28.03.2019 | Business | Branchenyt
BODUM X Heartland
Sammen vil BODUM og kulturfestivalen Heartland ændre kaffekulturen.
BODUM er på en mission; de vil ændre kaffekulturen og den måde, vi drikker kaffe på. Den mission lykkedes ikke uden passion, og det har de masser af hos BODUM. Passionen deles nu også med de kreative folk, der står bag kulturfestivalen Heartland. Heartland kombinerer musik, kunst, mad og viden, og til den kommende festival på Egeskov slot fra d. 30. maj til 1. juni 2019 vil BODUM i samarbejde med festivalen udbrede Slow Coffee forståelsen med forskellige tiltag som en del af Heartlands FOOD program.
”Interessen for ”Slow Coffee brewers” er blandt kaffeelsker og kaffebarer stigende. Og sammen med BODUM er ambitionen at give gæsterne, hvad både BODUM og festivalen oplever som en efterspørgsel; vi vil nyde, have oplevelser, fravælge det ligegyldige og hylde det sanselige – en kop kaffe er ikke noget, vi bare tager for givet. Den skal have sin egen fortælling.”, siger Emil Blauert, programchef for FOOD på Heartland i en pressemeddelelse.
Via forskellige aktiviteter på Heartland vil BODUM i samarbejde med festivalen være med til at inspirere, involvere og sætte slow coffee på agendaen. Slow Coffee er et særligt håndværk og det er meget mere end bare at brygge en god kop kaffe.
”Partnerskabet mellem BODUM og Heartland skal være med til at hylde vores danske slow coffee tradition der har mange facetter. BODUM er, med sine snart 75 år, et dansk brand der altid har haft kaffe som en central og fundamental del af sin historie og DNA. Og med både historiefortælling, bryggeguide og involvering vil vi være med til at skabe oplevelser for Heartlands gæster – ja så gode oplevelser, at gæsterne tager det med hjem efterfølgende.”, siger Malene Munch Vestergård, PR ansvarlig for BODUM.
Fokus på bæredygtighed
Bæredygtighed er også et afgørende aspekt inden for Slow Coffee. ”Under taglinen ”Make Taste – Not Waste” er ambitionen for BODUM at være med til skabe en forståelse for, at vi sammen må passe på vores miljø. Derfor bruges intet overflødigt når der skal brygges kaffe på Heartland. Hverken kapsler, kaffefiltre eller bly. Ja selv kaffegrums opsamles og genbruges. Det er blot de rene, gode råvarer der sammen med BODUM no-filter produkter, skaber den bedste kop slow coffee.” lyder det i pressemeddelelsen.
Table top

Formstøbt i hånden
Tekstiler

Tegn og symboler
En ny serie håndtuftede tæpper designet af OEO Studio for den danske tæppeproducent massimo samler fragmenter af menneskelig kreativitet fra hele verden.
Belysning

Skabt til berømmelse
Da en gruppe dedikerede lampeelskere besluttede sig for at genoplive LYFA – en danske lysproducent fra 1903 – var de ikke i tvivl om, hvilke lamper fra det rige bagkatalog, der skulle være med til at tegne det nye LYFA. Det skulle Ninotchka.
Branchenyt

Vi bevarer Thuesen Jensen-identiteten
Thuesen Jensen DNA’et fastholdes, selv om man tidligere på året blev en del af F&H. Det siger kommerciel direktør Martin B. Larsen. Han mener kun, fusionen har gjort Thuesen Jensen endnu bedre, man er mere markedstilpassede i forhold til detailhandlen, og mere koncentrerede om salg og udvikling. ”Vores mål er at gøre faghandlen endnu skarpere”.
Accessories

Bartenderens valg
Branchenyt

Branchepartnerskab baner vej for nye digitale handelsmuligheder
International House Association (IHA) har netop indgået et partnerskab med Brandwise om at skabe en digital, B2B e-commerce markedsplads indenfor living og husholdningsartikler for sine medlemmer og indkøbere.