Deal done i Paris

Maison&Objet Paris melder om øget besøgstal og flere internationale besøgende. Samtidig sås en acceleration af implementeringen af Maison &Objets digitale tjenester, og en ny omnichannel-løsning kan nu understøtte hele dekorations-, design- og livsstilssamfundet.

Fra Maison&Objet. Foto: Maison&Objet | Courtesy of Aethion.

På trods af transportstrejker og et usikkert økonomisk klima lukkede Maison &Objet Paris-messen i en meget positiv og venlig atmosfære. 

Med mere end 67.000 besøgende, hvoraf næsten 45% var internationale, og med ikke mindre end 1400 amerikanske besøgende, demonstrerede den fjerde (allerede!) post-COVID-session endnu en gang den vigtige markør, som messen repræsenterer for mærker og indkøbere inden for boligindretning, design og livsstilsbrancherne.

Mere end 2.300 mærker, fordelt på syv haller nød godt af den stærke dynamik, der har gjort Maison &Objet Paris berømt fra begyndelsen: Innovative kollektioner lanceret af nye mærker såvel som af store navne inden for indretning. 

Med ikoner som Editions Serge Mooulle bemærkede man en tilbagevenden af fine italienske virksomheder som Gervasoni, Meridiani og Martinelli Luce eller Pulpo (Tyskland), Baobab (Belgien), Lladró (Spanien), Alessi (Italien) samt den bemærkelsesværdige debut af nye deltagere som Maison Matisse (Frankrig), Mogg (Italien) eller Stamuli (Sverige).  Japanske og koreanske mærker var også tilbage på messen med deres altid raffinerede og ofte tilgang til design.

Maison&Objet trenden Grounded skabt af Francois Bernard. Foto: Maison&Objet | Courtesy of Aethion .

Take Care !... Også for besøgende

Besøgsoplevelsen var også i fokus for Maison &Objet-arangørerne, der mere end nogensinde ønskede at sikre, at et besøg på showet var mere end bare en shoppingoplevelse. Med temaet "Take Care!", var besøgende i stand til at tage en pause og genoplade deres batterier i et særligt sofistikeret miljø, hvor alle detaljer, fra den musikalske atmosfære til farver og teksturer, er blevet omhyggeligt gennemtænkt. 

500 virksomheder udstillede på messen for første gang til glæde for de indkøbere, der altid er på udkig efter nye leverandører.

Digitale innovationer skal hjælpe virksomheder med at vokse 

Allerede før den næste messe lancerer Maison &Objet yderligere digitale nyudviklinger i sit internationale community.

"I 2016 foretog Maison &Objet det digitale skift. I 2023 er det tid til at opgradere det", som Sinziana Marian, direktør for digitale aktiviteter, forklarer.

Maison&Objet går nu videre end bare leadgenerering. Fra foråret vil man tilbyde en markedsplads (ordretagning) gennem sin MOM (Maison&Objet and More) platform, hvor man kan forhandle og gøre forretninger med nye kontakter i Europa i løbet af året. 

Derudover vil europæiske mærker også være i stand til at oprette deres egne B2B-e-butikker på deres websted for at fremskynde og strømline salget til deres eksisterende kunder. Endelig, startende med den næste udgave af Maison &Objet Paris, vil besøgende på messen også kunne placere deres messeordrer online. Med disse nye tjenester udvikles et omnichannel-økosystem, dedikeret til udvikling af virksomheder i branchen, lyder det.

Maison&Objet trenden In the Air skabt af Elizabeth Leriche. Foto: Maison&Objet | Courtesy of Aethion .

Hvad bliver det næste? September! 

Maison&Objet ser frem til den næste udgave af messen, der finder sted fra 7. til 11. september 2023. Inspireret af en stadig mere hedonistisk ånd og designernes ønske om at forynge hverdagen i et turbulent eksternt miljø, vil sæsonen fokusere på de dristige og til tider overraskende tegn, der påvirker markedet. 

Til september vil messen lancere en ny sektor dedikeret til velvære og skønhed; en ny kategori af produkter, der er meget lovende for markedet. 

I forbindelse med messen vil besøgende også kunne nyde godt af Paris Design Week fra 7. til 16. september 2023.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

20.12.2024Designbase.dk

Julemærkehjemmene modtager over en million kroner fra Salling Group

19.12.2024Designbase.dk

Små erhvervsdrivende får nu lettere ved at oprette bankkonto

19.12.2024Designbase.dk

Ny guide giver SMV’er værktøjer til at navigere i EU’s krav til cybersikkerhed

16.12.2024Designbase.dk

Danskerne købte for rekordmange penge i julen 2023

12.12.2024Designbase.dk

Svanemærket tildeler Svanemærket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.dk

Få styr på medarbejdernes overskydende ferie

11.12.2024Designbase.dk

De potentielle cybersikkerhedstrusler i 2025

10.12.2024Designbase.dk

Dansk konkursstatistik november 2024: Historisk nedgang, men udfordringer består

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023