Brancheprofil: “Farver er statements”

Hos Copenhagen Design går identitet og farver hånd i hånd. Designbase har taget en snak med CEO og ejer af designraketten, Kim Rasmussen; om nye samarbejdspartnere, ekspansionseventyr og om det at repræsentere et anerkendt brand som Pantone.

Clinique Green. Foto: Copenhagen Design. .

Der er sket en hel del hos jer i Copenhagen Design – blandt andet nye samarbejder. Kan du fortælle lidt om dem?
Vi har arbejdet hårdt på at få et omfattende agent- samt distributør-set-up i så mange lande som muligt,  og vi har ligeledes fokuseret på retailers og web-giganter som Boozt og Amazon. Vi har desuden valgt at gå benhårdt efter ‘customisation’, hvor vi udvikler unikke produkter i virksomhedernes farver, da det gør virksomhedernes brandidentitet endnu mere synlig. Vi laver blandt andet lavet produkter til Estée Lauder i New York, hvor vi har udviklet et sortiment af produkter i customfarven “Clinique Green”, som skal bruges af Clinique til promotion events i blandt andet Macys og Bloomingdales. Herudover arbejder vi med kunder som LMVH-gruppen i Frankrig, hvor vi laver produktlinjer til nogle af deres brands.

Hvad tror du jeres arbejde og Pantone-varemærket har bidraget med i de samarbejder?
Pantone er jo bedst kendt for deres farvesystem, Pantone Matching System (PMS), som anvendes af designere, arkitekter, grafikere, kunstnere samt virksomheder, der benytter sig af deres farver. Vi er enormt stolte af at repræsentere Pantone og heriblandt deres farver inden for lifestyle og home. Med dette samarbejde kommunikerer vi et udtryk med farverne, som er med til sammen med vores stringente design at give vores produkter et statement.

I har netop etableret et selskab i USA. Hvorfor har I besluttet jer for det?
Vi har et stærkt samarbejde med Pantone, og derfor blev det en naturlig del af vores strategi at etablere os i USA, da det er deres hjemmemarked. Med eget Copenhagen Design-selskab og pluklager i Tennessee, kan vi nu servicere kunder som MoMA i New York og mange flere, hurtigt og effektivt. Samtidig blev vi i den forbindelse en del af Pantones marketingskalender, som nu koordineres med vores egen. Det betyder, at vores koncept stort set er det eneste, der bliver markedsført med Pantones farvesystem.

Mange virksomheder oplever i øjeblikket flaskehalsleveringer som følge af coronakrisen. Kan I også mærke det hos Copenhagen Design?
Vi er endnu ikke så hårdt ramt. I slutningen af 2020 købte vi en del ind, fordi vi har forberedt os på ekspansionen til USA, så vi har været fyldt godt op på lagrene i såvel Danmark som i USA. Men selvfølgelig bliver vi alle ramt af så omfattende en udfordring, og vi er nødt til at håndtere det efter bedste evne.

Relateret indhold

25.04.2024Designbase.dk

Messe Frankfurt tilbyder gratis onlineevents for alle

24.04.2024Designbase.dk

Salone del Mobile.Milano 2024 slår sidste års besøgstal

19.04.2024Designbase.dk

Virksomheder står alene med udfordrede lærlinge

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

17.04.2024Designbase.dk

Færre konkurser i Danmark, mens Sverige stadig er ramt

17.04.2024Designbase.dk

ESG skal være nemt for SMV’er

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
3daysofdesign
Messe
3daysofdesign

En platform til at fremvise og fejre fantastisk design

Dato

12.06.2024

Sted

Frederiksgade 1, 3rd floor 1265 Copenhagen K

TRENDS UP WEST
Messe
TRENDS UP WEST

THE SHOW WILL GO ON!

Dato

29.06.2024

Sted

AREAL BÖHLER i Düsseldorf

Dimex
Messe
Det bliver alt andet end almindeligt: Nordstil sommerudgaven er klar.

"Fra regionen - til regionen” er temaet for den kommende Nordstil sommerudgave, der finder sted fra 27. til 29. juli 2024. I tæt forbindelse med Hamborg Messe og i bæredygtighedens ånd støtter Nordstil den nordlige region på en række forskellige måder. Forhandlere i Norden kan forvente en bred vifte af mærkevareproducenter, markante nystartede virksomheder, originale producenter og unge designere på deres sædvanlige ikke-standardiserede måde. Inspiration er garanteret!

Dato

27.07.2024

Tid

08:00

Sted

Hamburg

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

27.07.2024

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Formland
Messe
Vi ses til Formland Autumn

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse 17. - 19. august 2024

Dato

17.08.2024

Tid

09:00

Sted

MCH Messecenter Herning Vardevej 1 7400 Herning

Stockholmsmässan
Messe
Velkommen til Formex

Formex er en messe for dig, der arbejder inden for gave-, boligtekstil- og boligindretningsbranchen eller medierne. Er du køber, dekoratør, designer, stylist eller arkitekt, er du hjertelig velkommen!

Dato

27.08.2024

Tid

09:30

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023