5 hurtige til Michael Bruun, Design Brand Manager hos Zone

Zones Peili-skål har vundet og været nomineret til flere priser alene i 2016. Designbase har talt med Michael Bruun, som er ansvarlig for Zone hos Bovictus.

Michael Bruun..

Hvilke priser er det, Peili-skålen fra Zone har vundet og været nomineret til alene i 2016?
Peili-skålen blev Publikums Favorit på messerne Maison & Objet i Paris og Formland i Herning. Derudover har Peili været nomineret til en Danish Design Award 2016 samt en German Design Award 2017. Skålen vandt den eftertragtende og prestigefyldte Red Dot Design Award 2016, som er blandt de fornemste designpriser i branchen, hvilket vi er utroligt stolte over.

Hvordan kan man som virksomhed ”bruge” priser som disse?
Desværre følger der ikke en check med de eftertragtede designpriser, men de åbner døre hos forhandlere, der måske ikke lige havde fokus på os – hvilket blot understreger, at vores nye designretning er helt rigtig. Vi har ændret hele vores design-DNA på under 12 måneder, introduceret nye materialer og funktioner og samtidig skabt et ”motel”, hvor de mange nye designerne får et kreativt frirum. ”Motellet” er et slags kreativt frikvarter fra den polerede designbranche, hvor kreativiteten kan få lov at sprudle. Vi har haft en kraftig vækst på vores hovedmarkeder i år, hvilket giver et meget godt tegn på, at flere har opdaget os og vores nye Zone.

Hvilken betydning har priserne for forbrugerne?
Designeksperternes positive reaktioner giver forbrugerne tryghed ift. vores brand og kvaliteten af Zone-produkterne, som også er løftet. Vores design er tit multifunktionelle, og på denne måde beriges forbrugernes oplevelse i brugen eller i udtrykket. Samtidig har vi bibeholdt et af vores gamle kendetegn: at vi stadig er ’affordable democratic design’. Et af vores tilbagevendende mantraer er, at design skal være for bredden af forbrugerne og ikke bare anderledes og dyrt – det driver ingen steder i vores optik, udover som show off.

… og for personalet?
Vi har store ambitioner for det nye Zone! Da vores brand har været globalt i over 20 år, gør nuværende ”prisregn” os selvfølgelig både glade og mega stolte – og driver os samtidig til at blive endnu skarpere og giver os lyst til meget mere. Det er teamets første designserie udviklet sammen med designtrioen VE2 fra Aarhus. Vi har pludselig fået sult i det ene øje og glæden i det andet, og med den entusiasme og positivitet fokuserer vi på at skabe mange flere uundværlige must-haves til boligen i de kommende år.

… samt detailhandlerne?
Prisvindere booster også salget ud af butikken, idet vi støtter vores forhandlernet med direkte og ærlig kommunikation hele vejen til forbrugerne vha. vores marketingplatforme. Samtidig er vores nye, informative emballage-/logoudtryk blevet bragt til fremtiden – herunder med fokuserende og støttende POS-materialer, der hjælper produkterne ned fra hylden og forbi kasseapparatet.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.11.2024F&H Group A/S

Sponseret

Termokande-nyhed fra Zone taler ind i tidsånden

14.11.2024Witt

Sponseret

Revolutioner din juiceoplevelse – Mød Witt by Kuvings AUTO10

11.11.2024EVA SOLO

Sponseret

Stilfuld og effektiv affaldssortering

11.11.2024EVA SOLO

Sponseret

Køkkenklassikere nu i genanvendte materialer

11.11.2024EVA SOLO

Sponseret

Hvad kræver det at blive Verdens bedste kok?

11.11.2024EVA SOLO

Sponseret

Eva Solo: Sådan måler vi klimaftrykket fra design til bortskaffelse

24.10.2024F&H Group A/S

Sponseret

Nyhed i SINGLES-serien: FSC-certificeret skærebræt med unik detalje

24.10.2024F&H Group A/S

Sponseret

Håndlavet stentøj fra Villa Collection Denmark

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023