5 hurtige til Anne Svensson, afdelingsleder i Sinnerup Aarhus
Julesalget er over os, og forberedelserne i butikkerne er for længst overståede. Men hvad skal der egentlig til for at gøre klar til årets største salgsmåneder, og hvilke trends er det, der bruges i butikkerne. Vi har taget en snak med Anne Svensson, der er afdelingsleder for afdelingen Køkken & Stel hos Sinnerup i Aarhus. Hun har været i Sinnerup i 24 år, så hun ved et og andet om køkken- og borddækningsprodukter, de gode kundeoplevelser og selvfølgelig om julesalg.
Hvad er det bedste ved dit job som afdelingsleder i Sinnerup Aarhus?
Det, jeg godt kan lide, er bl.a. kontakten med kunderne. Det at se, at de bliver glade for vores hjælp og vejledning betyder meget. Derudover har jeg en vis frihed i mit job, når det gælder, hvordan vi gerne vil have afdelingen til at se ud, og det synes jeg rigtig godt om. Sidst men ikke mindst er mine kollegaer også noget af det bedste – at have gode kollegaer gør det bare meget sjovere at gå på arbejde hver dag.
Hvad gør I særligt for at forberede jer til julesalget?
Vi gør selvfølgelig flere ting, men vi laver bl.a. en stor juleafdeling for at skabe den rette stemning med dette års juletendenser samt de klassiske julevarer.
Specifikt i min afdeling sørger vi for at have de rigtige varer hjemme, så vores kunder ikke går forgæves. Det gælder både de varer, som vi tror bliver årets julehit og selvfølgelig de varer, som vi ved altid hitter ved juletid.
Hvilke trends fra julen 2018 kan man møde i jeres butik?
Da Sinnerup jo er en butik, der rummer utrolig mange varegrupper, så vil man også møde mange forskellige trends. Nogle af de væsentligste hos Sinnerup i år er produkter i naturmaterialer såsom flet, genbrugstræ og stentøj, hvor kombinationen af stærke farver og de mere jordfarvede toner går hånd i hånd.
Hvilket produkt fra din afdeling tror du, bliver det helt store julegavehit?
Der er tre ting jeg især tror på hos Sinnerup i år:
Støbejernstekander fra vores eget brand, Sinnerup i sort og blå. Skåle og fade med farvet glasur indeni fra Bitz, og til sidst dækkeservietter fra Lind DNA i genbrugslæder.
Hvad er ifølge dig en god kundeoplevelse?
Det, der for mig gør det til en særlig kundeoplevelse, er, når jeg hjælper en kunde, og vi sammen finder det helt rigtige produkt til deres behov. Når kunden så til sidst takker for en god og professionel service ved jeg, det har gjort en forskel.
Men det kan også være, når vores kunder faste som nye roser vores nye butik, og de fremhæver, at de virkelig kan se og føle forandringerne.