Deal done i Paris
Maison&Objet Paris melder om øget besøgstal og flere internationale besøgende. Samtidig sås en acceleration af implementeringen af Maison &Objets digitale tjenester, og en ny omnichannel-løsning kan nu understøtte hele dekorations-, design- og livsstilssamfundet.
På trods af transportstrejker og et usikkert økonomisk klima lukkede Maison &Objet Paris-messen i en meget positiv og venlig atmosfære.
Med mere end 67.000 besøgende, hvoraf næsten 45% var internationale, og med ikke mindre end 1400 amerikanske besøgende, demonstrerede den fjerde (allerede!) post-COVID-session endnu en gang den vigtige markør, som messen repræsenterer for mærker og indkøbere inden for boligindretning, design og livsstilsbrancherne.
Mere end 2.300 mærker, fordelt på syv haller nød godt af den stærke dynamik, der har gjort Maison &Objet Paris berømt fra begyndelsen: Innovative kollektioner lanceret af nye mærker såvel som af store navne inden for indretning.
Med ikoner som Editions Serge Mooulle bemærkede man en tilbagevenden af fine italienske virksomheder som Gervasoni, Meridiani og Martinelli Luce eller Pulpo (Tyskland), Baobab (Belgien), Lladró (Spanien), Alessi (Italien) samt den bemærkelsesværdige debut af nye deltagere som Maison Matisse (Frankrig), Mogg (Italien) eller Stamuli (Sverige). Japanske og koreanske mærker var også tilbage på messen med deres altid raffinerede og ofte tilgang til design.
Take Care !... Også for besøgende
Besøgsoplevelsen var også i fokus for Maison &Objet-arangørerne, der mere end nogensinde ønskede at sikre, at et besøg på showet var mere end bare en shoppingoplevelse. Med temaet "Take Care!", var besøgende i stand til at tage en pause og genoplade deres batterier i et særligt sofistikeret miljø, hvor alle detaljer, fra den musikalske atmosfære til farver og teksturer, er blevet omhyggeligt gennemtænkt.
500 virksomheder udstillede på messen for første gang til glæde for de indkøbere, der altid er på udkig efter nye leverandører.
Digitale innovationer skal hjælpe virksomheder med at vokse
Allerede før den næste messe lancerer Maison &Objet yderligere digitale nyudviklinger i sit internationale community.
"I 2016 foretog Maison &Objet det digitale skift. I 2023 er det tid til at opgradere det", som Sinziana Marian, direktør for digitale aktiviteter, forklarer.
Maison&Objet går nu videre end bare leadgenerering. Fra foråret vil man tilbyde en markedsplads (ordretagning) gennem sin MOM (Maison&Objet and More) platform, hvor man kan forhandle og gøre forretninger med nye kontakter i Europa i løbet af året.
Derudover vil europæiske mærker også være i stand til at oprette deres egne B2B-e-butikker på deres websted for at fremskynde og strømline salget til deres eksisterende kunder. Endelig, startende med den næste udgave af Maison &Objet Paris, vil besøgende på messen også kunne placere deres messeordrer online. Med disse nye tjenester udvikles et omnichannel-økosystem, dedikeret til udvikling af virksomheder i branchen, lyder det.
Hvad bliver det næste? September!
Maison&Objet ser frem til den næste udgave af messen, der finder sted fra 7. til 11. september 2023. Inspireret af en stadig mere hedonistisk ånd og designernes ønske om at forynge hverdagen i et turbulent eksternt miljø, vil sæsonen fokusere på de dristige og til tider overraskende tegn, der påvirker markedet.
Til september vil messen lancere en ny sektor dedikeret til velvære og skønhed; en ny kategori af produkter, der er meget lovende for markedet.
I forbindelse med messen vil besøgende også kunne nyde godt af Paris Design Week fra 7. til 16. september 2023.