De autentiske figurer i centrum

Jesper Sommer har ændret strukturen i bySommer og fremover satser han på Lykketroldene, Cowparade og den nyerhvervede kollektion; Klarborg Nisserne, som han forventer sig meget af.

Jesper Sommer glæder sig til at arbejde med Klarborg Nisserne..

”Ind imellem må man gribe muligheden, når den er der, og det har jeg gjort. Det betyder, at bySommer fremover får en anden profil, og at det således bliver figurerne, der nu bliver en større del af sortimentet”.

Det fortæller Jesper Sommer, der netop har overtaget distributionen af Trip Trap Nisserne. Dem, der fremadrettet vil blive solgt under navnet Klarborg Nisserne.

”Da Etly Klarborg for nogle måneder siden kontaktede mig og bekendtgjorde, at hun havde opsagt sin licensaftale med Rikki Tikki som tidligere distributør, og spurgte om jeg havde interesse i at teame op omkring salget og markedsføringen af Klarborg Nisserne, brugte jeg ikke mange sekunder på at betænke mig”, udtrykker en stolt Jesper Sommer.

Etly Klarborgs mål er at få sit eget brand tydeligt markeret i markedet.

Nisserne vender hjem til slægtsnavnet; Klarborg
Om grunden til, at Klarborg Nisserne fremover sælges af bySommer, lyder det, at nisserne i 2016 har 30 års jubilæum. Det vil Etly Klarborg fejre ved at reintroducere det oprindelige navn ”Klarborg Nisserne” og selv have en større finger med i spillet i forhold til markedsføringen.

Således er Etly Klarborgs søn, Mads Klarborg, der er grafisk uddannet, nu ansat i bySommer, for på den måde at trække familiens DNA ind i udviklingen, ligesom han i øvrigt også kommer til at arbejde med de øvrige bySommer-kollektioner.

I første omgang fokuserer man på det danske marked, og således udstilles der på Formland både i februar og i august.

”I 2016 lanceres flere jubilæumsprodukter, som understøttes med TV-markedsføring og visual merchandising ude i butikkerne. Samtidig vil vi styrke brandet med ny emballageløsning, der passer perfekt ind i det univers, Etly gerne vil kreere, nemlig en gammeldags jul med et moderne touch”, fortæller Mads Klarborg.

Ideen er, at emballagen skal skille sig ud og samtidig, at man som forbruger ikke er i tvivl om, at nisserne er de samme velkendte som dem, der har prydet danskernes hjem i 30 år.

På den mere praktiske side vil emballagen være designet, så nisserne højdemæssigt harmonerer. På den måde står nissedrengen fra 2015 eksempelvis fint med nissepigen fra 2016 – og så de kan pakkes ind sammen.

Mads Klarborg fortæller også, at man gerne lytter til butikkernes in-put. ”Det er jo dem, der arbejder med produkterne i hverdagen”.  En proces han glæder sig til at være en stor del af i samarbejdet med Jesper Sommer.

”bySommer skal med omgående virkning agere logistik- og salgshus”, fortæller Jesper Sommer, der også var manden, der som salgschef i Trip Trap lancerede nisserne for forhandlernetværket for 16 år siden.

Stor opbakning
Jesper Sommer startede bySommer for godt halvandet år siden med det mål at blive en attraktiv leverandør til interiør-, møbel- og isenkrambranchen, og Jesper fortæller, at han har oplevet en meget stor opbakning i det netværk, han har opbygget igennem sine 25 år i branchen.

Med introduktionen af Klarborg Nisserne har Jesper Sommer nu valgt at omstrukturere bySommer, så man fremadrettet satser mere på gavemarkedet med Klarborg Nisserne, Lykketroldene og Cowparade. Jesper Sommer ser en stor fordel i at have unikke varer, med sin egen identitet, som han glæder sig til at udbrede yderligere fremover.

”Der er en utrolig fin synergi imellem de tre brands indenfor figurer til gavemarkedet. De spiller flot op til hinanden, og hvor Klarborg Nisserne naturligt nok har deres store potentiale omkring jul, er Lykketroldene og Cowparade produkter, der kan sælges hele året”.

Enkelte af de brands, Jesper Sommer hidtil har arbejdet med – ud over Cowparade og Lykketroldene - har han sagt farvel til i almindelighed og med et boost i den rigtige retning. Bl.a. Helena From, der denne gang selv udstiller sine trædesigns på Formland og I`M:Board skateboard stolene, som fremover sælges af designeren Kasper Bugge Møller selv. Her fører bySommer fortsat lager og logistik for kollektionen.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

22.01.2025Designbase.dk

Designers Saturday 2025

21.01.2025Designbase.dk

Basic & More åbner butik på Fisketorvet

21.01.2025Designbase.dk

Fra kapsejlads til direktør for Stelton

20.01.2025Designbase.dk

Ny møbelmesse får god modtagelse

18.01.2025Designbase.dk

BOLIA runder to vigtige miljø-milepæle

18.01.2025Designbase.dk

På en surrealistisk trendrejse

16.01.2025Designbase.dk

Heimtextil Trends 25/26: Fra tradition til innovation

15.01.2025Designbase.dk

AL FRESCO

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023