Bolia.com fordobler indtjeningen
Designkæden Bolia.com sætter igen rekord inden for både omsætning og indtjening.
Det kører ganske fint for den danske designkæde Bolia.com. Selvom regnskabet først offentliggøres i sin helhed til årsskiftet, kan kæden allerede nu løfte sløret for den fine udvikling.
Bolia.coms omsætning er steget med 22 procent, og er derfor landet på 570 millioner kroner. Desuden blev overskuddet før skat på 60 millioner kroner, hvilket er tæt på en fordobling af sidste års 32 millioner kroner. Det skriver detailfolk.dk.
Ifølge Bolia.com selv skyldes rekorden det tyske marked, mens også markederne i Danmark, Norge og Sverige plus den generelle webshop får en del af æren.
Baggrunden for det ekstraordinære gode resultat er, at vi, i samarbejde med vores dygtige designere, har skabt en kollektion, som er blevet meget positivt modtaget på alle markeder. Derudover har vi investeret kraftigt i design og indretning af både vores fysiske butikker samt vores digitale platform. Derigennem har vi det seneste år udvidet vores internationale salgskanaler til hele 26 lande, siger Lars Lyse Hansen, administrerende direktør for Bolia International A/S, til detailfolk.dk
Bolia.com åbner i december sin første butik i Holland. Nærmere bestemt Amsterdam.