Brancheprofilen: ”Alle får lov at arbejde selvstændigt og har et medansvar”

Efter flere år med butik som en del af en stor isenkræmmerkæde, valgte familien Krogh at gå solo med deres egne satsninger; to butikker og en webshop. Vi har taget en snak med Natasja Søndergaard (født Krogh) om skiftet, det at starte webshop i udlandet og om, hvordan det er, at arbejde tæt sammen med familie og kollegaer.

Natasja Søndergaard..

Hvad er det bedste ved dit job?
Det bedste ved mit job er de mennesker, jeg arbejder sammen med, min familie og mine kollegaer. Vi fungerer rigtig godt sammen og har gjort det i rigtig mange år. Så er det også selvstændigheden og ansvaret som medejer, som er super spændende. Ikke mindst det at købe varer ind og få lov at være omringet af alle de fede produkter, som vi køber og sælger hver dag.

I har tidligere været en del af en stor kæde. Hvad er fordelene ved at stå på egne ben?
At vi kan fokusere 100 % på KopK, og det som KopK står for. Vi kan udvikle vores forretning, den vej vi vil og gennem kontakten til vores kunder, kan vi sikre dem den oplevelse, som KopK er. Fordelene er også, at vi nu selv forhandler kontrakter med vores leverandører og skaber det sortiment, som passer til vores forretning og i fællesskab med leverandørerne finder de tilbud ,som er rigtige til os.

Og hvad er så ulemperne, hvis der er nogle?
Der er nok ikke rigtig nogen. Vi har mistet et par leverandører, men nye er kommet til, og det har været dejligt forfriskende.

I har webshop både i DK samt Sverige og Tyskland. Hvordan er det gået med at indtage det udenlandske marked?
Det er gået over al forventning, og vi er meget positive over den fremgang, vi har. Det har været et hårdt og dyrt arbejde, men vi er nået dertil nu, hvor det ser fornuftigt ud. Der er stadigvæk meget, vi skal gøre, men det er spændende, og man lærer en masse nyt om kunderne i Tyskland og Sverige, selvom de ikke er så meget anderledes end os i Danmark.

Hvad gør I særligt hos KopK for at være en god arbejdsplads for jeres ansatte?
Jeg ved ikke, om det er særligt, men hos KopK er vi jo ikke så stor en virksomhed, og derfor er alle en del af helheden i firmaet. Alle får lov til at arbejde selvstændigt, og alle har et medansvar og kan så vidt muligt selv planlægge deres dag. Vi er jo som en lille familie, vi har det godt i hinandens selskab, og vi har samme humor, det betyder rigtig meget.

Hvad gør I særligt hos KopK for at give kunderne en god oplevelse?
Vi gør alt for at vores webshop er overskuelig og nem at handle på, at vores kundeservice altid er klar, når kunderne er der, om det er i telefon, på mail eller i vores fysiske butikker, så yder vi vores bedste. Vi har meget stort fokus på vores kunder, de er de vigtigste og mine kollegaer og jeg taler hver dag om, hvordan vi kan gøre det endnu bedre. Vi har lavet en kundeklub, men det er der jo snart mange, der har, så vi er i gang med noget nyt, men jeg vil ikke røbe det her.

Om Natasja Søndergaard

Stilling: 
Medejer i KopK

Arbejdsopgaver: 
Ansvar for medarbejdere, lager og indkøb

Uddannelse:
Salgsassistent indenfor isenkram, udlært i 2005

Relateret indhold

25.04.2024Designbase.dk

Messe Frankfurt tilbyder gratis onlineevents for alle

24.04.2024Designbase.dk

Salone del Mobile.Milano 2024 slår sidste års besøgstal

19.04.2024Designbase.dk

Virksomheder står alene med udfordrede lærlinge

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

17.04.2024Designbase.dk

Færre konkurser i Danmark, mens Sverige stadig er ramt

17.04.2024Designbase.dk

ESG skal være nemt for SMV’er

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
3daysofdesign
Messe
3daysofdesign

En platform til at fremvise og fejre fantastisk design

Dato

12.06.2024

Sted

Frederiksgade 1, 3rd floor 1265 Copenhagen K

TRENDS UP WEST
Messe
TRENDS UP WEST

THE SHOW WILL GO ON!

Dato

29.06.2024

Sted

AREAL BÖHLER i Düsseldorf

Dimex
Messe
Det bliver alt andet end almindeligt: Nordstil sommerudgaven er klar.

"Fra regionen - til regionen” er temaet for den kommende Nordstil sommerudgave, der finder sted fra 27. til 29. juli 2024. I tæt forbindelse med Hamborg Messe og i bæredygtighedens ånd støtter Nordstil den nordlige region på en række forskellige måder. Forhandlere i Norden kan forvente en bred vifte af mærkevareproducenter, markante nystartede virksomheder, originale producenter og unge designere på deres sædvanlige ikke-standardiserede måde. Inspiration er garanteret!

Dato

27.07.2024

Tid

08:00

Sted

Hamburg

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

27.07.2024

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Formland
Messe
Vi ses til Formland Autumn

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse 17. - 19. august 2024

Dato

17.08.2024

Tid

09:00

Sted

MCH Messecenter Herning Vardevej 1 7400 Herning

Stockholmsmässan
Messe
Velkommen til Formex

Formex er en messe for dig, der arbejder inden for gave-, boligtekstil- og boligindretningsbranchen eller medierne. Er du køber, dekoratør, designer, stylist eller arkitekt, er du hjertelig velkommen!

Dato

27.08.2024

Tid

09:30

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023