01.12.2020 | Business | Branchenyt
Dansk lakridsikon udruller ny bæredygtig test
Lakrids By Bülow lancerer nyt testsystem, der skal sikre mere viden om optimal genanvendelse af emballage. Nu kan kunder aflevere deres tomme lakridsbøtter i en af de syv butikker til testforsøget.
I 2020 begyndte Lakrids By Bülow at producere dele af deres emballage af 100 procent genanvendt og genanvendeligt plast. Udover målet om, at al emballagen skal bestå af genanvendt og genanvendeligt plast, er næste skridt for den danske lakridsvirksomhed at sikre, at emballagen bliver genanvendt bedst muligt.
Derfor ruller virksomheden nu et nyt testsystem ud, hvor kunder kan aflevere deres tomme emballage til genanvendelse. For selvom lakridsbøtterne i dag kan genanvendes i den almindelige affaldssortering, sikrer det ikke, at de genanvendes til føde- og drikkevareemballage igen.
”Med det nye retursystem tror vi på, at vi i højere grad kan sikre genanvendelsen af vores emballage til andet føde- og drikkevareemballage og dermed belaste miljøet mindre – og samtidig gøre det nemmere for kunderne at sortere og bidrage positivt til en grøn cirkulær omstilling”, siger Johan Bülow og fortsætter:
”Vi er meget bevidste om, at det koster på energiregnskabet at bringe vores produkter fra A til B. Vores fokus er at sikre et mere bæredygtigt produkt og en mere bæredygtig fremtid, og vi arbejder hele tiden på, hvor og hvordan vi kan optimere vores logistik processer. Testen af systemet skal gøre os klogere på, hvordan vi lancerer den mest optimale løsning for genanvendelse”.
- HCL
Udstyr

Vinder af en kaffemaskine
Vinder af læserkonkurrencen i designbase nr. 7.2020
Branchenyt

På messe i Norge og Sverige
Oslo Design Fair er den eneste skandinaviske messe, der holdes på det planlagte tidspunkt fra 27.-30. januar. I Sverige er messerne aflyst og afløst af alternativer, og Formland er flyttet en måned frem.
Branchenyt

SACKit giver ’corona-bonus’ efter nyt rekordår
De tog en kollektiv lønnedgang, da COVID-19 ramte Danmark i marts. Nu har møbel- og elektronikvirksomheden SACKit betalt sine medarbejdere tilbage – med en bonus oveni. Salget i SACKits egen webshop er i 2020 nemlig øget med hele 85 procent.
Branchenyt

Julehandlen sprængte forventningerne
Øgede coronarestriktioner fik forbrugerne til at skrue gevaldigt op for julegaveindkøbene på nettet.