Designbase samler branchen
Designbase er, med masser af væsentlige nyheder og inspirerende historier, det mest toneangivende medie i branchen. På www.designbase.dk udgiver vi indholdet i samarbejde med vores partnere, som gennem et showroom bliver en del af hele Designbase-universet.
Designbase er hele branchens fagmedie, der berører emner som trends, tendenser i detailhandlen, udvikling hos producenter og produktorientering.
Designbase.dk i tal
Ca. 2.000 modtagere af det ugentlige nyhedsbrev
23.000 sidevisninger pr. måned
3.900 modtagere af magasinet 8 gange årligt
For halvandet år siden gik vi i luften med www.designbase.dk, hvor man som leverandør kan tegne et digtalt showroom og udgive masser af indhold for på den måde blive en del af hele Designbase-universet.
Vi vil samle hele branchen, og det er ikke noget, vi som udgivere og redaktion i Horisont Gruppen kan klare alene. For at det skal virke, skal der være mange, der bidrager, siger Hans Snestrup, Business Manager på Designbase.
Publicér masser af indhold
Designbase er således stedet, hvor man møder sine kunder, kollegaer, konkurrenter, interessefæller, nye medarbejdere og mange flere. Det kan man som virksomhed gøre gennem et showroom, hvorigennem man får adgang til at publicere alt det indhold, man ønsker.
Med et showroom er man sikret en eksklusiv optagelse i Designbase-universet. Man får nye og utraditionelle markedsføringsmuligheder, som giver synlighed på både designbase.dk, i det ugentlige nyhedsbrev, på vores sociale medier og i vores trykte magasin.
<p>At have et showroom på designbase.dk er en fin måde for os at nå ud til design- og interiørbranchen med inspiration og produktnyheder fra vores brands.</p>
Charlotte Skifter Andersen, marketingassistent hos Bovictus.
At have et showroom på designbase.dk er en fin måde for os at nå ud til design- og interiørbranchen med inspiration og produktnyheder fra vores brands. Det gode er, at vi kan give læseren en fornemmelse af vores univers og et udpluk af de produkter, vi har i sortimentet. Designbase-portalen er rigtig nem at benytte, da man kan planlægge sine opslag på forhånd, siger Charlotte Skifter Andersen, marketingassistent hos Bovictus, som har et showroom på designbase.dk.
Louise Roe Copenhagen har ligeledes tegnet et partnerskab, og her er den høje brugervenlighed på designbase.dk særdeles velkommen i en travl hverdag.
Vi har valgt at styrke vores indsats online og her giver et partnerskab, og dermed et showroom på designbase.dk, gode muligheder med henblik på at eksponere vores nyheder og anden relevant kommunikation i branchen. I vores travle hverdag har det været et vigtigt parameter for os, at brugervenligheden er høj, og at både support og sparring er til stede, når det kræves, siger Louise Roe Andersen, ejer af Louise Roe Copenhagen.
Alt det et showroom tilbyder
Med et showroom kan man publicere de nyeste produktnyheder med tilhørende billeder, fortælle om nyansættelser, offentliggøre jobopslag og pressemeddelelser, oprette events og meget, meget mere. Alle typer af indhold er velkomne så længe det er vedkommende.
Som partner kan man holde markedet orienteret om, hvad der sker af nye tiltag i virksomheden. Nye produkter, ydelser, ansættelser, events, kundecases m.m. kan kvit og frit publiceres. Er der spørgsmål til funktionaliteter, eller kniber det med tiden, sidder vi klar med support og sparring, som er inkluderet i partneraftalen, forklarer Mette Pedersen, som er projektleder på designbase.dk.
Designbase på de sociale medier
Designbase er også til stede på Facebook og Instagram, hvor vi løbende publicerer spændende nyheder, flotte produktbilleder, konkurrencer m.m.
Find og følg os på www.facebook.com/designbasedk og på Instagram under navnet designbasedk.
Som virksomhed får man desuden en profilside. Denne side kan man skræddersy lige, som man ønsker med relevante oplysninger, kontaktdata, eventuelle brands og links til sociale medier. De produkter og brands, der er tilknyttet ens virksomhed, kan markedsføres direkte på forsiden af ens profil, hvor alt andet publiceret indhold også vil være samlet.
Gennem et statistikmodul på ens profilside får man i detaljer et overblik over, hvordan ens indhold performer, og man har således fuld kontrol over kommunikationen på designbase.dk. Høj aktivitet giver resultater, hvilket statistikkerne også viser.
Lidt om Designbases læsere
Det er kvit og frit for læserne at få del i alt det spændende indhold, som både redaktion og partnere publicerer i et kontrolleret samarbejde på designbase.dk.
Designbases læsere, som også modtager det trykte magasin, tæller beslutningstagere i interiør- og designbranchen. En fjerdel af læserne er butiksindehavere, en fjerdel er indkøbere, mens de resterende 50 % fordeler sig over bestyrere, designere, butiksassistenter og leverandører.
69 % af alle Designbases læsere arbejder i en selvstændig forretning, 21 % i en kæde og de resterende 10 % i kategorien andet.