08.12.2020  |  Business  |  Branchenyt

Black Week var den perfekte storm

Årets Black Week ser ud til have været en succes. Ifølge Dansk Erhverv Handel har forbrugerne shoppet for mere end 3 milliarder kroner online hos danske netbutikker.

”Vi havde forudset en perfekt e-handelsstorm, og det fik vi. Forbrugerne begyndte allerede mandag at shoppe løs, og de stoppede først søndag aften. Vores forsigtige bud er, at forbrugerne i løbet af ugen brugte mere end 3 milliarder kroner. alene i de danske netbutikker”, siger Niels Ralund, e-handelsdirektør i Dansk Erhverv.

Den massive aktivitet fra forbrugerne har tilsyneladende markeret, at Black Friday ikke blot er et endags arrangement længere. Det kunne webshopudbyderen DanDomain også konkludere:

”For os var det allerede mandag og tirsdag tydeligt, at Black Friday er blevet til Black Week, da vi så knap en fordobling i omsætningen hos vores kunder sammenholdt med sidste år. Tilbuddene er spredt mere ud. Kampagnerne starter tidligere og varer længere. Og selvom handelsdagen over dem alle – Black Friday – var ca. 25 procent større end sidste år, er det ugens samlede resultat, som siger noget om udviklingen: En stigning på hele 56 procent i omsætning”, siger DanDomains salgschef, Anders Eiler, til Dansk Erhverv Handel.

- HCL

Mere fra Designbase.dk – Forum for design- og interiørbranchen

Designbase.dk – Forum for design- og interiørbranchen

http://www.designbase.dk

Designbase.dk – forum for design- og interiørbranchen – er et erhvervsmedie og community, som dækker alle fagbrancher inden for design og interiør, og som er målrettet direkte til og læst af fagfolk. Partnere på Designbase.dk kan bidrage aktivt med indhold/erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af Designbase.dk. Vi udkommer dagligt på Designbase.dk, uge…

Se virksomhedsprofil  

  Designbase.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere