I usikre tider og med en forbrugerstemning i bund spiller butiksvinduer og butiksdekorationer en stor rolle i butikken - de kan berolige og stimulere salget på samme tid og dermed åbne forbrugernes øjne for smukke produktverdener. I præsentationen Decoration Unlimited på Christmasworld fra 3.-7. februar på Messe Frankfurt vil Rudi Tuinman og Pascal Koeleman fra 2020 under mottoet "Down to Earth" vise hvordan det kan fungere med både festlig og sæsonbestemt dekoration.
"Det, vi har brug for i fremtiden for at skabe en rolig shoppingatmosfære, er lyse såvel som varme, jordfarver" - det er tilgangen fra den kreative duo.
"Folk længes efter at tilbringe tid udendørs i naturen i bjergene eller ved en sø for at slippe for hverdagens stress og jag og den spændte nyhedssituation. Med vores særlige præsentation "Down to Earth" tager vi dem med til jordens centrum og fortryller dem med naturens elementer og farver," siger Rudi Tuinman, designer 2dezign. Sten, sand, klipper, planter eller blomster vil spille en ledende rolle, ligesom jordfarver som beige, kamel, mursten, brun eller terra. Guld og kobber skaber julelooket. Og til dekorationerne tilføjes blomsterne en frisk appelsin. For kunder på POS kan det skabe en behagelig shoppingatmosfære i vinduet og et butiksdesign, der tilskynder dem til at opdage og købe igen.
"Den udvalgte, subtile blanding af jule- og sæsondekorationer samt friske planter og blomster rammer tidens nerve og er beregnet til at bringe mere optimisme og muntre accenter til POS på en u-agiteret og jordet måde," tilføjer Pascal Tuinman.