En digital messe vækker Maison&Objet til live online
Maison&Objet til september vil ikke blive afholdt i sin sædvanlige form.
Fra den 4. til den 18. september vil Maison&Objet være en “digital messe” via onlineplatformen MOM. Initiativet danner grundlaget for et mål om at fastholde en aktivt forhold mellem brands/designere og indkøbere.
Den digitale messe vil indeholde to komplementære områder: Et digitalt showroom og Digital Talks på Maison&Objets hjemmeside.
Maison&Objet vil endvidere præsentere et foredragsprogram der byder på inspiration og hjælp til at analysere de nyeste trends, og samle branchens arkitekter, designere, stylister, detailhandlere og producenter.
Onlinesamtaler, artikler, produktudvalg og interviews – enten i podcastformat eller online streaming – vil også være til at finde. Særligt vil hovedfokus være på hjemmet, der under coronakrisen har fungeret som et tilflugtssted for mange.
Derudover har Maison&Objet de seneste ti år organiseret Paris Fashion Week, der skal afholdes fra den 3. til den 12. september i år som planlagt.
Dette år vil designugen være en del af France Design Week, et nyt initiativ af APCI (Agence pour la promotion de la création industrielle).
- HCL