26.04.2022  |  Business  |  Trends

Brancheprofil: Vi har været branchens åndehul

Den 9. juli åbner TrendSet endnu en gang dørene til en messe fyldt med spændende produkter, de seneste trends og mangfoldige udstillere. Derfor har Designbase taget en snak med messens administrerende direktør, Tatjana Pannier, om TrendSet, messens mission, og om hvorfor messen er så vigtig for skandinaviske udstillere.

Hvorfor er TrendSet så interessant for udstillere fra Skandinavien? 
For skandinaviske producenter og distributører er TrendSet det ideelle forum til udstilling og salg af interiørprodukter og gaveartikler i og uden for Tyskland. Det er vi, fordi vi tiltrækker et stort og mangfoldigt antal fagfolk fra lande som Tyskland, Østrig, Schweiz, Norditalien og de omkringliggende EU-lande. Derudover har vi været den eneste trendplatform, der under pandemien har holdt to af de tre planlagte messer. Her kunne vi give branchen et åndehul, og en tidlig mulighed for at præsentere sine produkter på trods af, at verden var defineret af vanskelige omstændigheder. Derudover er TrendSet lig med mangfoldighed. På 15 interiør- og livsstilsområder og i tre overordnede segmenter viser udstillerne mange nye, trendy og inspirerende interiørprodukter og gaveartikler. Og så er vi selvfølgelig stedet, hvor du kan få nye kontakter, nye kunder og møde din faste kundekreds.

Hvordan har messen udviklet sig over de seneste sæsoner?
TrendSet udvikler sig i høj grad med sektorens behov og i tæt samarbejde med udstillerne. Som en international messe for interiør, inspiration og livsstil støtter vi branchen, så virksomhederne kan få gavn af de nye tendenser og produkter. Men pandemien har naturligvis haft indflydelse, hvor vi i forbindelse med de seneste to messer har justeret vores messe-setup løbende i forhold til de gældende restriktioner. Det gælder ændrede hal-planer og stand-tildelinger, og vores online-shop omfatter nu kontaktsporing og et nyt kontaktløst adgangssystem.

Har I implementeret nye tiltag eller forandringer til den kommende messe?
Gennem tiden har TrendSet udviklet sig til en platform for trends og indkøb, præsentation og et sted at netværke. Og når udstillere eller besøgende mærker ny eller stærkere efterspørgsel efter produkter og sortimenter, reagerer vi fleksibelt som udstillingspartner. For eksempel har de fleste af vores udstillere nu integreret regionalt målrettede produkter eller traditionelle kostumer i deres produktlinjer, så man undgår at sprede sig for meget ud over messen. På grund af den udvikling har vi derfor til sommermessen valgt ikke at rumme TrendSet country & style-området. Men fordi enkelte udstillere foretrækker at udstille i et specialiseret område, udvider vi vores såkaldte newcomer area – det vil fremover være stedet, hvor såvel nystartede som lokale virksomheder kan præsentere deres sortiment.

TrendSet Summer 2022 finder sted fra 9. til 11. juli 2022 i München, Tyskland (datoerne kan ændres på grund af coronapandemien). Man kan finde mere information om messen, registrering, rejser og indkvartering på www.trendset.de.

Mere fra Designbase.dk – Forum for design- og interiørbranchen

Designbase.dk – Forum for design- og interiørbranchen

http://www.designbase.dk

Designbase.dk – forum for design- og interiørbranchen – er et erhvervsmedie og community, som dækker alle fagbrancher inden for design og interiør, og som er målrettet direkte til og læst af fagfolk. Partnere på Designbase.dk kan bidrage aktivt med indhold/erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af Designbase.dk. Vi udkommer dagligt på Designbase.dk, uge…

Se virksomhedsprofil  

  Designbase.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere