Black Week var den perfekte storm
Årets Black Week ser ud til have været en succes. Ifølge Dansk Erhverv Handel har forbrugerne shoppet for mere end 3 milliarder kroner online hos danske netbutikker.
”Vi havde forudset en perfekt e-handelsstorm, og det fik vi. Forbrugerne begyndte allerede mandag at shoppe løs, og de stoppede først søndag aften. Vores forsigtige bud er, at forbrugerne i løbet af ugen brugte mere end 3 milliarder kroner. alene i de danske netbutikker”, siger Niels Ralund, e-handelsdirektør i Dansk Erhverv.
Den massive aktivitet fra forbrugerne har tilsyneladende markeret, at Black Friday ikke blot er et endags arrangement længere. Det kunne webshopudbyderen DanDomain også konkludere:
”For os var det allerede mandag og tirsdag tydeligt, at Black Friday er blevet til Black Week, da vi så knap en fordobling i omsætningen hos vores kunder sammenholdt med sidste år. Tilbuddene er spredt mere ud. Kampagnerne starter tidligere og varer længere. Og selvom handelsdagen over dem alle – Black Friday – var ca. 25 procent større end sidste år, er det ugens samlede resultat, som siger noget om udviklingen: En stigning på hele 56 procent i omsætning”, siger DanDomains salgschef, Anders Eiler, til Dansk Erhverv Handel.
- HCL