Designvirksomhed satser på Amazon
Efter omsætningsrekord satser det danske firma på Amazon. ”Det er en mulighed, ikke en trussel”.
SACKit designer og sælger danskdesignede livstilsprodukter som møbler og elektronik, og nu efter en succesfuld entré på Amazons platform i Tyskland udvider designfirmaet SACKit nu til Frankrig, Italien og Spanien og forventer markant stigende eksport i 2020. Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse.
SACKit er de seneste år vækstet og i 2019 kunne virksomheden lægge yderligere 20 % til den hidtidige rekordomsætning fra året før.
”Amazon er en kæmpe mulighed for en virksomhed som vores, fordi det er den største digitale motorvej til forbrugere i Europa, og – med tiden – også resten af verden”, siger Kristoffer Glerup, der er CEO i SACKit.
Investeringer koster på resultatet
SACKit har i 2019 udnyttet den stigende omsætning til at skrue op for investeringerne. Og det er forklaringen på, at resultatet i årsregnskabet før skat er gået tilbage fra 4,3 til 2,5 mio. kroner. Det er blandt andet investeringer i salg, herunder ikke mindst Amazon-platformen, samt ansættelse af medarbejdere til flere nøglepositioner, der øger omkostningerne i den nordjyske designvirksomhed.
SACKit har i 2019 udvidet organisationen med en økonomichef, en marketingchef, en kontorchef, en digital forretningsudvikler, en produktmanager og en eksportchef.
”Ansættelserne er et udtryk for, at SACKit er vokset markant de seneste år, og at vi har brug for en større og mere professionel organisation for at løfte os til det næste niveau. For tre år siden var vi blot fire mand i en klassisk iværksættervirksomhed. I dag råder vi over 18 medarbejdere og et brand, som er stærkt positioneret både nationalt og internationalt. Jeg forventer, at vi i år kommer til at se eksporten stige markant”, lyder det afsluttende fra Kristoffer Glerup.