Brancheprofilen: Den største digitale motorvej til forbrugere i Europa

Den aalborgensiske virksomhed SACKit har valgt at satse på Amazon i forhold til at øge et internationalt salg. Vi har taget en snak med CEO Kristoffer Glerup omkring denne beslutning og om, hvordan de ellers håndterer coronakrisen.

SACKit Kristoffer Glerup (tv.) sammen med managing director Peter Rasmussen..

Kan du kort beskrive, hvad dit arbejde går ud på, og hvad der er det bedste ved dit job?
Jeg sidder med en bred vifte af opgaver. Mit arbejde spænder fra udvikling af nye spændende produkter, marketing, strategi, salg og kundepleje til økonomi og kontrakter. Min passion ligger i produktudvikling, markedsføring og salg, så det er dér, jeg forsøger at målrette det meste af min tid.

Noget af det bedste ved mit arbejde er kunderelationer, som vi går meget op i hos SACKit. Herudover samarbejdet med ansatte, som brænder for vores arbejde og det fællesskab, som vi har skabt i SACKit – det er helt unikt!

Og så er der ingen tvivl om, at jeg motiveres af at se folk, som er glade for vores produkter. Vores mål er altid at skabe produkter, der er så fede, at vi selv gerne vil have dem, og at andre også gerne vil. Og det må vi sige, at vi er lykkedes med.

Hvordan er SACKit blevet præget af coronakrisen? Hvad har I været nødt til at gøre anderledes? 
Vi blev ret hurtigt påvirket af Coronakrisen, og vi har været nødt til at tænke anderledes i mange henseender. Vi har desværre afskediget fire medarbejdere, mens alle øvrige ansatte er gået ned i løn med op til 25 procent - som udgangspunkt for en tre-måneders periode.

Vi har selvfølgelig også omstruktureret vores arbejde ved at etablere hjemmekontorer og skabt nye rutiner med onlinemøder. Vi har haft et stort fokus på vores onlinesalg via egen hjemmeside. Det har heldigvis givet pote, og vi har haft et flot salg på webshoppen.

Coronakrisen kalder i høj grad på samfundsånd i forhold til at vi alle kan komme nogenlunde igennem den. Derfor indgik vi i SACKit et samarbejde med foreningen Aalborg City for at støtte handelslivet i Aalborg. Vi besluttede at forære alle kunder et gavekort til Aalborg City på 25 procent af det beløb, de handlede for hos os. Så for hver 1.000 kroner, man handlede for, fik man tilsendt et gavekortbevis på 250 kroner til brug i Aalborg Citys butikker.

Før coronakrisen valgte I at entrere med Amazon, kan du forklare lidt om baggrunden herfor?
Amazon er en kæmpe mulighed for en virksomhed som vores, fordi det er den største digitale motorvej til forbrugere i Europa, og – med tiden – også resten af verden. Vi har valgt at se på Amazon som en mulighed i stedet for en trussel.

Amazon er en e-handelsplatform som mange private forbrugere stoler på, og derfor er det nemmere for os at sælge vores produkter til nye kunder på Amazon. Her kan de nemlig se, hvordan andre personer rater vores produkter, og de ved, at de har gode vilkår, som sikrer en god og sikker købsoplevelse, når de handler hos Amazon.

Hvad er fordelene ved at være en del af Amazons platform?
Vi får adgang til en kæmpemæssig skare af forbrugere, som er på jagt efter produkter på en platform, som de kender. Dermed er det langt nemmere at sælge på denne platform frem for vores egen, når man snakker om helt nye kunder, som ikke kender SACKit-brandet i udlandet. Samtidig er det en forholdsvist intuitiv “seller central”, og deres supportsystem er faktisk også udmærket, når man tager størrelsen i betragtning.

Er der nogle ulemper?
Det er meget dyrt at sælge på Amazon. Kort sagt er det en kamp for at være synlig, sælge og skabe sig en fornuftigt indtjeningsgrundlag. At være god til annoncering på Amazon er et nøgleparameter, da det enten kan spise hele din indtjening eller generere hele din omsætning. Vi har så godt som ingen direkte kontakt til slutbrugerne, og det er en stor ulempe for os. Vi vil selvfølgelig gerne kunne blive ved med at kommunikere med dem efterfølgende, men det har Amazon sat sig tungt på for at sikre, at handlen forbliver på deres platform.

Om Kristoffer Glerup

Stilling: 
CEO i SAKCit

Uddannelse:  
Handelsskole, salgsuddannelse, iværksætteruddannelse med opstart af virksomheder helt tilbage fra teenageårene.

Tidligere jobs:
Iværksætter (selvstændig tidligere) bag virksomheder, der solgte solarier og fyrværkerivirksomheden Krudtkongen. Har også været hos Weber.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023