Dansk gourmetlakrids vinder Europas største designpris
Lakrids By Bülow får international anerkendelse som guldvinder ved Design Business Associations ”Design Effectiveness Award”.
Tilbage i 2019 tog Lakrids By Bülow et skridt, der resulterede i en omfattende rebranding-strategi i samarbejde med branding- og designbureauet Pearlfisher. En strategi, der i dag vinder Europas største designpris: DBA’s Design Effectiveness Awards.
”Vi er meget stolte. Da vi startede processen have vi havde brug for at ryste posen - gentænke strategien og vores tilgang til at drive forretning. Kreativitet er kernen i alt, vi laver, og den har vi haft med igennem hele processen”, siger Johan Bülow, der er grundlægger og kreativ direktør hos Lakrids By Bülow.
Rebrandingen tog afsæt i, hvordan Lakrids By Bülow skulle kunne konkurrere på udtryk og pris på et voksende marked. Her blev det en øget opmærksomhed på international vækst og en række bæredygtige initiativer herunder en lakridsbøtte lavet af 100 procent genanvendt plastik.
Design Effectiveness Awards hylder hvert år designprojekter, der har gjort en tydelig og forretningsmæssig forskel for et brand. Årets nominerende bestod af 28 brands fra hele verden.
- HCL