Det vil forbrugerne have

I næste uge er det tid til The Inspired Home i Chicago, hvor gia award skal uddeles til de bedste detailbutikker inden for design- og interiør i verden. Kop&Kande i Næsteved er nomineret som modtager af Designbaseprisen. Messen har udgivet magasinet Inspired med bl.a. denne spændende artikel om, hvad forbrugerne vil have, og det er informativ læsning.

Foto: Istockphoto.

Det er nemt at fokusere på produktkategorier. Men detailhandlere og designere af produkter til hjemmet bør flytte deres fokus til forbrugernes mål og ambitioner, siger Tom Mirabile, rektor for Springboard Futures og IHA's forbrugertrendanalytiker.
"Trends kommer og går, livsstil ændrer sig, teknologier udvikler sig, men ambitioner holder," siger Mirabile. "Ambitioner er holdbare. De udgør kernen i det, vi ønsker for os selv og de mennesker, vi holder af."
Tom Mirabile, der i øvrigt også holder foredrag på The Inspired Home,  sætter fokus på seks områder, man som detailhandler og designer kan indarbejde i sin forretning og i sine produkter.

Foto: The Inspired Home i Chicago udgiver magasinet Inspired op til messen. .

Lykke
Selvom pandemien er aftagende, sætter forbrugere på tværs af generationer stadig lykke højt på deres liste over ambitioner. Det skyldes, at vores stressniveau er bygget op i løbet af de seneste par år, og nu tilføjer vi det vores stadig mere travle liv, ifølge Mirabile.
Det internationale markedsundersøgelsesfirma Mintel anbefaler, at brands prioriterer positivitet i deres kommunikation, samtidig med at de lægger vægt på sjove oplevelser eller følelser af nydelse. Mirabile råder boligbranchen til virkelig at udnytte lykkekvotienten. "Ingen anden branche er så tæt på forbrugernes hjerter, som vi er," siger han.
Interessant fakta: "The Happiness Report" fra Oracle og forfatter Gretchen Rubin fandt ud af, at 91% af mennesker globalt foretrækker brands der er sjove, men alligevel frygter 95% af virksomhedsledere at bruge humor i forbrugerinteraktioner.
Houseware-brands behøver ikke nødvendigvis at ansætte stand-up komikere til deres markedsføring, men at dele, hvordan de gør folks liv lettere - enten ved at skære ned på forberedelsestiden ved madlavning eller hjælpe med oprydning - spiller også en stor rolle i folks lykke.

Helbred
Vi taler alle om sundhed i disse dage. Så det er ikke underligt, at wellness i øjeblikket er en industri på 450 milliarder dollars. Men vidste du, at det tal forventes at øges til 1 billion dollars i 2025, ifølge det globale ledelseskonsulentfirma McKinsey & Company? De definerer yderligere seks dimensioner til wellness: sundhed, fitness, ernæring, udseende, søvn og mindfulness. 
Der er nogle generationsforskelle i forhold til, hvilket aspekt af sundhed, der betragtes som vigtigst, men det er vigtigt at bemærke, at mindfulness nu er flyttet til mainstream.
Mirabile siger, at det giver muligheder for interiørbranchen: "Hvordan kan vi som branche binde vores tilbud til det massive og holdbare forbrugerønske om wellness?"

Foto: Istockphoto.

Bevidsthed
Forbrugernes forventninger til brands udvikler sig, og de ønsker at se fremskridt i forhold til etiske initiativer, herunder bæredygtighed, fair trade og arbejdstagerrettigheder.
Ifølge Ernst & Young har mange forbrugere prioriteret bæredygtighed i de senere år, men økonomisk usikkerhed får nogle til at fokusere mere på overkommelige priser. Ifølge deres tilpasning til Maslovs behovshierarki siger E&Y, at de fleste mennesker nu sætter overkommelige priser først (31%), efterfulgt af sundhed (24%), planet (18%), samfund (15%) og erfaring (11%).
Det er nok derfor, at videresalg vinder så meget frem. Det taler til både vores behov for overkommelige priser og miljømæssig ansvarlighed. Igen er der nogle generationsforskelle i holdninger til videresalg. (Yngre mennesker har en tendens til at synes, det er sejt at give eller modtage renoverede genstande som gaver; ældre generationer, ikke så meget). Men detailgiganterne Williams-Sonoma, Walmart og Nordstrom planlægger alle en udvidelse af deres videresalgsprogram. Det betyder, at emnet videresalg og renovering bør være en strategisk overvejelse i hele vores branche.
Hvilke områder med socialt ansvar skal virksomheder prioritere? Ifølge KPMG er de fire vigtigste initiativer, som forbrugerne gerne vil se: forbedring af arbejds- / arbejdspolitikker (54%), beskyttelse af forbrugerdata (46%), tilbud af produkter / tjenester til dem i nød (44%) og reduktion af kulstofaftryk (42%).

