout, meddelte International Housewares Association.
Branchenyt

Ny messe i messen på Formland
Nyheden Formland Garden lanceres på Formland Spring 2024 - det er resultatet af en aftale mellem Danske Havecentre og MCH A/S. Samarbejdet betyder, at Danske Havecentres årlige fagmesse fra næste år bliver en integreret del af interiør- og designmessen Formland.