Deal done i Paris

Maison&Objet Paris melder om øget besøgstal og flere internationale besøgende. Samtidig sås en acceleration af implementeringen af Maison &Objets digitale tjenester, og en ny omnichannel-løsning kan nu understøtte hele dekorations-, design- og livsstilssamfundet.

Fra Maison&Objet. Foto: Maison&Objet | Courtesy of Aethion.

På trods af transportstrejker og et usikkert økonomisk klima lukkede Maison &Objet Paris-messen i en meget positiv og venlig atmosfære. 

Med mere end 67.000 besøgende, hvoraf næsten 45% var internationale, og med ikke mindre end 1400 amerikanske besøgende, demonstrerede den fjerde (allerede!) post-COVID-session endnu en gang den vigtige markør, som messen repræsenterer for mærker og indkøbere inden for boligindretning, design og livsstilsbrancherne.

Mere end 2.300 mærker, fordelt på syv haller nød godt af den stærke dynamik, der har gjort Maison &Objet Paris berømt fra begyndelsen: Innovative kollektioner lanceret af nye mærker såvel som af store navne inden for indretning. 

Med ikoner som Editions Serge Mooulle bemærkede man en tilbagevenden af fine italienske virksomheder som Gervasoni, Meridiani og Martinelli Luce eller Pulpo (Tyskland), Baobab (Belgien), Lladró (Spanien), Alessi (Italien) samt den bemærkelsesværdige debut af nye deltagere som Maison Matisse (Frankrig), Mogg (Italien) eller Stamuli (Sverige).  Japanske og koreanske mærker var også tilbage på messen med deres altid raffinerede og ofte tilgang til design.

Maison&Objet trenden Grounded skabt af Francois Bernard. Foto: Maison&Objet | Courtesy of Aethion .

Take Care !... Også for besøgende

Besøgsoplevelsen var også i fokus for Maison &Objet-arangørerne, der mere end nogensinde ønskede at sikre, at et besøg på showet var mere end bare en shoppingoplevelse. Med temaet "Take Care!", var besøgende i stand til at tage en pause og genoplade deres batterier i et særligt sofistikeret miljø, hvor alle detaljer, fra den musikalske atmosfære til farver og teksturer, er blevet omhyggeligt gennemtænkt. 

500 virksomheder udstillede på messen for første gang til glæde for de indkøbere, der altid er på udkig efter nye leverandører.

Digitale innovationer skal hjælpe virksomheder med at vokse 

Allerede før den næste messe lancerer Maison &Objet yderligere digitale nyudviklinger i sit internationale community.

"I 2016 foretog Maison &Objet det digitale skift. I 2023 er det tid til at opgradere det", som Sinziana Marian, direktør for digitale aktiviteter, forklarer.

Maison&Objet går nu videre end bare leadgenerering. Fra foråret vil man tilbyde en markedsplads (ordretagning) gennem sin MOM (Maison&Objet and More) platform, hvor man kan forhandle og gøre forretninger med nye kontakter i Europa i løbet af året. 

Derudover vil europæiske mærker også være i stand til at oprette deres egne B2B-e-butikker på deres websted for at fremskynde og strømline salget til deres eksisterende kunder. Endelig, startende med den næste udgave af Maison &Objet Paris, vil besøgende på messen også kunne placere deres messeordrer online. Med disse nye tjenester udvikles et omnichannel-økosystem, dedikeret til udvikling af virksomheder i branchen, lyder det.

Maison&Objet trenden In the Air skabt af Elizabeth Leriche. Foto: Maison&Objet | Courtesy of Aethion .

Hvad bliver det næste? September! 

Maison&Objet ser frem til den næste udgave af messen, der finder sted fra 7. til 11. september 2023. Inspireret af en stadig mere hedonistisk ånd og designernes ønske om at forynge hverdagen i et turbulent eksternt miljø, vil sæsonen fokusere på de dristige og til tider overraskende tegn, der påvirker markedet. 

Til september vil messen lancere en ny sektor dedikeret til velvære og skønhed; en ny kategori af produkter, der er meget lovende for markedet. 

I forbindelse med messen vil besøgende også kunne nyde godt af Paris Design Week fra 7. til 16. september 2023.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023