20. udgave af EuroShop
Detailhandelsmessen EuroShop 2020 i Düsseldorf sætter fokus på fremtiden.
Gennem flere år har medierne erklæret den fysiske butik for døende til fordel for de digitale spillere. Og selvom flere butikker, både kæder og individuelle detaillister har måtte dreje nøglen om, er der mere til denne tendens end først antaget. Flere og flere digitalt fødte butikskoncepter åbner fysiske manifestationer af deres koncepter, det være sig permanente butikker, showrooms, pop-ups etc. Så hvordan ser fremtidens butik egentlig ud? Er den fysisk eller digital eller begge dele?
Til sin 20. udgave i februar (16.-20.) oplever EuroShop stor efterspørgsel og arrangørerne bag den Düsseldorf-baserede messe forventer at slå rekordtallene fra 2017. Sidste messe havde 2.368 udstillere fra 61 lande fordelt på 127.598 m² udstillingsareal mens 114.000 besøgende fra hele verden kom for at se de nyeste trends og innovationer for detailhandlen.
EuroShop byder på 8 udstillingsområder; Retail Marketing, Expo & Event Marketing, Retail Technology, Lighting, Visual Merchandising, Shop Fitting & Store Design, Foodservice Equipment and Refrigeration & Energy Management. De 8 områder sætter fokus på skræddersyede tilbud til specifikke gæstesegmenter, fleksible rammer og masser af muligheder for at præsentere fremadrettede udviklinger og innovative produkter.
EuroShop finder sted i Messe Düsseldorf fra søndag den 16. februar til torsdag den 20. februar 2020.