Kontrol
"I tider med usikkerhed higer forbrugerne efter en følelse af kontrol over deres liv," siger Mirabile. "Brands kan levere de oplysninger og muligheder, som forbrugerne har brug for for at føle, at de er i førersædet."
Forbrugerne ønsker klarhed, gennemsigtighed, fleksibilitet og muligheder for at træffe beslutninger, der passer til deres individuelle behov og omstændigheder. Det betyder, at detailhandlere og mærker skal hjælpe med at få kunderne til at føle sig på toppen igennem hele shoppingoplevelsen. Det betyder også at give elementer af bekvemmelighed og valg.
Personalisering er en vigtig del af forbrugernes ønske om kontrol. Men husk: "Folk vil have det bedste fra begge verdener, når det kommer til privatliv og personalisering", siger Mirabile. Med andre ord er de mere tilbøjelige til at give dig deres data, hvis de ved, hvilke personlige fordele, de modtager.

Foto: Istockphoto.

Socialisering
Forbrugerne i dag stræber efter at være mere sociale, både online og i det virkelige liv. Sociale medier forbedrer også øjeblikke i det virkelige liv og er en særlig effektiv måde at forbinde med yngre generationer.
Mirabile siger, at sociale medier præsenterer kontinuerlige kortsigtede muligheder for brandeksponering og forbrugerengagement. Især "TikTok er en gateway til autentisk, tidsbegrænset eksponering", siger han.
Men Mirabile påpeger også, at søgemaskiner er den bedste måde, forbrugerne finder detailhandlere og mærker på. (Og ja, 81% af detailkunder undersøger online, før de køber.) Så sørg for, at du er opdateret med din søgemaskineoptimering og tilføjer nyt webindhold ofte.

Sikkerhed
Forbrugerne vil vide, at de kan stole på de virksomheder, de handler med, i forhold til at sikre dem. At vinde – og bevare – tillid er afgørende i dag. Det globale kommunikationsfirma Edelman har et årligt forbrugertillidsbarometer, der nu nævner erhvervslivet som den eneste tilbageværende "betroede" institution (over regeringen, ikke-statslige organisationer og medier).

En vigtig del af tilliden er at beskytte forbrugernes data, siger Mirabile. Hvis du gør noget ud over eller forskelligt fra dine konkurrenter, skal du sørge for at kommunikere det med nuværende og potentielle kunder.

Relateret indhold

26.04.2024Designbase.dk

Detailhandlen forventer ikke længere prisfald

26.04.2024Designbase.dk

Nu skal du indberette din emballage for 2024: Sådan gør du

25.04.2024Designbase.dk

Messe Frankfurt tilbyder gratis onlineevents for alle

23.04.2024Designbase.dk

Den digitale sikkerhed halter hos danske SMV’er

19.04.2024Designbase.dk

Virksomheder står alene med udfordrede lærlinge

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
3daysofdesign
Messe
3daysofdesign

En platform til at fremvise og fejre fantastisk design

Dato

12.06.2024

Sted

Frederiksgade 1, 3rd floor 1265 Copenhagen K

TRENDS UP WEST
Messe
TRENDS UP WEST

THE SHOW WILL GO ON!

Dato

29.06.2024

Sted

AREAL BÖHLER i Düsseldorf

Dimex
Messe
Det bliver alt andet end almindeligt: Nordstil sommerudgaven er klar.

"Fra regionen - til regionen” er temaet for den kommende Nordstil sommerudgave, der finder sted fra 27. til 29. juli 2024. I tæt forbindelse med Hamborg Messe og i bæredygtighedens ånd støtter Nordstil den nordlige region på en række forskellige måder. Forhandlere i Norden kan forvente en bred vifte af mærkevareproducenter, markante nystartede virksomheder, originale producenter og unge designere på deres sædvanlige ikke-standardiserede måde. Inspiration er garanteret!

Dato

27.07.2024

Tid

08:00

Sted

Hamburg

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

27.07.2024

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Formland
Messe
Vi ses til Formland Autumn

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse 17. - 19. august 2024

Dato

17.08.2024

Tid

09:00

Sted

MCH Messecenter Herning Vardevej 1 7400 Herning

Stockholmsmässan
Messe
Velkommen til Formex

Formex er en messe for dig, der arbejder inden for gave-, boligtekstil- og boligindretningsbranchen eller medierne. Er du køber, dekoratør, designer, stylist eller arkitekt, er du hjertelig velkommen!

Dato

27.08.2024

Tid

09:30

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023