Dansk designvirksomhed støtter op om det lokale butiksliv
Det danske butiksliv er i øjeblikket hårdt ramt af Coronakrisen, og det har fået Aalborg-virksomheden SACKit til at tænke i nye baner.
Overalt i Danmark og hele verden ligger gågaderne og butikker øde hen. Selv med udsigten til en mulig langsom oplukning af landet på den anden side af påsken, ser mange butikker og virksomheder ind i en påskeferie med låste døre, aflyste arrangementer og mistet omsætning.
Også hos SACKit er Coronakrisen kommet tæt på, de er som mange andre trængt på økonomien og har måttet afskedige fire medarbejdere som et resultat heraf. Men det har ligeledes fået virksomheden til at tænke i nye baner og startet et nyt initiativ, der gavner både dem, deres kunder og det lokale butiksliv i Aalborg.
”Vi har kort fortalt besluttet at forære alle vores kunder et gavekort til Aalborg City på 25 % af det beløb, de handler hos os for. Så for hver fx 1000 kr., man handler hos SACKit for, får man tilsendt et gavekortbevis på 250 kr. til Aalborg City”, siger Kristoffer Glerup, CEO i SACKit og understreger samtidig, at han ville ønske, SACKit kunne hjælpe i hele landet, men har valgt at fokusere lokalt i håb om, at det bedre vil kunne mærkes. Her gav Aalborg Citys gavekort-setup en unik mulighed for at koble systemerne sammen og realisere idéen inden for få dage.
”Det er en fortvivlende situation for detailhandlen. Det vil være en katastrofe for byen, hvis vores midtby bliver mindre levende og varieret”, siger Flemming Thingbak, direktør i Aalborg City, som derfor er glad for støtten, der vil skabe noget ekstra omsætning i butikkerne, når de kan holde normalt åbent igen.
SACKit opfordrer samtidig andre virksomheder med et presset salg til at følge trop ved at give kunderne gavekort til Aalborg City i stedet for rabatter.