De autentiske figurer i centrum

Jesper Sommer har ændret strukturen i bySommer og fremover satser han på Lykketroldene, Cowparade og den nyerhvervede kollektion; Klarborg Nisserne, som han forventer sig meget af.

Jesper Sommer glæder sig til at arbejde med Klarborg Nisserne..

”Ind imellem må man gribe muligheden, når den er der, og det har jeg gjort. Det betyder, at bySommer fremover får en anden profil, og at det således bliver figurerne, der nu bliver en større del af sortimentet”.

Det fortæller Jesper Sommer, der netop har overtaget distributionen af Trip Trap Nisserne. Dem, der fremadrettet vil blive solgt under navnet Klarborg Nisserne.

”Da Etly Klarborg for nogle måneder siden kontaktede mig og bekendtgjorde, at hun havde opsagt sin licensaftale med Rikki Tikki som tidligere distributør, og spurgte om jeg havde interesse i at teame op omkring salget og markedsføringen af Klarborg Nisserne, brugte jeg ikke mange sekunder på at betænke mig”, udtrykker en stolt Jesper Sommer.

Etly Klarborgs mål er at få sit eget brand tydeligt markeret i markedet.

Nisserne vender hjem til slægtsnavnet; Klarborg
Om grunden til, at Klarborg Nisserne fremover sælges af bySommer, lyder det, at nisserne i 2016 har 30 års jubilæum. Det vil Etly Klarborg fejre ved at reintroducere det oprindelige navn ”Klarborg Nisserne” og selv have en større finger med i spillet i forhold til markedsføringen.

Således er Etly Klarborgs søn, Mads Klarborg, der er grafisk uddannet, nu ansat i bySommer, for på den måde at trække familiens DNA ind i udviklingen, ligesom han i øvrigt også kommer til at arbejde med de øvrige bySommer-kollektioner.

I første omgang fokuserer man på det danske marked, og således udstilles der på Formland både i februar og i august.

”I 2016 lanceres flere jubilæumsprodukter, som understøttes med TV-markedsføring og visual merchandising ude i butikkerne. Samtidig vil vi styrke brandet med ny emballageløsning, der passer perfekt ind i det univers, Etly gerne vil kreere, nemlig en gammeldags jul med et moderne touch”, fortæller Mads Klarborg.

Ideen er, at emballagen skal skille sig ud og samtidig, at man som forbruger ikke er i tvivl om, at nisserne er de samme velkendte som dem, der har prydet danskernes hjem i 30 år.

På den mere praktiske side vil emballagen være designet, så nisserne højdemæssigt harmonerer. På den måde står nissedrengen fra 2015 eksempelvis fint med nissepigen fra 2016 – og så de kan pakkes ind sammen.

Mads Klarborg fortæller også, at man gerne lytter til butikkernes in-put. ”Det er jo dem, der arbejder med produkterne i hverdagen”.  En proces han glæder sig til at være en stor del af i samarbejdet med Jesper Sommer.

”bySommer skal med omgående virkning agere logistik- og salgshus”, fortæller Jesper Sommer, der også var manden, der som salgschef i Trip Trap lancerede nisserne for forhandlernetværket for 16 år siden.

Stor opbakning
Jesper Sommer startede bySommer for godt halvandet år siden med det mål at blive en attraktiv leverandør til interiør-, møbel- og isenkrambranchen, og Jesper fortæller, at han har oplevet en meget stor opbakning i det netværk, han har opbygget igennem sine 25 år i branchen.

Med introduktionen af Klarborg Nisserne har Jesper Sommer nu valgt at omstrukturere bySommer, så man fremadrettet satser mere på gavemarkedet med Klarborg Nisserne, Lykketroldene og Cowparade. Jesper Sommer ser en stor fordel i at have unikke varer, med sin egen identitet, som han glæder sig til at udbrede yderligere fremover.

”Der er en utrolig fin synergi imellem de tre brands indenfor figurer til gavemarkedet. De spiller flot op til hinanden, og hvor Klarborg Nisserne naturligt nok har deres store potentiale omkring jul, er Lykketroldene og Cowparade produkter, der kan sælges hele året”.

Enkelte af de brands, Jesper Sommer hidtil har arbejdet med – ud over Cowparade og Lykketroldene - har han sagt farvel til i almindelighed og med et boost i den rigtige retning. Bl.a. Helena From, der denne gang selv udstiller sine trædesigns på Formland og I`M:Board skateboard stolene, som fremover sælges af designeren Kasper Bugge Møller selv. Her fører bySommer fortsat lager og logistik for kollektionen.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

20.12.2024Designbase.dk

Tid til tilmelding til Future On Stage

19.12.2024Designbase.dk

Formex Trend Guide SS25: Håndværk, elegance og legesyge i fokus

18.12.2024Designbase.dk

Heimtextil Trends tilbyder detailhandlen løsninger i en presset tid

18.12.2024Designbase.dk

Nye regler styrker vores forbrugersikkerhed

17.12.2024Designbase.dk

Her er de mest populære julegaver 2024

17.12.2024Designbase.dk

Innovative talenter gæster Stockholm Furniture Fair’s Greenhouse

11.12.2024Designbase.dk

Hygge og delte oplevelser

11.12.2024Designbase.dk

Året farve 2025: En blød Mocha Mousse

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023