Brancheprofil: “Farver er statements”

Hos Copenhagen Design går identitet og farver hånd i hånd. Designbase har taget en snak med CEO og ejer af designraketten, Kim Rasmussen; om nye samarbejdspartnere, ekspansionseventyr og om det at repræsentere et anerkendt brand som Pantone.

Clinique Green. Foto: Copenhagen Design. .

Der er sket en hel del hos jer i Copenhagen Design – blandt andet nye samarbejder. Kan du fortælle lidt om dem?
Vi har arbejdet hårdt på at få et omfattende agent- samt distributør-set-up i så mange lande som muligt,  og vi har ligeledes fokuseret på retailers og web-giganter som Boozt og Amazon. Vi har desuden valgt at gå benhårdt efter ‘customisation’, hvor vi udvikler unikke produkter i virksomhedernes farver, da det gør virksomhedernes brandidentitet endnu mere synlig. Vi laver blandt andet lavet produkter til Estée Lauder i New York, hvor vi har udviklet et sortiment af produkter i customfarven “Clinique Green”, som skal bruges af Clinique til promotion events i blandt andet Macys og Bloomingdales. Herudover arbejder vi med kunder som LMVH-gruppen i Frankrig, hvor vi laver produktlinjer til nogle af deres brands.

Hvad tror du jeres arbejde og Pantone-varemærket har bidraget med i de samarbejder?
Pantone er jo bedst kendt for deres farvesystem, Pantone Matching System (PMS), som anvendes af designere, arkitekter, grafikere, kunstnere samt virksomheder, der benytter sig af deres farver. Vi er enormt stolte af at repræsentere Pantone og heriblandt deres farver inden for lifestyle og home. Med dette samarbejde kommunikerer vi et udtryk med farverne, som er med til sammen med vores stringente design at give vores produkter et statement.

I har netop etableret et selskab i USA. Hvorfor har I besluttet jer for det?
Vi har et stærkt samarbejde med Pantone, og derfor blev det en naturlig del af vores strategi at etablere os i USA, da det er deres hjemmemarked. Med eget Copenhagen Design-selskab og pluklager i Tennessee, kan vi nu servicere kunder som MoMA i New York og mange flere, hurtigt og effektivt. Samtidig blev vi i den forbindelse en del af Pantones marketingskalender, som nu koordineres med vores egen. Det betyder, at vores koncept stort set er det eneste, der bliver markedsført med Pantones farvesystem.

Mange virksomheder oplever i øjeblikket flaskehalsleveringer som følge af coronakrisen. Kan I også mærke det hos Copenhagen Design?
Vi er endnu ikke så hårdt ramt. I slutningen af 2020 købte vi en del ind, fordi vi har forberedt os på ekspansionen til USA, så vi har været fyldt godt op på lagrene i såvel Danmark som i USA. Men selvfølgelig bliver vi alle ramt af så omfattende en udfordring, og vi er nødt til at håndtere det efter bedste evne.

Formex

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023