Bovictus tror på fremtiden

Bovictus er inde i en positiv vækst. Derfor har virksomheden inden for kort tid ansat tre nye medarbejdere, der skal sikre den positive, fremadrettede udvikling. Zone får et nyt, knivskarpt DNA og skal nu i gang med at generobre positionen på markedet.

”Vi har troen på fremtiden!”. Sådan lyder det fra Jesper Franzen, der i august tiltrådte som salgs- og marketingdirektør hos Bovictus.

”Vores organisation fungerer godt og vore medarbejdere arbejder med stor passion, så vi er klar til at tage næste skridt med Zone som det brand, vi for alvor satser på at udvikle i den kommende tid”.

Samtidig understreger Jesper Franzen, at kursen også er sat for KJ Collection og Galzone, mens Villa Collection er under udvikling med nye anvendelsesmetoder. 

”Vi investerer benhårdt i fremtiden og retningen er klar”, lyder det fra Jesper Franzen.

Zone bliver som nævnt det helt store indsatsområde for Bovictus i tiden frem. Således bliver kollektionen delt skarpt op i fire kategorier: Wellness, Gourmet, Outdoor og Moments, der bl.a. rummer tekstiler, interiør med videre. I første omgang er fokusområderne Wellness og Gourmet. Her hvor man mener, potentialet er størst.

”Der er mange om buddet, men vi har en stærk position på markedet for Wellness og jeg tror på, at med det rigtige DNA er der også plads på Gourmet-markedet”, lyder det fra Jesper Franzen, der videre fortæller, at mantraet for Zone-produkterne er ”Design til din hverdag”.

”Det handler om funktionelle, designede produkter til en rimelig pris”, siger han. Således samarbejder Bovictus med nye designere, bl.a. med den unge designer Thomas Dudzinski, der står bag en flot serie med sit helt eget udtryk.

”Vi forsøger ikke at lægge alt for mange bånd på designerne. Det er kreative mennesker, der skal have lov til at udvikle sig med designet”, fastslår Jesper Franzen.

Netop for at understrege, at Bovictus for alvor vil noget med Zone i fremtiden, er Frank Jøhnke netop blevet ansat som brand manager, og han forklarer, at det lige nu handler om produkter inden for madtilberedning og servering.

”Vi lancerer et koncept, der forener tilberedning med servering. Ikke mindst for at imødekomme det behov, der er for pladsbesparende multifunktionsprodukter på markedet”.

Således arbejdes der med nye og velkendte materialer som bl.a. keramik på nye måder – og prisniveauet holdes på et fornuftigt niveau.

Udfordrer på den gode måde
Jesper Franzen slår fast, at Zone i fremtiden vil udfordre i kampen om kunderne. Gennem løbende produktlanceringer vil Bovictus markere, at virksomheden har en relevant position på markedet, og at man er med til at sætte trenden. Netop derfor har Bovictus allieret sig med Per Ellegaard, der tidligere ejede Villa Collection, som Bovictus købte i 2010. 

Per Ellegaard er i dag konsulent og skarp på inspiration og trends. Per Ellegaard laver moodboards – lige nu til spring/summer 16 – som indkøberne kan købe ind efter, og som designerne kan bruge som inspiration. Han tænker et-to år frem til gavn for hele designudviklingen i virksomheden. For det handler i høj grad om, hvor tendenserne bevæger sig hen på tværs af mærkerne.

 ”Vi skal være fremsynede og konstant sætte ting, der kan føre noget positivt med sig i gang. Derfor ser jeg hele tiden efter nye tendenser. Det kan være på en restaurant, en strøgtur, en ferie eller et helt fjerde sted, og så ser jeg meget på de farver, der er hotte nu samt på, hvor de bevæger sig hen. For vi har også en forpligtelse til at sikre, at det kunderne køber ikke er helt yt om et halvt år”, mener han.

Per Ellegaard bidrager med sin evne til at være trendspotter, og dermed opstår en alsidighed, der giver mange strenge at spille på for Bovictus. Jesper Franzen fastslår, at holdet med Per Ellegaard er mere komplet, og at medarbejderne er glade for de mange input. 

”Han kan noget, vi andre ikke kan. Han kan se i krystalkuglen og samtidig være der, hvor hr. og fru Jensen også er. Måske kan vi alle se, om en farve eller en given vare er god, men Per går et spadestik dybere”.

Designere der tænker kommercielt
Bovictus arbejder typisk med designere, der har et kommercielt blik for tingene, for man skal kunne levere et godt, funktionelt og spændende design og varer, der har relevans for forbrugerne. I det nye Zone koncept vil der således være nye trendfarver såvel som klassiske nuancer, og der er klart mulighed for spræl. Samtidig arbejdes der med et enkelt look, hvor nogle dele har et maskulint twist, mens andre har et feminint twist. Dog er ét sikkert: Alt sammen er udviklet ud fra parolen ”no nonsens”

”Dem, vi gerne vil henvende os til, er de forbrugere, der tør at mikse, og som gerne vil købe produkter, der kan give liv til badeværelset og køkkenet”, forklarer Frank Jøhnke, og Per Ellegaard supplerer med at sige, at for Zone handler det om at tænke i bredden.

”Vi skal ikke ramme de få, men være der i forhold til den stil og det udtryk, forbrugerne søger lige nu – og vi vil gerne hjælpe dem på vej. Det handler med andre ord om livsstil: Om det er den super cool individualistiske stil, eller om det er to-go kulturen.”

Per Ellegaard, Jesper Franzen og Frank Jøhnke er alle enige om, at det handler om at tage fat i de nye tendenser, samt at tænke dem, som forbrugeren tænker dem, og på den måde at skabe forretning for såvel forhandlerne som for Bovictus.

Storytelling er også en del af produktudviklingen i fremtiden, hvor de små historier skal skabes.

Zone styrker sin position
”Zone skal fortsat være et brand, kunderne går efter. Det betyder, at vi ikke vil gå på kompromis. Vi skal styrke vores position på markedet generelt. Wellness er i en virkelig god udvikling, så her handler det om at holde momentum, mens vi skal være markant stærkere på Gourmet. Outdoor og Moments kommer også. Men vi rykker ikke, før retningen er klar. Når det går stærkt kan der være en tendens til, at vi asfalterer den strategiske vej, mens vi kører, men med forretningsplanen på plads har vi i hvert fald defineret de nødvendige rammer”, fortæller Jesper Franzen, der slutter af med at fastslå, at man netop nu har så mange gode strenge at spille på, at den svære opgave ligger i at vælge fra”. 

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

20.12.2024Designbase.dk

Julemærkehjemmene modtager over en million kroner fra Salling Group

19.12.2024Designbase.dk

Små erhvervsdrivende får nu lettere ved at oprette bankkonto

19.12.2024Designbase.dk

Ny guide giver SMV’er værktøjer til at navigere i EU’s krav til cybersikkerhed

16.12.2024Designbase.dk

Danskerne købte for rekordmange penge i julen 2023

12.12.2024Designbase.dk

Svanemærket tildeler Svanemærket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.dk

Få styr på medarbejdernes overskydende ferie

11.12.2024Designbase.dk

De potentielle cybersikkerhedstrusler i 2025

10.12.2024Designbase.dk

Dansk konkursstatistik november 2024: Historisk nedgang, men udfordringer består

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023