Ny platform giver nordisk overblik i Milano
Dansk virksomhed står bag en international platform, der skal give et samlet overblik over de nordiske udstillere, events og særudstillinger under designugen i Milano.
Om en uge går det løs i Milano. Årets designuge skydess i gang og med mere end 400.000 besøgende, en enorm messe, events og udstillinger på tværs af byen, og kun 6 dage til at nå det hele kan selv den mest erfarne designconnaisseur godt få sved på panden. Til de nordiske af slagsen, og dem med særlig interesse for nordisk design er der nu godt nyt. Nordic Design Trace er et nyt initiativ, der giver et samlet overblik over de nordiske udstillere, events med mere der finder sted i Milano i forbindelse med designugen.
Bag initiativet står Copenhagen Design Agency og tanken er at dette nordiske fokus i Milano også kan videreføres til andre internationale events. Men især Milano synes at være et godt sted at starte, da der både er rigtig mange nordiske udstillere og en række interessante events og særudstillinger, der ofte høster international anerkendelse. Ophavsmændene til Nordic Design Trace, Kristian Kastoft og Anders Kongskov har begge erfaring med danske udstillinger i Milano. Initiativet er ligeledes støttet af Nordisk Kulturfond og de oficielle partnere på fremstødet i Milano er: DOGA Design and Architecture Norway (Norwegian Presence – NO), Visit Sweden (Hemma – SE), Visit Denmark (DK), Made by Choice (Nordic Happiness – FI).
”Nordic Design Trace promoverer nordiske designbrands, designere og designkultur via artikler, nyhedsbreve, pressemeddelelser, digitalt kort og sociale medier. Kommunikationen er henvendt international designjournalister, den generelle designbranche samt meningsdannere”. Sådan lyder det i en pressemeddelelse fra Nordic Design Trace.
Designugen i Milano løber fra 9.-14. april 2019.
Få et overblik over udstillere, events, artikler på www.nordicdesigntrace.com