Brancheprofilen: Den største digitale motorvej til forbrugere i Europa

Den aalborgensiske virksomhed SACKit har valgt at satse på Amazon i forhold til at øge et internationalt salg. Vi har taget en snak med CEO Kristoffer Glerup omkring denne beslutning og om, hvordan de ellers håndterer coronakrisen.

SACKit Kristoffer Glerup (tv.) sammen med managing director Peter Rasmussen..

Kan du kort beskrive, hvad dit arbejde går ud på, og hvad der er det bedste ved dit job?
Jeg sidder med en bred vifte af opgaver. Mit arbejde spænder fra udvikling af nye spændende produkter, marketing, strategi, salg og kundepleje til økonomi og kontrakter. Min passion ligger i produktudvikling, markedsføring og salg, så det er dér, jeg forsøger at målrette det meste af min tid.

Noget af det bedste ved mit arbejde er kunderelationer, som vi går meget op i hos SACKit. Herudover samarbejdet med ansatte, som brænder for vores arbejde og det fællesskab, som vi har skabt i SACKit – det er helt unikt!

Og så er der ingen tvivl om, at jeg motiveres af at se folk, som er glade for vores produkter. Vores mål er altid at skabe produkter, der er så fede, at vi selv gerne vil have dem, og at andre også gerne vil. Og det må vi sige, at vi er lykkedes med.

Hvordan er SACKit blevet præget af coronakrisen? Hvad har I været nødt til at gøre anderledes? 
Vi blev ret hurtigt påvirket af Coronakrisen, og vi har været nødt til at tænke anderledes i mange henseender. Vi har desværre afskediget fire medarbejdere, mens alle øvrige ansatte er gået ned i løn med op til 25 procent - som udgangspunkt for en tre-måneders periode.

Vi har selvfølgelig også omstruktureret vores arbejde ved at etablere hjemmekontorer og skabt nye rutiner med onlinemøder. Vi har haft et stort fokus på vores onlinesalg via egen hjemmeside. Det har heldigvis givet pote, og vi har haft et flot salg på webshoppen.

Coronakrisen kalder i høj grad på samfundsånd i forhold til at vi alle kan komme nogenlunde igennem den. Derfor indgik vi i SACKit et samarbejde med foreningen Aalborg City for at støtte handelslivet i Aalborg. Vi besluttede at forære alle kunder et gavekort til Aalborg City på 25 procent af det beløb, de handlede for hos os. Så for hver 1.000 kroner, man handlede for, fik man tilsendt et gavekortbevis på 250 kroner til brug i Aalborg Citys butikker.

Før coronakrisen valgte I at entrere med Amazon, kan du forklare lidt om baggrunden herfor?
Amazon er en kæmpe mulighed for en virksomhed som vores, fordi det er den største digitale motorvej til forbrugere i Europa, og – med tiden – også resten af verden. Vi har valgt at se på Amazon som en mulighed i stedet for en trussel.

Amazon er en e-handelsplatform som mange private forbrugere stoler på, og derfor er det nemmere for os at sælge vores produkter til nye kunder på Amazon. Her kan de nemlig se, hvordan andre personer rater vores produkter, og de ved, at de har gode vilkår, som sikrer en god og sikker købsoplevelse, når de handler hos Amazon.

Hvad er fordelene ved at være en del af Amazons platform?
Vi får adgang til en kæmpemæssig skare af forbrugere, som er på jagt efter produkter på en platform, som de kender. Dermed er det langt nemmere at sælge på denne platform frem for vores egen, når man snakker om helt nye kunder, som ikke kender SACKit-brandet i udlandet. Samtidig er det en forholdsvist intuitiv “seller central”, og deres supportsystem er faktisk også udmærket, når man tager størrelsen i betragtning.

Er der nogle ulemper?
Det er meget dyrt at sælge på Amazon. Kort sagt er det en kamp for at være synlig, sælge og skabe sig en fornuftigt indtjeningsgrundlag. At være god til annoncering på Amazon er et nøgleparameter, da det enten kan spise hele din indtjening eller generere hele din omsætning. Vi har så godt som ingen direkte kontakt til slutbrugerne, og det er en stor ulempe for os. Vi vil selvfølgelig gerne kunne blive ved med at kommunikere med dem efterfølgende, men det har Amazon sat sig tungt på for at sikre, at handlen forbliver på deres platform.

Om Kristoffer Glerup

Stilling: 
CEO i SAKCit

Uddannelse:  
Handelsskole, salgsuddannelse, iværksætteruddannelse med opstart af virksomheder helt tilbage fra teenageårene.

Tidligere jobs:
Iværksætter (selvstændig tidligere) bag virksomheder, der solgte solarier og fyrværkerivirksomheden Krudtkongen. Har også været hos Weber.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

20.12.2024Designbase.dk

Julemærkehjemmene modtager over en million kroner fra Salling Group

19.12.2024Designbase.dk

Små erhvervsdrivende får nu lettere ved at oprette bankkonto

19.12.2024Designbase.dk

Ny guide giver SMV’er værktøjer til at navigere i EU’s krav til cybersikkerhed

16.12.2024Designbase.dk

Danskerne købte for rekordmange penge i julen 2023

12.12.2024Designbase.dk

Svanemærket tildeler Svanemærket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.dk

Få styr på medarbejdernes overskydende ferie

11.12.2024Designbase.dk

De potentielle cybersikkerhedstrusler i 2025

10.12.2024Designbase.dk

Dansk konkursstatistik november 2024: Historisk nedgang, men udfordringer består

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023