Brancheprofilen: Jeg er stolt af at være med til at formidle noget historie gennem vores julepynt

Nordahl Andersen er en stærk dansk virksomhed, der blandt sit arbejde med forskellige smykkebrands i eget navn også producerer unikt julepynt lavet med udgangspunkt i H.C. Andersens originale papirklip og eventyr. Vi har taget en snak med Brand Manager Eva Schierff om virksomhedens udvikling, arbejdet med noget så dansk og klassisk som H.C. Andersen og så det, at det for Eva rent produktmæssigt, er jul hele året.

Eva Schierff, Key Account Manager & Brand Manager hos Nordahl Andersen ApS.

Kan du kort beskrive hvad dit arbejde går ud på hos Nordahl Andersen?
I mit arbejde med H.C. Andersen julepynt beskæftiger jeg mig med hele processen fra design til salg, hvilket jeg synes, er helt fantastisk at være med til. Jeg udvælger hvert år et nyt eventyr og beslutter hvilke elementer og figurer, der skal indgå i produkterne. Har H.C. Andersen lavet noget papirklip, der kan bruges, tages dette naturligvis med. Derefter får jeg i samarbejde med dygtige, kreative kræfter designet et ophæng med hovedfiguren, et kræmmerhus, hvor eventyret fortælles og et hjerte, hvor hovedfiguren er flettet ind i. Efterfølgende er jeg også med i beslutningsprocessen om indkøb og design af POS materiale, for slutteligt at sælge produkterne til vores kunder.

Hvordan har Nordahl Andersen udviklet sig gennem årene?
Jeg har været hos Nordahl Andersen i knap 8 år, hvor jeg startede hjemme i kælderen hos Lisbeth og Michael Nordahl Andersen, som den 8. medarbejder. Størstedelen af vores omsætning var dåbsartikler, resten var ikke brandede smykker.
I dag er vi 30 medarbejdere i store lokaler og har vores egne smykkebrands og selvfølgelig mit hjertebarn Hans Christian Andersen by Nordahl Andersen, som blot er en lille niche blandt alle smykkerne. Det er utrolig spændende at være med i sådan en udvikling og se, hvordan processer og arbejdsgange ændrer sig i takt med vores vækst. Vores værdier er dog uændrede, og derfor vil vores kunder altid være i højsædet.

Under brandet H.C. Andersen Home producerer I julepynt med udgangspunkt i H.C. Andersens originale papirklip og eventyr. Hvordan er det at arbejde med julepynt hele året?
Ligesom H.C. Andersen gjorde, så elsker jeg julen og alle dens traditioner, og jeg er stolt af at være med til at formidle noget historie gennem vores julepynt. Selvom det for mig på en måde er jul hele året, bliver jeg ikke træt af den. Jeg kan dog godt nogle gange blive lidt kollektions-forvirret, når jeg om formiddagen bestiller varer til 2019 kollektionen og om eftermiddagen står hos en kunde og præsenterer ’Årets nyheder 2018’, som, jeg allerede nu synes, er lidt old news.

Hvornår og hvordan forbereder I jer til butikkernes julesalg?
Jeg tænker jul hele året og suger inspiration til mig fra magasiner, instagram osv., og så får vi lavet nogle gode stemningsbilleder, som kan inspirere butikkerne til, hvordan de kan bruge produkterne til en smuk butiksdekoration. Derudover laver vi inspirationsbrochurer og give-aways til slutbrugerne, som butikkerne kan bruge til goodiebags, kundeaftener osv. Vi prøver altid at lytte til, hvad vores kunder ønsker af POS materiale, og har de en god idé, føres den ud i livet. Måske var det bl.a. derfor, at guldsmedebranchen i år valgte os som ’Årets leverandør’.

Hvilket produkt fra H.C. Andersen Home tror du bliver den helt store julesællert?
Vi barslede sidste år med 4 små eventyrophæng, hvor hvert ophæng er en scene eller figur fra et af H.C. Andersens eventyr. I år kommer der 4 nye eventyrophæng i en fin gaveæske.
De har også den finesse, at der medfølger både røde og gule bånd til ophæng, så når julen er forbi, skal de kun gemmes indtil påske. På den måde får slutbrugeren lidt længere glæde af produkterne, og vores kunder har mulighed for at få solgt det, de evt. må have i overskud efter jul, til påske.
Men vores ubestridte topsællert på 6. år er stadig vores flettede julehjerte. Man siger jo, at H.C. Andersen flettede verdens første julehjerte, så mere klassisk dansk bliver det ikke.

Om Eva Schierff

Stilling:
Key Account Manager & Brand Manager hos Nordahl Andersen ApS

Tidligere jobs:
Koordinator og projektleder hos bl.a. Pilgrim, TDC, EDB gruppen m.fl.

Relateret indhold

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

17.04.2024Designbase.dk

Færre konkurser i Danmark, mens Sverige stadig er ramt

17.04.2024Designbase.dk

ESG skal være nemt for SMV’er

16.04.2024Witt

Sponseret

Witt A/S overtager distributionen af Aiper kabelfri poolrobotter i Norden

16.04.2024Designbase.dk

Nyt regnskab fra Bygma Gruppen:  Investeringer trods et udfordrende marked

16.04.2024Designbase.dk

Digital bogføring: det skal du vide

16.04.2024Designbase.dk

Bogføringsloven: De nye krav giver en klar fordel

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023