Deal done i Paris

Maison&Objet Paris melder om øget besøgstal og flere internationale besøgende. Samtidig sås en acceleration af implementeringen af Maison &Objets digitale tjenester, og en ny omnichannel-løsning kan nu understøtte hele dekorations-, design- og livsstilssamfundet.

Fra Maison&Objet. Foto: Maison&Objet | Courtesy of Aethion.

På trods af transportstrejker og et usikkert økonomisk klima lukkede Maison &Objet Paris-messen i en meget positiv og venlig atmosfære. 

Med mere end 67.000 besøgende, hvoraf næsten 45% var internationale, og med ikke mindre end 1400 amerikanske besøgende, demonstrerede den fjerde (allerede!) post-COVID-session endnu en gang den vigtige markør, som messen repræsenterer for mærker og indkøbere inden for boligindretning, design og livsstilsbrancherne.

Mere end 2.300 mærker, fordelt på syv haller nød godt af den stærke dynamik, der har gjort Maison &Objet Paris berømt fra begyndelsen: Innovative kollektioner lanceret af nye mærker såvel som af store navne inden for indretning. 

Med ikoner som Editions Serge Mooulle bemærkede man en tilbagevenden af fine italienske virksomheder som Gervasoni, Meridiani og Martinelli Luce eller Pulpo (Tyskland), Baobab (Belgien), Lladró (Spanien), Alessi (Italien) samt den bemærkelsesværdige debut af nye deltagere som Maison Matisse (Frankrig), Mogg (Italien) eller Stamuli (Sverige).  Japanske og koreanske mærker var også tilbage på messen med deres altid raffinerede og ofte tilgang til design.

Maison&Objet trenden Grounded skabt af Francois Bernard. Foto: Maison&Objet | Courtesy of Aethion .

Take Care !... Også for besøgende

Besøgsoplevelsen var også i fokus for Maison &Objet-arangørerne, der mere end nogensinde ønskede at sikre, at et besøg på showet var mere end bare en shoppingoplevelse. Med temaet "Take Care!", var besøgende i stand til at tage en pause og genoplade deres batterier i et særligt sofistikeret miljø, hvor alle detaljer, fra den musikalske atmosfære til farver og teksturer, er blevet omhyggeligt gennemtænkt. 

500 virksomheder udstillede på messen for første gang til glæde for de indkøbere, der altid er på udkig efter nye leverandører.

Digitale innovationer skal hjælpe virksomheder med at vokse 

Allerede før den næste messe lancerer Maison &Objet yderligere digitale nyudviklinger i sit internationale community.

"I 2016 foretog Maison &Objet det digitale skift. I 2023 er det tid til at opgradere det", som Sinziana Marian, direktør for digitale aktiviteter, forklarer.

Maison&Objet går nu videre end bare leadgenerering. Fra foråret vil man tilbyde en markedsplads (ordretagning) gennem sin MOM (Maison&Objet and More) platform, hvor man kan forhandle og gøre forretninger med nye kontakter i Europa i løbet af året. 

Derudover vil europæiske mærker også være i stand til at oprette deres egne B2B-e-butikker på deres websted for at fremskynde og strømline salget til deres eksisterende kunder. Endelig, startende med den næste udgave af Maison &Objet Paris, vil besøgende på messen også kunne placere deres messeordrer online. Med disse nye tjenester udvikles et omnichannel-økosystem, dedikeret til udvikling af virksomheder i branchen, lyder det.

Maison&Objet trenden In the Air skabt af Elizabeth Leriche. Foto: Maison&Objet | Courtesy of Aethion .

Hvad bliver det næste? September! 

Maison&Objet ser frem til den næste udgave af messen, der finder sted fra 7. til 11. september 2023. Inspireret af en stadig mere hedonistisk ånd og designernes ønske om at forynge hverdagen i et turbulent eksternt miljø, vil sæsonen fokusere på de dristige og til tider overraskende tegn, der påvirker markedet. 

Til september vil messen lancere en ny sektor dedikeret til velvære og skønhed; en ny kategori af produkter, der er meget lovende for markedet. 

I forbindelse med messen vil besøgende også kunne nyde godt af Paris Design Week fra 7. til 16. september 2023.

Relateret indhold

25.04.2024Designbase.dk

Messe Frankfurt tilbyder gratis onlineevents for alle

24.04.2024Designbase.dk

Salone del Mobile.Milano 2024 slår sidste års besøgstal

19.04.2024Designbase.dk

Virksomheder står alene med udfordrede lærlinge

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

17.04.2024Designbase.dk

Færre konkurser i Danmark, mens Sverige stadig er ramt

17.04.2024Designbase.dk

ESG skal være nemt for SMV’er

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
3daysofdesign
Messe
3daysofdesign

En platform til at fremvise og fejre fantastisk design

Dato

12.06.2024

Sted

Frederiksgade 1, 3rd floor 1265 Copenhagen K

TRENDS UP WEST
Messe
TRENDS UP WEST

THE SHOW WILL GO ON!

Dato

29.06.2024

Sted

AREAL BÖHLER i Düsseldorf

Dimex
Messe
Det bliver alt andet end almindeligt: Nordstil sommerudgaven er klar.

"Fra regionen - til regionen” er temaet for den kommende Nordstil sommerudgave, der finder sted fra 27. til 29. juli 2024. I tæt forbindelse med Hamborg Messe og i bæredygtighedens ånd støtter Nordstil den nordlige region på en række forskellige måder. Forhandlere i Norden kan forvente en bred vifte af mærkevareproducenter, markante nystartede virksomheder, originale producenter og unge designere på deres sædvanlige ikke-standardiserede måde. Inspiration er garanteret!

Dato

27.07.2024

Tid

08:00

Sted

Hamburg

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

27.07.2024

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Formland
Messe
Vi ses til Formland Autumn

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse 17. - 19. august 2024

Dato

17.08.2024

Tid

09:00

Sted

MCH Messecenter Herning Vardevej 1 7400 Herning

Stockholmsmässan
Messe
Velkommen til Formex

Formex er en messe for dig, der arbejder inden for gave-, boligtekstil- og boligindretningsbranchen eller medierne. Er du køber, dekoratør, designer, stylist eller arkitekt, er du hjertelig velkommen!

Dato

27.08.2024

Tid

09:30

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023