Designkæde stormer frem
Designkæden Bolia fremviser et rekordregnskab for 2015/2016, som viser fremgang på både top- og bundlinje.
Det går ganske godt for designkæden Bolia, som netop har offentliggjort sit årsregnskab for 2015/2016. For sjette år i træk har kæden skabt tocifrede vækstrater med en omsætning på 657 mio. kr. og et årsresultat på 66. mio. kr. før skat.
Vi har oplevet en stærk salgsvækst på alle vores markeder det foregående år og har samtidig fået en meget positiv modtagelse på det hollandske marked, siden vi åbnede vores første butik i Amsterdam i december 2015. På det danske og svenske marked er vi ligeledes stolte over at have skabt en 17 % salgsvækst i vores sammenlignelige butikker, siger Lars Lyse Hansen, CEO hos Bolia International A/S.
Læs også: Bolia.com fordobler indtjeningen
I løbet af det nye regnskabsår vil Bolia styrke den internationale ekspansion yderligere med åbningen af en ny designbutik hver eneste måned. Den næste butik i rækken bliver designkædens første butik i Schweiz, Zürich, som åbner den 3. november. Desuden vil Bolia udbygge sit globale forhandlernet, hvor målet for det kommende år er at etablere 100 nye forhandlere verden over.
Sammen med en række dygtige, internationale designere skabte vi i 2015/16 en meget skarp kollektion, som blev fantastisk godt modtaget på alle markeder. Derudover har vi styrket inspirationen og integrationen mellem vores butikker, vores digitale platform samt vores sociale medier. Det har været de primære årsager til vores gode årsresultat for 2015/16, siger Lars Lyse Hansen afsluttende.